פורום מנהל עסקים

בהנהלת: רונית שמואל  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום מנהל עסקים תוכלו לקבל מידע מקיף על לימודי תואר ראשון ושני במנהל עסקים ומענה לשאלות הנקרות בדרך לתואר: היכן לומדים? בארץ או בחו"ל? מבחני כניסה ושאר תנאי קבלה, שידרוג בעבודה? ועוד שאר שאלות מגוונות.
 
רונית שמואל

מזכירת סטודנטים בכירה, בביה"ס למנהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למינהל ,בעלת תואר ראשון בקרימינולוגיה ואכיפת החוק מהמסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
שלום, שמי מיכל ועכשיו סיימתי תואר בפסיכולוגיה בממוצע 84.2. אני רוצה להמשיך לתואר שני במנהל עסקים. השאלות שלי הם כאלו: 1. ראשית לגבי ההתמחויות: אני חושבת ללכת על התמחות במימון כי הבנתי שזה ההתמחות שתיתן לי הכי הרבה אופציות כלכליות בעתיד, אך רציתי לברר לגבי שאר ההתמחויות- מה אוכל לעשות עם התמחות בשיווק ופרסום כי איך באמת אפשר להתקדם עם זה הרי בכל מקום יש מנהלי שיווק בודדים והאוכלוסייה פה מאוד גדולה וההתמחות נשמעת לא רחבה ביחס למימון? עד כמה באמת אפשר למצוא בזה עבודה אשמח לשמוע מכם.. בנוגע להתמחות נוספת של ניהול אסטרטגי וניהול חברות וטכנולוגיה- אותו הדבר, כמובן שלא מההתחלה אתה תהפוך למנהל אך הסיכוי לכך הוא יותר מזערי ביחס לכמות האוכלוסיה, אשמח גם לשמוע על התמחות הזו עד כמה שהיא פותחת אכן דלתות בעתיד. לגבי ההתמחות של ניהול ביורפואי וניהול עסקים גלובליים וניהול ופיתוח ארגוני- כנ"ל עד כמה אפשר באמת להצליח בזה? קראתי על זה אבל בפועל מה אפשר לעשות עם זה כי האופציה להיות מנהלים כיום עם אוכלוסייה כל כ גדולה היא הרבה יותר קטנה נראה לי ולוקחת הרבה זמן. 2. לגבי מוסד הלימודים- ההתלבטות שלי היא בין המכללה למינהל, מרכז אקדמי פרס, מכון לנדר בירושליים, מכללת נתניה, מרכז ללימודים אקדמיים, קרית אונו, מרכז אקדמי אריאל- תוכלו לדרג לי את המוסדות לפי דעתכם איפה יותר טוב? אני יודעת שהמכללה למנהל נחשבת הכי טובה אך מה אחריה? איך כל אחד מהם נתפס בשוק העבודה והאם למשל אם אני הולכת למכלללה למנהל או כל מכללה אחרת אז אני אקבל פחות כסף מבוגר אוניברסיטה או אהיה בתפקידים נמוכים ממנו? האם כל המוסדות שציינתי מוכרים כיום כמוסדות אקדמיים להשכלה גבוה, כי למשל פעם המרכז ללימודים אקדמיים לא היה מוכר כך. 3. לגבי קושי הלימודים- בכל זאת אני באה מתחום אחר- עד כמה הלימודים במכללה למנהל הם קשים ומורכבים יותר כי ראיתי שיש שם יותר סדנאות ו-2 סמינרים, ביחס למשל למכון לנדר ששם הלימודים הרבה יותר קלים ואפילו לא נדרש GMAT, ובכל זאת הלימודים במכללה למנהל הם מאוד יקרים ואני חוששת לא להשקיע סתם כסף כי אני אצטרך לשלם גם על קורסי השלמה. בנוסף איך רמת המרצים שם והסיוע? אם הממוצע שלי הוא 84 (עדיין לא קיבלתי זכאות ייתכן וגם 85) אז יקבלו אותי במכללה למנהל? כי רשום שזה מ-85? כי זה כנראה 84.2 אצלי אז הם יהיו מוכנים לוותר? 4. אם אני הולכת להתמחות במימון סיימתי למעשה בגרות במתמטיקה ב-4 יחידות ציון 78 והמתמטיקה שלי בפסיכומטרי היא 108 נדמה לי למרות שעשיתי פסיכומטרי רק פעם אחת, עד כמה המתמטיקה היא קשה שם, תוכלו לספר לי על המתמטיקה בהתמחות? באיזו רמה היא? אם אני לוקחת מימון וחשבונאות זה יותר קשה? 5. אני יכולה להתחיל בהתמחות של מימון ואם למשל אני אראה שזה קשה אז לעבור להתמחות אחרת? 6. איזו אוניברסיטה דורשת הכי מעט GMAT בכמותי? אוניברסיטת בן גוריון לא? היא דורשת 44 לא? ואיך בנוי החלק הכמותי ב-GMAT כמה שאלות ובאיזו רמה? תודה.
סגור