פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום רב! שמי יעל ואני לקראת בחירת מסלול לימודי ומקצוע לחיים. אך יש לי לבטים רבים ואני מקווה שתוכלי לעזור לי לעשות קצת סדר בבלגן. (מצטערת מראש על אורך ההודעה). אני מתעניינת בתחום הפסיכולוגיה, ההוראה והחינוך כיוון שאלו תחומים שמתעסקים עם אנשים ובעיקר ילדים. במשך כל חיי הדרכתי ילדים במתנסי"ם, קייטנות וחוגים שונים ואני אוהבת את זה. לכן אני מתעיינת במקצועות פסיכולוגיה התפתחותית. אך יש לי כמה שאלות לגביו: האם במסגרת לימודי הפסיכולוגיה אוכל לשלב תחומים שונים כגון: לימודי חינוך והוראה? האם הביקוש למקצוע זה הוא גבוה? (ובשל כך התנאים להתקבל ללימודיו נמוכים)? ומה השכר ההתחלתי במקצוע? וחשוב מכך, רציתי לדעת אם במסגרת העבודה במקצוע אוכל להמשיך ללמוד ולהפתח לתארים כגון: פרופסור, מומחה ואף מרצה באוניברסיטה? בנוסף אני מאד מעוניינת להשתלב בצוות מחקרים שעוסק בהתפתחות של ילדים (מבחינות שונות), האם ישנה אפשרות לכך?
אפרת יצחקי רבינוביץ | 14:50  21/11/07
הי יעל בחלק מהאוניברסיטאות ניתן ללמוד במסלול דו חוגי וכך לשלב בין חינוך ופסיכולוגיה. במידה ותרצי להמשיך במסלול לדוקטורט תוכלי אני מניחה כמובן בהתאם לציוניך. במהלך לימודיך תוכלי אולי לעסוק בהוראה כגון: מורה מחליפה או דרך תוכניות העשרה בבתי ספר כדוגמת התוכנית של "קרן קרב". לגבי השכר, קשה לומר היות והשלבים להתמחות בתחום ארוכים, תחילה תואר ראשון אח"כ שני והתמחות בת 4 שנים והשכר הטוב מגיע מאוחר יותר בעיקר אם תעבדי בסקטור הפרטי. לגבי מחקרים- אם תשארי באקדמיה תוכלי לעסוק במחקרים בתחום.
תודה רבה על התשובה, יש לי כמה שאלות אחרונות שנובעות מכך: ההתמחות מגיעה לאחר התואר השני או שזה במקביל? ךמה הכוונה עבודה בסקטור הפרטי ואיך אני מגיעה לכך? דבר נוסף אך אחרון, אני יודעת שבכדיי להשתלב במחקרים ובאוניברסיטה עליי לקבל ציונים טובים ומתאימים בתואר 2 ו-3, אך רציתי לשאול האם אני יכולה למצוא עבודה במקצוע לאחר התואר השני ולהמשיך את לימודיי במקביל, כך שבשלב מאוחר יותר אתקדם לצותת מחקרים ולסגל האקדמאי?
שרון | 09:05  22/11/07
לא כדאי לך לעשות תואר כללי בפסיכו וחינוך כי זה לא נותן כלום. תעשי תואר בחינוך במכללות משולב עם תעודת הוראה ואז יהיה לך מקצוע ביד. אני לומדת במכללת לוינסקי וממש נהנית
סגור