פורום מנהל עסקים

בהנהלת: רונית שמואל  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום מנהל עסקים תוכלו לקבל מידע מקיף על לימודי תואר ראשון ושני במנהל עסקים ומענה לשאלות הנקרות בדרך לתואר: היכן לומדים? בארץ או בחו"ל? מבחני כניסה ושאר תנאי קבלה, שידרוג בעבודה? ועוד שאר שאלות מגוונות.
 
רונית שמואל

מזכירת סטודנטים בכירה, בביה"ס למנהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למינהל ,בעלת תואר ראשון בקרימינולוגיה ואכיפת החוק מהמסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
שלום לכולם. מקווה שהגעתי לפורום המתאים בשביל השאלה. אני לומד לתואר ראשון בכלכלה וחשבונאות. רציתי לקבל כמה הבהרות מאנשים שמבינים בנושא. איזה תוארו ולפי איזה קריטריונים אנשים בוחרים תואר שני. אחרי התואר שלי, שנת השלמה, סטז', אני אהיה עם תואר כלכלה ורואה חשבון מוסמך. קיימות אופציות רבות להמשך. 1. תואר ראשון בנושא אחר. למשל ניהול. או משפטים. 2. להמשיך לתואר שני בכלכלה, חשבונאות. השאלה היא קודם כל: 1. האם אני יכול ללכת לתואר שני במשפטים? או שבמשפטים צריך לעבור מסלול של תואר ראשון קודם? 2. האם אני יכול ללמוד לתואר שני במימון, או ניהול, מנהל עסקים? או ששוב, צריך קודם תואר ראשון בהם. 3. האם עדיף להשלים לתואר ראשון בכלכלה וניהול (אחרי התואר שלי יחסרו רק מספר קורסים מצומצם להשלמת התואר הזה) או ללמוד לתואר שני כמו MBA (שזה מנהל עסקים תואר שני נכון?)? 4. השאלה העיקרית. איך בוחרים בכלל תואר שני? מנהל עסקים, משפטים, כלכלה, מימון, חשבונאות, יש תארים משולבים. אני מבין שהשיקות מתבצע לפי הכיוון שרוצים לקחת בחיים. אז אולי תוכלו לתת דוגמאות לאיזה תפקידים אנשים הולכים אחרי שמסיימים תואר שני בתחומים השונים (אחרי שיש להם תואר בכלכלה וחשבונאות). כמובן שגם תשובות חלקיות יעזרו. תודה.
שלום: רוב רואי החשבון ממשיכים לתואר שני במנהל עסקים(MBA ), תואר שני במנהל עסקים מיועד לאנשים בעלי תואר ראשון מכל תחום(גם ממדעי הרוח והחברה) לכל בוגר יהיו כמות פטורים וזיכויים שונה בתואר השני, בדרך כלל רואי חשבון מקבלים את רוב הפטורים, לעומת בוגרי מדעי הרוח שלא מקבלים פטורים. ישנם מסלולי תואר שני מקוצרים לרואי חשבון הנמשכי שנה לעומת שנתיים. במידה ותרצה ללמוד תואר שני במשפטים הוא יהיה תואר שני שמיועד לאנשים שלא למדו תואר ראשון במשפטים ויתן לך השכלה משפטית כללית ללא יכולת להיות בפועל עו"ד. בהצלחה
סגור