פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום אני אמא של בחור בן 24 שמתעקש ללמוד לימודי הנדסה אלק' וחשמל רק בבן גוריון, הבעיה היא שהוא ניגש כבר בפעם השלישית למבחן פסיכומטרי ומוציא את אותו ציון (680 ובכמותי 137) והוא אומר שזה לא מספיק על מנת להתקבל.(באמת שנה שעברה לא קיבלו אותו) כעת הוא עובד עצות ואני מנסה לייעץ לו שאולי ייגש לאוניברסיטה על מנת למצוא מסלול אחר . השאלה שלי היא האם לייעץ לו ללכת למכללה (סמי שמעון או בירושלים?) הוא לא מוכן לשמוע על זה. מה כן ניתן לעשות ? האם יש טעם שייגש לאוניברסיטה לצורך התייעצות או האם קיים דבר כזה קבלת חריגים. ? איזה אופציות יש לו ? הוא רוצה ללמוד רק בב"ש.
אני מבין את התסכול שלך, אבל לדעתי הבן שלך עושה בשכל. המכללות, כבודן במקומן מונח, אבל סקרים של המל"ג מוכיחים שבוגרי האוניברסיטה נמצאים בנקודת פתיחה טובה יותר מבוגרי המכללות, וגם בהמשך הדרך הם ממוקמים גבוה יותר בטבלאות השכר. בכל מקרה, לבן שלך יש כמה אופציות כדי "לעקוף" את הבעיה - א. לנסות ולעשות אפיק מעבר לבן-גוריון דרך האוניברסיטה הפתוחה או מכללת ספיר - לא קל, אבל עם קצת רצון זה אפשרי. ב. להתקבל לתואר אחר בבן גוריון, עם דרישות קבלה נמוכות יותר ולנסות לעבור אחרי השנה הראשונה על סמך הישגים אקדמיים. ג. ללמוד מקצוע אחר. יש עוד מקצועות מלבד הנדסת חשמל (למשל הנדסת מחשבים, הנדסת תכונה או הנדסת מערכות מידע).
יהודית שלום כפי שנכתב כאן, ניתן להתחיל מסלול של שנה א' במסלול הנדסה אצלנו,לעמוד בממוצע ציונים מסוים בסוף השנה ולעבור להמשך התואר בבן-גוריון. יש לציין כי התואר הניתן הוא של האונ' לכל דבר ועניין. אתם יכולים לפנות אלינו טלפונית למרכז מידע: 0779802802/ *6606 נשמח לסייע לכם ולענות על כל שאלה בברכה עמרי, מרכז מידע ספיר
היי יהודית, שמי אלעד ואני בוגר טרי בהצטיינות בהנדסת אלקטרוניקה במרכז האוניברסיטאי אריאל. מה שהבן שלך עושה נקרא דבקות במטרה, אני גם נגד השיטה הפסיכומטרית, אבל זה בסוף משתלם (כמובן בליווי של השקעה בלימודים המייגעים). שהוא יצא לשוק בעוד 4-5 שנים הוא יקצור את פרותיו הרבה יותר בקלות מאשר בוגרים ממכללות. אשמח לעזור... אלעד
סגור