פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
בהנחה שאת שואלת על ההבדלים לגבי מסלולי החינוך - באוניברסיטאות הדגש הוא יותר מחקרי אקדמי, ואילו במכללות לחינוך יש הרבה יותר דגש על ניסיון וחיבור לשטח. לכן אם מענין אותך מחקרים וכדומה - באוניברסיטה תמצאי קורסים שיותר נוגעים לכך ואילו אם תרצי חיבור לשטח וניסיון-תמצאי קורסים שיותר מוכוונים לכך במכללות לחינוך (התואר במכללות לחינוך כולל בתוכו תעודת הוראה ואילו באוניברסיטאות הוא אינו כולל תעודת הוראה וזה מקור ההבדלים. כמובן שיש הבדל אם את מדברת על תואר ראשון, הסבה להוראה או תואר שני.
נועה | 16:21  18/03/08
כמה ימי לימוד בשבוע זה במכללה?כל מכללה נותנת תוכנית אחרת?איך אני יכולה לדעת איזה קורסים נותנים לתואר ראשון?
שני צור | 08:01  19/03/08
התעודות הניתנות במכללות לחינוך הן די דומות, בשל העובדה שמשרד החינוך מכתיב את התכנים. לכן, גם הקורסים יהיו דומים בדרך כלל. מה שייחודי לכל מכללה הוא סוגי ההתמחויות שהיא מאפשרת במסגרת התעודה. למשל התעודה של הגיל הרך מאוד דומה בכל המכללות מבחינת התכנים (למעט שינויים קלים בהגדרות הגילאים), אולם במכללה שלי למשל ניתן להתמחות באומנות, ספרות ילדים וטבע ומדעים. אני מניחה שאם תפתחי את האתרים של שאר המכללות תוכלי למצוא שם התמחויות שונות.לגבי הקורסים, בדרך כלל אתרי המכללות מספקים מידע מקיף פחות או יותר על רשימות הקורסים. לגבי מספר ימי הלימוד בשבוע - זה משתנה ממכללה למכללה. באופן כללי תואר ראשון יכול להמשך על פני כל השבוע.במכללה שלי סדרו אותו כך שייכנס בשלושה ימים בלבד. מומלץ לבדוק באתרי המכללות השונות מה הן מציעות מבחינת פריסת הימים.
רותי | 09:23  19/03/08
שווה לך להתעניין במכללת לוינסקי..הייתי ביום הפתוח שלהם והיה ממש אחלה!במיוחד התלהבתי מהמסלול של הגיל הרך
סגור