פורום מדעי ההתנהגות

בהנהלת: שלומי לוי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום מדעי ההתנהגות לתואר ראשון תוכלו לקבל מידע מקיף על היכן לומדים?, מהם תנאי הקבלה?, תקופות רישום, משך זמן הלימודים, סוגי התמחויות, השתלבות בשוק ועוד מידע אינפורמטיבי .
 
שלומי לוי

שמי שלומי לוי אני יועץ הכוונה אקדמית במסלול האקדמי המכללה למינהל. בוגר תואר ראשון במדעי ההתנהגות ותואר שני בלימודי משפחה.

 
היי רציתי לדעת כמה דברים: ראיתי שבאוניברסיטת חיפה יש אפשרות ללמוד שירות אנוש לתואר ראשון האם זה בעצם אומר משאבי אנוש? דבר נוסף שמעתי שבמכללת ספיר ואחווה יש אפשרות לתואר ראשון או בניהול משאבי אנוש או מדעי ההתנהגות אך לא את שניהם,האם זה מספיק ללמוד רק אחד מהתחומים בשביל להשתלב בעבודות כמו כוח אדם וניהול? יש לך מושג איזה מהמכללות נחשבות לטובות בתחומים אילו (אני מתלבטת פשוט באיזה מוסד לבחור) תודה..
שירי ליברמן | 10:41  15/05/07
שלום שירה 1.לימודי שרותי אנוש הינם חדשים יחסית ומאחר שרבים נוטים לבלבל בינם לבין משאבי אנוש, חשוב, כבר בראשית ההתייחסות אליהם להבהיר את ההבדל: בעוד שלימודי משאבי אנוש קשורים בניהול כוח אדם בארגונים שונים, תוך התייחסות לעובדים כאל משאב חיוני לחברה, שככל המשאבים יש לתפעלו באופן שיוביל לתועלת מקסימלית, תחום שירותי אנוש כלל אינו קשורים לנושא כוח אדם בארגון. תחום זה עוסק, כפי שמו, בשירותים הניתנים לבני אנוש. במילים אחרות, המונח "שירותי אנוש" מתייחס לארגונים, לרוב ציבוריים, אך גם פרטיים, הנותנים שירות לציבור ואשר מוכרים כ"שירותים ציבוריים" ו/או "עבודה עם קהל", למשל: משרדי ממשלה (בייחוד משרד הפנים), קופות חולים , ארגונים קהילתיים, בנקים, מערכת בתי המשפט, המוסד לביטוח לאומי, ארגונים וולונטריים, עמותות ציבוריות, ארגונים קהילתיים, בתי חולים, מערכות בריאות, מערכות הרווחה ממשלתיות ועירוניות, מחלקות של שירות לקוחות, חברות לייעוץ ארגוני, ארגוני בריאות ורווחה, ארגונים להשמת כוח אדם, ארגונים העוסקים בתרבות נופש, תיירות ופנאי, מחלקות למשאבי אנוש בארגונים שונים וכיו"ב. 2. ממה שקראתי באתרים של המכללות מדובר בתכנית חדשה , בניהול משאבי אנוש שתכשיר את הבוגרים לעסוק בתחום, כך שגם כבוגרת תואר זה או מדעי ההתנהגות ניתן לעסוק בתחומים אלו. 3. מבחינת המלצה על מוסד לימודים , אני לא נוהגת להמליץ על מקום זה או אחר, ממליצה כן להגיע לפגישות ייעוץ או ימים פתוחים בכל אחד מהם ולהתרשם בהצלחה
סגור