פורום בגרויות

בפורום תוכלו לקבל מענה כולל על בחינות הבגרות הן ברמה הפרטנית והן ברמה הכוללת. א
מומלץ בחום
 
 
שני | 13:44  16/03/09
היי אני תלמידת תיכון ושוקלת לעבור לאקסטרני. זאת אומרת, ללמוד עצמאית ולא במכון/תיכון אקסטרני (גם כי אין אחד כזה בעיר שלי וגם כי אני מסתדר בלי). הבעיה היא שאני דיסקלקולית ואבחנו את זה רק בחודשים האחרונים, אחרי שנים שהתלוננתי על בעיות בחישובים פשוטים, ואני פשוט יודעת שלא אוכל לעשות גמר/בגרות בזה. אז רק רציתי לדעת, אם אני עושה כאקסטרנית את הבגרויות שנדרשות לבגרות מלאה, חוץ ממתמטיקה, אני זכאית לאיזושהי תעודה אחרת, שכאילו תחליף את ה-12 שנות לימוד שמבקשים כתנאי קבלה לעבודות? או אם אני נשארת בבית הספר, ניגשת לבגרויות אבל לא עושה גמר או בגרות במתמטיקה, אני זכאית ל-12 שנות לימוד?
אסף ריגר | 10:41  17/03/09
כיום אין דרישה ל12 שנות לימוד, אלא לבגרות מלאה בעבודות מסויימות (בעיקר משום ש10 יחידות בגרות=ל12 שנו"ל). ככה שאם תהיה לך בגרות מלאה, לא צפויות להיות לך מגבלות בעתיד. לגבי הנושא של דיסקלקוליה, אני מכיר כי לעיתים ניתן להמיר את הבגרות במתמטיקה לבגרות אחרת (עבודה בביולוגיה) ברמת 3 יחידות, כך שזה לא ימנע ממך את הזכאות לבגרות. עליך לבדוק את זה מול השלוחה האקסטרנית באיזור בו את גרה... בהצלחה!
נתי | 01:54  18/03/09
שלום לך שני בתור אחד שכרגע משלים בגרויות . אז ככה אני גם עם דיסלקציה קלה + לקויות קשב וריכוז . כיום אני משלים בגרויות בבית ספר אקסטרני . בשם "הבית של תמר" המתמחה בלקויות למידה והפרעות קשב (כולל דיסלקציה) שווה בדיקה . רק לבוא עם איבחון ללא איבחון לא ניתן ללמוד במוסד הנ"ל . המקום מעולה . המורים והמורות עוד יותר . לשיקולך . נתי.
שני | 16:38  18/03/09
אבל זה ממש רחוק לי... אני חושבת שאני באמת אבדוק אם אוכל לגשת לביולוגיה במקום מתמטיקה
אם אני לא אוכל להשלים את כל הבגרויות [באקסטרני] ואשיג רק 10 יח' לדוגמא, אהיה זכאית לתעודת בגרות חלקית? או לכל תעודה אחרת שמעידה שעברתי כמה בגרויות?
אסף ריגר | 15:04  22/03/09
אם לא תשלימי את כל הבגרות לא תהיי זכאית לתעודת בגרות בכלל, גם לא חלקית מה שכן תקבלי זה גליון ציונים ובו מופיעים הציונים של הבגרויות שכן נבחנת בהם...
סגור