פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
אילנה | 16:01  03/02/10
אני רוצה להתחיל ללמוד באוקטובר הקרוב. אני הרבה זמן מתלבטת מה ללמוד, וכל מה שקראתי, וגם בעקבות ציוני הפסיכמוטרי והבגרות, אני חושבת שלימודי סיעוד הכי מושכים אותי מבחינת עניין. הבעיה שאין לי רקע בזה (לא הייתי במד"א ולא מכירה בכלל את הנושא) אני מפחדת שאני לא באמת אוהב את מה שאני אלמד. אמרו לי שאמטרך לנקות אנשים והלחליף להם בגדים ודברים בסגנון, זה די מרתיע. אף פעם לא חשבתי על זה כמקצוע שאני אלמד לעתיד שלי. אבל להיות כנה, מכיוון שזה מקצוע שתמיד יצטרכו ןתמיד תהיה בו עבודה, אני חושבת עליו ברצינות. מה את ממליצה לי לעשות? את חושבת שמתרגלים לזה עם הזמן? ז"א עם העבודה הקשה? תודה מראש :)
ליליאנה ליליאנה | 20:49  03/02/10
כפי שכבר כתבתי לפני כמה ימים, מקצוע הסיעוד הוא בעיניי אחד המקצועות המרתקים שיש, גם בגלל תחום העיסוק הכל כך מעניין ומאתגר, גם בגלל המשמעות של נתינה ועזרה לזולת וגם בגלל האפשרויות המרובות, הגיוון והעניין שהוא מציע. בתור אחות אקדמאית את יכולה לעבוד במחלקות, במרפאות, במכונים, את יכולה לעבוד עם אנשים בכל טווח גיל שתרצי: מילדות עד זקנה, בכל רצף הבריאות: טיפול בחולים וגם רפואה מונעת. את יכולה לעסוק בתחומים קליניים, בניהול, בחינוך ובמחקר. בסיום הלימודים את אחות מוסמכת וככזו את יכולה לבחור בין כל אפשרויות ההעסקה שהמקצוע מציע. את יכולה להמשיך להשתלם ולפתח מומחיות קלינית כמיילדת, בטיפול נמרץ, רפואה דחופה, גריאטריה, בריאות הקהילה, אונקולוגיה, סכרת, הדרכה קלינית ועוד הרבה אפשרויות. את יכולה להמשיך ולפתח את הקרירה האקדמית שלך לתואר שני ושלישי. וזה עוד לא הכל, אין מספיק מקום לספר לך על כל האפשרויות שנפתחות בפנייך. מה שאת כותבת זה גם נכון, זה גם תחום עיסוק בו אין אבטלה, תמיד יש עבודה וגם ביטחון תעסוקתי, וזה הרבה מאוד!!! וגם השכר לא רע בכלל! זה גם מקצוע שאפשר לעבוד בו במשרות חלקיות ובמשמרות גם וזה מאפשר גידול ילדים וטיפול במשפחה תוך התפתחות מקצועית וצמיחה אישית. אגב, את לא זקוקה לניסיון קודם כמו עבודה במד"א אבל כדאי לך לשוחח עם כמה אחיות. אגב, היום אחיות אקדמאיות אינן עוסקות עוד בהחלפת בגדים, טיטולים, רחצות וכו'. אולי עושים קצת במהלך הלימודים אך כחלק מלימוד הטיפול האישי וזהו. אל תבהלי מזה. זהות מקווה שזה עוזר לך ואם יש לך שאלות נוספות אני לרשותך!
סגור