פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
טל | 09:45  03/03/08
טלי שלום, אני מתלבטת מאוד לגבי תחום לימוד בתואר ראשון. אני נורא אוהבת הוראה, עשיתי את זה בצבא ואני עובדת כיום בפנימיית נוער. נורא מתחברת לילדים ורוצה לעבוד בתחום. הבעיה היא שכמה עצוב להגיד- להיות מורה זה המקצוע הכי פחות אולטימטיבי כרגע, ולכן אני נמצאת במבוי סתום. חשבתי על ייעוץ חינוכי, אבל זה רק תואר שני. איזה עוד כיוונים יכולים להוביל לעבודה בתחום שהוא לא בגדר מורה?
טליה | 08:02  07/03/08
ההסכמים להוראה מן הסתם ישתנו בשנים הקרובות, אבל צריךלזכור שתעודת הוראה גם פותחת פתח לדברים אחרים, גם מאוד פרקטית, וגם יש תנאים מעבר למשכורת: חופשות, קרן השתלמות גבוהה, מעמד של עובדי מדינה. אני מכירה את המסלולים במכללת לוינסקי. הם ממש מרתקים
שני צור | 17:01  11/03/08
נכון שהמצב מבחינת מעמד המורה אינו הכי טוב.. בלשון המעטה. אולם, המצב הזה הולך להשתנות. כבר עכשיו החלו להריץ את תוכנית אופק חדש שמאפשרת למורה מתחיל לעבוד בשכר של 5300 ש"ח בחודש ונותנת לו הטבות. גם בתי הספר מאפשרים למורה לעסוק בתחומים נוספים בתוך בית הספר על מנת לשפר את מעמדו. צריך לזכור, שמעבר לשכר, למורים יש תנאים טובים שאין לאף מגזר במשק: חופשות, קרן השתלמות גבוהה וכדומה. חוץ מזה שהוראה זה תמיד פרקטי. מחינוך מיוחד אפשר להמשיך להמון תחומים טיפוליים: תרפיה באומנויות, בעלי חיים, ספרותרפיה ואבחון. ואם את רוצה - יכול להיות שמתאים לך דווקא חינוך בלתי פורמלי או קידום נוער.
רציתי להגיב דרך התשובה של שני (שאני מסכים איתה ב 100%), העניין הוא שאני מתחיל שנה הבאה את המסלול לחינוך בלתי פורמלי בבית ברל , חוץ מזה שזאת אחלה מכללה המסלול עצמו מכשיר אותך לעבודה בתחום החינוך לכל הגילאים, הוא גם נותן אפשרות להתנסות בתחומים חברתיים, פוליטיים ואפילו ספורט. בערך כמו שמדריכים היום בתנועות נוער (וזה מה שדחף אותי ללמודים- הייתי בנוער העובד) ונראה לי שאת גם מסוג האנשים שהדריכו בתנועת נוער. חוץ בזה, יש גם את המסלול לטיפול וקידום נוער, לפי מה שידוע לי יש בו בנוסף להכשרה לעבודה עם נוער, גם כל מיני שיעורים מתקדמים בתחומים כמו פסיכולוגיה, קרימינולוגיה, עבודה סוציאלית, בקיצור תני לזה צ'אנס ... אה כן גם כדאי שתדעי שבנוסף לתוארEd .B במסלול שלי מקבלים גם תעודת "עובד חינוך בקהילה" של משרד החינוך, אני לא יודע אם יש מסלולים כאלה במכללות אחרות אבל עצה שלי סעי לבית ברל. בכבוד רב, ליאור חסון.
סגור