פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
בס"ד היי לכולם שמי הילה ואשמח לעצה מועילה מכולם. זה קצת ארוך אך מאוד חשוב לי שתתייחסו ברצינות לדבריי. שמי הילה,התחלתי השנה את לימודיי לתואר הראשון באוני' בייעוץ חינוכי+ספרות. בחירתי בספרות נעשתה בלית ברירה מאחר והבנתי שלצורך קבלה לתואר שני לייעוץ צריך תעודת הוראה, ומאחר ושאר המקצועות שבהם ניתן להוציא תעודת הוראה אינם מעניינים כמו מדעים וכדומה בחרתי בספרות. התחלתי ללמוד כמה קורסים בספרות (בחינוך עדיין לא כי המרצים בשביתה) וגיליתי שהשיעורים מאוד משעממים במקצוע זה. בחרתי בתחום הייעוץ מאחר והתחלתי בחיפוש דרכי באיזה תחום מתאים לי ללמוד ע"י פסילת אפשרויות,כגון: כל תחומי המדעים לא מעניינים אותי (מה שמפתיע אותי כי יש לי בגרות ריאלית ובחרתי דווקא בריאלי כדי "לפתוח לי דלתות בעתיד" וכעת אני מנסה לברוח כמה שיותר ממדעים), כל מה שמעורב בו מתמטיקה ודברים מסוג זה מרתיעים אותי וכן הלאה. ידעתי שפחות או יותר אני רוצה לעבוד עם ילדים אך גם בזה לא הייתי בטוחה. ובכל זאת מיקמתי את עצמי בחינוך. חינוך לגיל הרך פסלתי כי אינני מעוניינת להיות גננת או משהו מסוג דומה. חינוך מיוחד פסלתי כי אינני מסוגלת להתמודד עם מראות קשים,עיוותים וכדומה. וכך הגעתי לייעוץ. כעת לאחר מחשבות רבות הגעתי למסקנה שאיני בטוחה כי בחרתי בכלל בתחום הנכון והכוונה היא לייעוץ חינוכי. הבנתי שצריך להיכנס לכיתות ללמד חוץ מלהיות יועצת דבר שתמיד הרתיע אותי מאחר ואיני רוצה להיות מורה. זו הייתה גם ההתלבטות הגדולה שלי אם לבחור בייעוץ מאחר שצריך להיכנס גם ללמד בכיתות. עד לאחרונה הייתי מוכנה להתפשר ואם כבר ללמד אז ללמד את הקטנים ביסודי אך לאחר מחשבה הגעתי למסקנה שאיני רוצה להיכנס וללמד בית הספר. הלכתי ליועצת אך היא לא עזרה לי ואמרה שזה מה שיש ואם את לא רוצה ללמד אז בשביל מה בחרת בייעוץ. מאז ומתמיד התעוררו אצלי ספקות באשר למקצוע שבחרתי. מה גם שזה נראה לי מגוחך להוציא תואר ראשון,תעודת הוראה ותואר שני ולהרוויח משכורת עלובה. כרגע אני כבר על סף ייאוש. לא יודעת מה לעשות. חלק מייעצים לי לעזוב כרגע את הלימודים לשנה עד שאגיע להחלטה מה ברצוני באמת ללמוד (אך אני נגד ההצעה כי אני לא רוצה להפסיד שנה ועוד שנה לא תעזור לי להחליט מה אני באמת אוהבת-זה סתם למרוח את הזמן). אחרים מייעצים לעזוב את חינוך ולברוח ולעבור לתחומים אחרים. אחרים אומרים לעשות מה שאני אוהבת והבעיה היא שאני לא יודעת מה באמת אני רוצה. אני כבר מותשת ממחשבות ולא יודעת מה לעשות. אשמח לעצה מועילה ומהירה (כי עכשיו אני רק בהתחלה ואם החלטתי לבצע שינוי אז אני רוצה לבצע אותו עכשיו לפני שזה ייגרר להמשך השנה). תודה רבה רבה! הילה.
אפרת יצחקי רבינוביץ | 22:29  28/10/07
הי הילה את באמת נשמעת מבולבלת ובפורום כזה לא ניתן להתיחס לכל האספקטים בבחירת העיסוק ולכן אני מציעה לך לפנות ליעוץ מקצועי בבחירת מקצוע ולהקדיש לכך מספר פגישות כדי שאכן לא תבזבזי זמן בלימודים שאינך רוצה. אני חושבת שכל אדם יודע מה הוא רוצה, אך לעיתים הוא זקוק לעזרה מכל מיני סיבות. ביעוץ תכירי יותר את האפשרויות העומדות בפניך וכן אולי תכירי יותר את צרכיך ואת המניעים שלך בבחירה המקצועית.אז במקום לעזוב את הלימודים פני ליעוץ ורק אח"כ תחליטי. בהצלחה.
סגור