פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
crimson | 15:16  20/01/10
שלום, ברצוני ללמוד חשבונאות, אך משיקולים שונים, אינני מעוניינת לשלב את לימודי החשבונאות עם משפטים או עם כלכלה. לפיכך אני מתלבטת האם ללמוד באוניברסיטת ת"א - חשבונאות + תואר לא רלבנטי או בבינתחומי - מנהל עסקים עם התמחות בחשבונאות? (באוניברסיטת ת"א לא ניתן לשלב חשבונאות עם מנהל עסקים). בסופו של יום, במיוני הקבלה להתמחות במשרדים הגדולים, למה תינתן עדיפות - לתואר מאוניברסיטת ת"א בחשבונאות (+ תואר לא רלבנטי) או לתואר במנהל עסקים עם התמחות בחשבונאות מהמרכז הבינתחומי? תודה רבה!
לירן | 10:04  21/01/10
היי, אני עכשיו בשנה רביעית בחשבונאות (שנת השלמה) במרכז הבינתחומי. לדעתי השילוב של חשבונאות ומנהל עסקים הוא השילוב הכי טוב מכיוון שאם את מתכוונת לעסוק בראיית חשבון אז את לא תהיי עו"ד או כלכלנית. יש שיגידו שהערכים המוספים של התארים הללו (הידע) חשובים אבל לדעתי הם לא שווים את המאמץ. התואר בחשבונאות לא קל ודורש שעות רבות ומנהל עסקים לדעתי משתלב עם זה בצורה טובה וגם נותן ידע נדרש. לפני ארבע שנים גם אני עמדתי בפני התלבטות אוניברסיטה-מכללה ולבסוף (למזלי) בחרתי במרכז הבינתחומי. אני בחרתי בבינתחומי כי הוא היה המוסד היחיד באותה תקופה שהחל משנה א' לימד רק תקני חשבונאות בינלאומיים, בניגוד לאוניברסיטאות וחלק מהמכללות שעדיין לימדו תקנים ישראליים שהפכו ללא רלבנטיים כבר באזור 2006. דבר נוסף שהיה חשוב מבחינתי הוא המקצועיות של המרצים והרקע שלהם - כמעט כל המרצים מגיעים מארבעת המשרדים הגדולים, אנשים שעוסקים בפרקטיקה ובעלי נסיון אמיתי. הנהלת התוכנית מאוד מקצועית, הביאו מרצה מקנדה שמתמחה בIFRS ומנהל התוכנית הוא שלומי שוב, שאתר כלכליסט כתב שהוא מומחה לIFRS. את יכולה לראות כאן את הטורים שהוא כותב בדה-מרקר http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=shshv20090702_1610 לדעתי עצם זה שהכיתות בבינתחומי חדישות ומתקדמות והמקום יפה ומתוחזק נותן סביבת לימודים איכותית ונוחה לעומת בניינים מסוימים באוניברסיטאות מימי הפלמ"ח שעדיין לומדים על כיסאות סטודנט. קחי בחשבון שאם את יכולה להתקבל לת"א רוב הסיכויים שאת יכולה להתקבל עם מלגת הצטיינות לבינתחומי, כמו כן אל תבטלי שום מקום כי בבינתחומי יש ראיון אישי בנוסף לציונים. זה אמנם יכול קצת להעיק ולהלחיץ אבל את יכולה להבין מה זה אומר על התוכנית - לא כ"א עם ציונים פשוט מתקבל... אם יש לך עוד שאלות אז בשמחה... :) שיהיה המון בהצלחה לירן
crimson | 12:58  21/01/10
היי לירן, לפני הכל, תודה רבה (רבה!) על התגובה המפורטת והעניינית. האם ידוע לך מה אחוז הבוגרים בבינתחומי אשר "סגרו" התמחות באחד מארבעת המשרדים הגדולים? למיטב הבנתי, בתחום החשבונאות יש משנה חשיבות לבחירת מוסד הלימוד מאחר והמרצים נוהגים להמליץ על סטודנטים במקום עבודתם (ולפיכך, הלימודים באונב' ת"א ובמכללה למנהל נחשבים ליוקרתיים) - האם זה נכון? השיקול הכספי הוא אכן שיקול. האם אתה סבור שלאחר שאונב' ת"א התאימה את תוכנית הלימוד לכללי התקינה החדשים, עדיין ישנה הצדקה ללמוד בבינתחומי? תודה רבה! ובהצלחה בשנת ההשלמה ובהתמחות, crimson :)
אז תלמדי באוניברסיטה, נראה שמי שכתב את התגובה הקודמת זה מישהו מהשיווק של הבינתחומי.
סגור