פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלומי | 21:10  15/12/11
שלום רב, אני כרגע נמצא בעבודה באוד אינטנסיבית, עם שני תינוקות בבית ומעט מאוד זמן פנוי. אני רוצה להיות אקדמאי, לא משנה לי כל כך באיזה תחום, התואר אינו דרוש לי בשביל העבודה שלי ואני פתוח לכל תחומי הלימוד. העניין הוא - שאני ממש רוצה לדעת מהו התואר הכי קל שיכול לעשות מישהו ללא פסיכומטרי או בגרות מלאה. ברור לי שהאפשרות המרכזית שיש לי היא האו"פ (במקומות אחרים דרושה בגרות), אבל אני לא יודע מה התואר הכי קל שאני יכול לבחור ובאיזו מתכונת כדאי לי ללמוד - מסלול של לימודים במכללה ותואר של הפתוחה, מסלול של הפתוחה נטו וכו'... אשמח אם תוכלו לומר לי מה התואר הכי קל שאני יכול ללמוד ומה המסלול בו הכי קל ללמוד אותו. אני לא מתעצל, אני פשוט ריאלי, מבין שלומר "התואר הכי קל" נשמע רע, אבל אני מודע למגבלות שלי והשנים הקרובות בחיי הן כאלו שאין לי הרבה זמן ואנרגיה ללימודים קשים.
מרינה | 10:35  16/12/11
אני חושבת שכדאי לך ללכת ללמוד איך לתת שירות לאנשים. הייתי מכניסה את זה אולי תחת משאבי אנוש/ מדעי ההתנהגות... אני יודעת שזה לא תואר קשה והוא מאוד נדרש בעקבות המצב בשוק. שכל החברות שמתיימרות לתת שירות לא באמת נותנות שירות ולא מתאימות את עצמן לקהל הישראלי. תראה את הפרסומת של מזרחי על ה"בדד" והבנקאות ההיברידית ואז אולי תבין על מה אני מדברת, אנשים כמעט מנצפים לנציגים את המחשבים בגלל תחושת התסכול שהם חשים, לא באמת מבינים אותנו, הלקוחות. בכל מקרה שיהיה בהצלחה
בקי חיימוב | 19:09  18/12/11
שלומי שלום, אני יכולה להבין את המצב שאתה נמצא בו, השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך היא למה ללמוד את התואר? הרי גם אם נאמר שהתואר הוא קל, ותסיים אותו בשלוש שנים- בסופו של דבר תצטרך לעסוק בתחום, ומה הטעם בלעסוק בתחום שאינך אוהב? לדעתי החשיבה צריכה להיות הפוכה- נסה להבין מה תרצה לעשות, במה לעסוק ואיזה תפקיד למלא, ולאחר מכן לבחון את אפשרויות הלימוד סביב אותו תפקיד. בנוסף, אני חייבת לציין כי אמנם הקבלה לאוני' הפתוחה היא קלה, אבל אין זה אומר בהכרח שהלימודים שם קלים- מדובר בלמידה עצמית וצורך במשמעת עצמית גבוהה. בהצלחה
אני מבין ומודה לך על תגובתך ועצתך. עם זאת, אשמח אם תכלי להפנות אותי למחקר או סקר בנושא התואר הקל ביותר... או לתת לי כמה דוגמאות לתארים שנחשבים קלים מהיכרותך עם האפשרויות השונות.
שלום שלומי אני נמצא בדיוק באותו מצב כמוך... אני ללא בגרות או פסיכומטרי ואני מחפש ללמוד תואר אקדמאי קל. ללא בגרות או פסיכומטרי... ולא בפתוחה יש דבר כזה? אני אשמח לקבל טיפים/המלצות. תודה.
ההודעה הזו כל כך "נכונה". במציאות של עולם התעסוקה כיום, מועמדים רבים עם נסיון רלוונטי נפסלים כבר בשלב הכי ראשוני שיכול להיות - מודעת הדרושים, רק בגלל שאין להם תואר. מודעות רבות מזמינות בעלי תואר כלשהו לשלוח קו"ח כך שפעמים רבות זה לא לגמרי משנה מה לומדים.
סגור