פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
מורן | 01:38  17/09/09
שלום, רציתי להתייעץ בנוגע להתלבטות מסוימת: יש לי תואר בחינוך (B.A) במסלול פסיכולוגיה חינוכית. אני מעוניינת לעשות תואר שני באבחון לקויות למידה ולפי מה שבדקתי, על מנת לעבוד דרך משרד החינוך יש צורך בתעודת הוראה.יש לי אפשרות לעשות תעודת הוראה בפסיכולוגיה באוניברסיטה בשנה אחת בלבד. מצד שני, אם אלמד בעתיד הייתי מעדיפה ללמד ביסודי דווקא, אבל תעודת הוראה במכללה של מקצוע מסוים תיקח לי שנתיים, שזה המון. השאלות שלי: 1.האם כדאי בכל זאת לעשות את תעודת ההוראה ליסודי בהתמחות מקצוע, מבחינת אפשרויות תעסוקה לאחר מכן או שגם עם תעודת הוראה לתיכון אוכל לעבוד ביסודי? 2.אם אני עושה תעודת הוראה לתיכון בפסיכולוגיה, האם הסטא'ג צריך להיות בהוראה המקצוע הספציפי? 3.האם התואר באבחון לקויות למידה מספק משרה מלאה או שאצטרך לחפש ולהרכיב לי משרות על מנת להגיע למשכורת ראויה? 4.אז מה עדיף לי בעצם לדעתך לעשות תעודת הוראה לתיכון בזמן קצר או ליסודי בזמן ארוך, האם תעודת הוראה לתיכון תגביל אותי באיזושהי צורה? תודה רבה!!!
שני צור | 15:21  17/09/09
1. רשמית לא תוכלי לעבוד ביסודי, אולם בפועל בשל החוסר במורים יכול להיות שתוכלי לעבוד ביסודי. 2. הסטאז' אכן צריך צריך להיות בפסיכולוגיה בגילאים שאליהם הוכשרת (ואין הרבה עבודה בהוראת פסיכולוגיה משום שלא בכל בתי הספר יש מגמות כאלה) 3. לא בטוח שתהיה לך משרה מלאה במקום אחד, אולם ניתן לצרף את זה לשעות הוראה. 4. הוראה בתיכון לא תגביל אותך בהכרח. מה שנראה לי שיגביל אותך יותר הוא מקצוע הפסיכולוגיה, שנמצא במעט בתי ספר.
סגור