פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום. אני בן 33, עובד כבר 9 שנים בהייטק כבודק תוכנה ללא השכלה פורמלית. יש לי ידע נרחב מאד בתחום. יש לי בגרות מינימלית בציון עובר, וחסר לי ידע בסיסי במתימטיקה. מספר שאלות: 1) האם שווה ללמוד הנדסאי תוכנה בגילי המופלג ? הרי התעודה לא תשפר לי את השכר עם הידע והנסיון שכבר יש לי. 2) האם שווה לנסות ללמוד תואר במדעי המחשב? למרות שזהו תואר מתמטי לכל דבר, דבר שיאלץ אותי להשלים חומר שמתימטיקה מאז כיתה ז' ואולי בגיל 40 לסיים את התואר... 3) האם שווה ללמוד תואר במדעי החברה (כמו שאומרים העיקר שיהיה תואר ולא משנה במה).... אני מבולבל.
בקי חיימוב | 19:55  21/08/11
אבישי שלום, אני בעד להתפתח ולהרחיב את ההשכלה, אך חשוב שיהיה חיבור והתאמה בינך לבין תחום הלימודים. השאלה הראשונה שצריכה להוביל אותך היא- במה תרצה להמשיך לעסוק? נסה לחשוב כיצד התחומים שהעלית ישפרו את המצב הנוכחי ויקדמו אותך. לגבי הנדסאי תוכנה (למרות שגילך אינו מופלג כלל) ציינת שהוא לא ישפר את התנאים הנוכחיים, ולכן אולי לא כדאי להתחיל את הלימודים בתחום. לגבי התארים- חשוב שתדע שאם הבגרות שלך היא בציון עובר ואינה גבוהה, ברוב המקרים תידרש גם בפסיכומטרי או לשפר את הבגרויות (מכינה לבני 30+). האם תואר במדעי החברה יקדם אותך? האם תעסוק בתחום מדעי החברה? לעיתים שווה להשקיע מעט יותר בתחום שאתה יודע שאתה רוצה לעסוק בו ויניב תוצאות לטווח הארוך, ולא לימודים שיקנו לך רק תעודה מבלי ליהנות מהעשייה עצמה. בהצלחה
סגור