פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום אני מתעתד לסיים השנה תואר ראשון בכלכלה ומתמטיקה (דו-חוגי) באוניברסיטה הפתוחה, בממוצע ציונים יפה. אני מתלבט לגבי לימודי המשך. הרושם שקיבלתי לגבי תואר שני בכלכלה, לפחות מחקרי, הוא שמנותק מהשטח ורק נועד למצב אותי כבעל ייתרון על בוגרי תואר ראשון. אם אבחר בתואר שני מחקרי, איזה עבודות מחכות לי בסיומו, ומה רמת הביקוש אליהן? אפשרות נוספת, מתמטית יותר, היא חקר ביצועים. התחום נשמע מעניין ומשחק על התפר בין שני התחומים שאני לומד (בנטייה למתמטיקה). אך חשוב לי לדעת מה הביקוש למסיימי תואר שני בחקר ביצועים (בת"א)? שאלה אחרת לגבי שתי האפשרויות: האם נכון ללמוד ברצף ולסיים את התואר השני ללא ניסיון תעסוקתי בתחום (אני עובד במקביל בעריכת ספרים בזמני הפנוי.. אך לא בתחום הנלמד)? או שכדאי להשתלב במהלך הלימודים בעבודות סטודנט הנוגעות לתחום הלימודים? תודה רבה!
אורית אוברידקו מנהלת פורום | 11:00  02/12/13
דן שלום , חשוב לי להדגיש כי השכלה מהווה קרש מקפצה מועיל ביותר. במיוחד היום , כאשר השוק רווי בתחרות. עם זאת , חשוב להדגיש , כי רבים ומוכשרים מוצאים את עצמם מחוסרי עבודה גם לאחר תואר שני , או עם אילוץ להתחיל מעבודות בתפקידים זוטרים - זאת כאשר מגיעים ללא ניסיון. במידה ומחקר זו התחום אליו אתה מכוון היתי ממליצה לך להמשיך לתואר שני , אך במידה והנך רוצה להשתלב לאחר מכן בשטח, עליך לדעת שגם לאחר התואר שני תתחיל ממקום נמוך יותר מאשר בוגרי תואר שני בעלי ניסיון בתחום או בוגרי תואר ראשון בעלי ניסיון בתחום . חקר ביצועים היום תחום שתופס תאוצה,אם כי התחום הינו ספציפי ומכוון לנישה מסוימת לעומת תואר שני בכלכלה ששמכוון אותך הן למחקר ברמה אקדמית והן ככלכלן בכיר בתחומים שונים של הפעילות העסקית והציבורית במשק. בכדי להעמיק את ההבדלים תוכל להתיעץ עם מספר מוסדות שעוסקים בתחום כמו אוניברסיטת חיפה, והטכניון . לבירור נוסף ניתן לפנות אלינו למספר 03-5767671 בברכה, אורית
סגור