פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אסף | 09:11  08/04/10
שלום רב, אני משוחרר טרי, שוקל ללמוד פסיכולוגיה. שוטטתי פה ושם, ומצאתי באיזה אתר מן "מורה נבוכים" שמרכז המון מידע על לימודי פסיכולוגיה - http://www.pitronot.org/PageWithObjects.aspx?topCategoryId=5&leftCategoryId=60&leftSubCategoryId=-1 אבל אני עדיין לא בטוח - מחד זה מתאים לי, ומאידך זה ארוך ומפחיד וקשה, והתעסוקה בסופו לא מובטחת... בקיצור, אני מחפש דיעות לכאן ולכאן שיעזרו לי לחזק או להחליש את ההחלטה. תודה!
מנהלת הפורום | 18:15  21/04/10
חושבת שאם מדובר ביעוד ועניין אמיתי, משך הלימודים מתגמד. כמו כן, ניתן לעסוק בתחומים מגוונים גם אחרי תואר ראשון,אם כי אז צריך לזכור שאינך פסיכולוג.
אני חושבת שקודם כל השאלה הראשונה שאתה צריך לשאול את עצמך זה מה באמת מעניין אותך טיפול או מחקר? כי פסיכולוגיה זה המון מחקר התואר מורכב ממדעי המוח,סטטיסטיקה (הרבה),מחקרים, וגם פסיכולוגיה .... אם מה שיש לך בראש זה טיפול ולא מחקר יש מצב שיותר תתחבר לעו"ס... אורך המסלול והחוסר בהירות שלו הוא בהחלט פקטור מרכזי כי המינימום שזה יקח לך זה 9 שנים וזה עם אתה ממש ממש מוצלח ותעשה את המתא"ם ואת ההתנדבויות מוקדם וכו וכו. לבן אדם שזה חלום חייו ואוהב גם את תחומי המחקר יתכן וזה שווה. לגבי עו"ס יש לה בעיות משלה - המשכורת, התנאים. אבל צר לי לאכזב אותך זה ככה גם בפסיכולוגיה עד שאתה מתייצב ויכול לפתוח קליניקה וכו. זה כבר שווה ערך כי בעו"ס אתה תצטרך שני תארים ולימודי פסיכותרפיה אח"כ כדי להגיע לטיפול פרטני בסיגנון פסיכולוגיה אבל לפחות זה יתן לך מקצוע ביד מיד בסיום תואר ראשון.  בקיצור מומלץ או לא? לא יודעת כדי לחשוב טוב כנראה לפני כל המקצועות הטיפוליים כי חיים קלים אין בתחומים האלא. מה שאני כן ממליצה לכל מי שהולך לפסיכולוגיה לקחת מקצוע משני שמעניין אותו ונותן עבודה מיד לאחר תואר שני כדי שיהיה לו גיבוי ואפשרות להתחרט ואפילו עבודה כדי לפרנס את עצמו עד שהוא יגיע למנוחה ולנחלה אחרי המסלול של ה9 שנים....
סגור