פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אני בן 28 ללא תעודת בגרות , עם פסיכומטרי בציון 654, תחומי העניין שלי מגוונים מאד , למדתי אחרי הצבא רפואה אלטרנטיבית אך לא הלכתי לעסוק בתחום , עבדתי כמדריך שיקום של פגועי נפש וזה אכן סיפק אותי המידה מסויימת וגם כמדריך חברתי של בני נוער אך הרגשתי שתחומים אלה שואבים אותי רגשית יותר מדי , חייתי את השנה האחרונה בקהילה אקולוגית עם חזון של חיים פשוטים בטבע ושיתוף שם גיליתי שאני מאד נהנה לתכנן פרוייקטים לעבוד בצוות ואפילו להוביל קבוצה וכמו כן מעבודה פיזית של בנייה , תכנון ועבודה עם מכשירים, אך החלום התנפץ והקהילה התפזרה וחזרתי לבית אבי בעיר, אני רוצה לעשות דבר מה משמעותי ומתלבט בין עבודה סוציאלית או סוציולוגיה/אנתרופולוגיה , לבין שינוי מהותי ולהרשם למכינה מדעית וללכת לתחום כמו אדריכלות נוף לבין לימודי נגרות פשוטים או טכנאות מוזיקה בארץ או בחו"ל, הקולות סביבי מייעצים לי לבחור בתחום שגם יעניק לי יציבות כלכלית ואני אכן רוצה בכך, בינתיים הזמן חולף ומרוב חשש ללכת לתחום שלא מתאים לי אני לא בוחר בשום דבר , מה תוכלו לייעץ לי ?
עופר שלום, אני מבינה את ההתלבטות שניצבת בפניך. אתה חפץ בתחום פרקטי אשר יספק אותך ויאפשר לך עשייה משמעותית, ואכן, הבחירה לא פשוטה. אתייחס לשיקול שציינת באשר לעו"ס- סיפרת שתחומים מסוימים שואבים אותך רגשית יותר מדי, עו"ס אינה פחות שואבת רגשית ואולי אף יותר, קח את זה בחשבון. נסה לחשוב על תחומים אשר מאפשרים לך לתרום לחברה, לעשות שינויים שאינם בהכרח סוציאליים. ניתן לחשוב על להמשיך עם הכיוון שהתחלת בו- אקולוגיה, ולהמשיך לתואר ראשון בתחום הזה. ישנן לא מעט אפשרויות, ביניהן: מדעי הסביבה, ביוטכנולוגיה ומדעי הסביבה, אקולוגיה ומדעי הסביבה, הנדסה סביבתית, מדעי בריאות הסביבה, מדעי הסביבה וחקלאות, מדעי אקולוגיה וסביבה, גיאוגרפיה ופיתוח סביבתי, תכנון סביבתי, הוראת לימודי הסביבה... בקיצור האפשרויות הן בהחלט רבות וזה רק בתחום אחד. רק חשוב לציין כי כדי להמשיך ללימודי תואר ראשון תידרש בהשלמת בגרויות או מכינה. צור עימנו קשר טלפוני לקבלת ייעוץ פרטני 03-9700160. בהצלחה.
אני חושב שכדאי לך להתחיל ללמוד לבד את התחומים השונים ברמה אקדמית... תבדוק את הקישור הזה - יש בו ריכוז של אתרים שמציעים קורסים מאוניברסיטאות וכאלה: http://www.mentallica.co.il/article/%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA_%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%94_%D7%91%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%98
סגור