פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
אייל | 23:12  30/06/11
שני שלום רציתי לדעת האם סטודנט שילמד במסלול הסבת אקדמאים להוראה, בוגר אוניברסיטה בעל תואר ראשון במשפטים L.L..B בממוצע 86,יהיה זכאי למילגת הצטיינות? אני לא מדבר על הלוואה מותנית אלא על מילגה ממש. אודה לך על תשובה
שני צור | 18:06  03/07/11
מלגות הצטינות ממשרד החינוך לא, אבל מלגת מקצועות נדרשים - לפעמים: זה תלוי בתחום בלימוד אותו תבחר ללמוד וכן במספר קריטריונים כמו היקף שעות הלימוד בשנה.
תודה על התשובה. ברשותך, בשל החשיבות העקרונית שיש לדעתי לסוגייה הזו , אני אבקש להרחיב, בתקווה שתביני את כוונתי. לא הבנתי מדוע סטודנט מצטיין במסלול הסבה לאקדמאים( בהנחה שלומד את מכסת הש"ש הנדרשות) לא יהיה זכאי למלגת מצויינים להוראה? הרי הנתונים הגבוהים שעל בסיסם הוא התקבל בעבר לתואר ראשון באוניברסיטה( פסיכומטרי בגרות וכדומה) עדיין תקפים, ואם היה כעת מלכתחילה מתחיל ללמוד הוראה- הכל מהתחלה- על בסיס הנתונים האלה-הוא כן היה זכאי למלגת מצויינים, ואף היה זכאי לקיצור של שנה אחת מהלימודים לתואר bed - מ4 שנים ל 3 שנים. אז מה רק בגלל שהסטודנט במסלול הסבה לומד שנתיים ולא 3 שנים אין לו זכאות למלגה הזאת? יש פה למעשה הבדל של שנת לימודים אחת שמשפיע על כל הזכאות וזה לא הוגן, ואף תמוה לדעתי. אם זה אכן המצב, אז במקום ללמוד במסלול הסבה לאקדמאים, גם האקדמאי יכול לבקש להתחיל ללמוד מלכתחילה את כל לימודי ההוראה לתואר bed - יתקבל למסלול המצויינים לפי הפסיכומטרי הגבוה והבגרות בממוצע מעולה שכבר יש לו מלפני התואר הראשון במשפטים שעשה בעבר- אמנם זה ייקח לו 3 שנים ולא 2 אך הוא יקבל מלגת מצויינים ויחסוך המון כסף(ובנוסף- גם ייצא עם תואר ראשון בחינוך ולא רק עם תעודת מורה מוסמך בכיר שמסלולי ההסבה השונים מקנים). אם כן אפה ההיגיון פה? יש פיתרון למצב כזה? יש גוף במשרד החינוך אליו ניתן לפנות בבקשה שידון ויאשר מלגת הצטיינות במסלול הסבה במקרה קונקרטי מוצדק ? אני מקווה שהבנת את השאלה שלי ואודה לך עך תשובה לגביה. ושאלה נוספת, האם מתמטיקה לעל יסודי זה נחשב מקצוע נדרש?( בהתייחס לשנים עברו וכן לגבי הצפי לשנה הבאה).
שני צור | 18:11  05/07/11
אלו הקריטריונים שמציב משרד החינוך והיות והוא מעניק את המלגות - הוא זכאי להחליט למי הוא נותן אותם. אתה בהחלט יכול להתחיל תואר מהתחלה אבל אני ממש לא בטוחה שזה ישתלם לך. האגף שמטפל בכך במשרד החינוך הוא האגף להכשרת עובדי הוראה. מתמטיקה מוגדר כמקצוע נדרש כבר שנים רבות.
סגור