פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
היי , אני הרבה זמן בהתלבטות הזאת ורציתי להתייעץ , הבנתי שהמוסדות שנחשבים לטובים ביותר לתואר ראשון במשפטים הם אונ' תל אביב או העברית , כיום אין לי ציונים מספיקים בשביל ללמןד באחד מהמוסדות האלו , אני שוקלת לשפר בגרויות ופסיכומטרי במהלך השנה הקרובה ולאחר מכן ולהגיע למצב שבו הציונים שלי יספיקו.. השאלה האם המאמץ אכן שווה ? או שללמוד במכללה שנחשבת טובה כמו הבינתחומי או המכללה למנהל זה טוב באןתה רמה כמו אוניברסיטה ? אני שואלת בהרבה מקומות אבל לא מקבלת תשובה ברורה.. האם הבינתחומי הוא ברמה גבוהה כמו האוניברסיטאות ? השאלה שלי מתייחסת בעיקר מבחינת מציאת מקום התמחות טוב , ואיך שהמעסיקים מסתכלים על הבוגרים? במידה והשיקול הכלכלי הוא לא פרמטר שווה לעבוד קשה שנה שלמה ולדחות את הלימודים בעוד שנה כדי לנסות ולהתקבל לאוניברסיטה ? או שגם הבינתומי /המכללה למנהל נחשבים למוסדות טובים באותה רמה? תודה לעונים :)
מנהל פורום לימודי משפטים | 23:26  24/05/15
שלום רב. יש כאן שני שיקולים מרכזיים. הראשון כספי. לגבי השיקול הכלכלי, יש לציין כי לימודי מכללה עולים בערך 30,000 ש"ח לשנה. למי שזה סכום שהוא לא יכול להרשות לעצמו אז שווה לחשוב על שיפור בגרויות ופסיכומטרי. יש לקת בחשבון שצריך בערך 700 פסיכומטרי. לא כל כך פשוט שלא נדבר על כל המאמץ הנפשי והחשש מפני התארכות העניין גם לשנתיים. השיקול השני והוא הקריטי - שוק העבודה. העובדה היא כיום שבוגרי המכללה למנהל והבינתחומי כמו יתר המקומות, נמצאים כל מקום אפשרי בשוק העבודה. בתי משפט, משרדים גדולים ובינוניים, פרקליטויות, משרדי ממשלה וכו'. נכון שיש מקומות שעדיין יעדיפו בוגר אוניברסיטה או מכללה בעלי תנאי קבלה גבוהים יחסית אבל זה המיעוט, למיטב הבנתי. אני לימדתי במספר מקומות בהם מכללה למנהל ומכללת נתניה והטובים ביותר בכל מקום יגיעו לכל מקום שירצו. הכוונה היא שלא רק תלוי מוסד אלא תלוי בן אדם שלומד. מי שבא להעביר את התואר בקלות אז אין קושי מאוד גדול לסיים עם ממוצע 80. מי שמשקיע ונותן מעצמו וקורא את כל מה שצריך, מצטרף לקליניקות, ימי עיון, תחרויות בינלאומיות וכיו"ב ויגיע לאזור ה-80 הגבוה ומעלה מכך, בדר"כ יצליח להתברג למקומות ה"נחשבים" יותר. קשה לומר באופן אבסולוטי שאם תלמדי באוניברסיטה יש סיכוי גדול יותר להצליח בחיים. ייתכן וזה נראה לי כך בהרבה מאוד מקרים, משרדים יעדיפו בוגר מכללה מצטיין מעל 90 שעשה והשתתף בשורה ארוכה של פעילויות בתחום המשפט שהם מעבר לציונים, מאשר בוגר אוניברסיטה בממוצע 82 (נניח, כן?) שלא התאמץ ולא העצים את עצמו (או עצמה) מבחינה אקדמאית משפטית. מעבר לכך וזה כבר לא סוד, הרבה מכללות מעניקות מלגות מלאות לבעלי נתונים גבוהים מאוד כדי שילמדו אצלם ושיהיו הבוגרים שלהם בשוק העבודה. סטודנט שכזה שיכול ללמוד בקלות בכל אוניברסיטה מעדיף ללמוד במכללות מסוימות ולא נרתע ממה יגידו כיוון שמידת ההשקעה שלו בסופו של דבר היא תג היוקרה לא רק של המוסד אלא בעיקר שלו, בזכות המאמץ שלו במהלך הלימודים. לשאלתך, לטעמי אין הבדל משמעותי בין האוניברסיטאות לבין שתי המכללות שציינת, אולי למעט מחקר וגם זה כבר מצטמצם. מרצים מהשורה הראשונה מלמדים בבינתחומי ובמכללה למנהל כולל שופטי עליון בעבר ובהווה (הנשיא בדימוס ברק בבינתחומי והשופט דנציגר במכללה למנהל). נקודה אחת היא האפשרות לצאת ללימודי המשך בחו"ל. ייתכן שבוגר אוניברסיטה יתקבל ללימודי המשך באוניברסיטה יוקרתית בארה"ב או באירופה ביתר קלות לעומת בוגר מכללה. זה רק ייתכן, כי הרבה מרצים ממכללות מפרסמים בחו"ל מאמרים ולעיתים המלצה שלהם תהיה שווה הרבה. בהצלחה רבה טיפ קטן, לשהות יום שלם בשתי המקומות כדי לקבל תחושה אישית לשוחח עם סטודנטים.
אני לא מאמין למה שאנשים רושמים פה. אין לך מה למהר. קח לך עוד שנה, תעשה שוב פסיכומטרי, תשלים בגרויות אם צריך, ולך ללמוד בעברית (או ת"א). בשנה הזאת תעבוד קצת, יהיה לך הרבה יותר קל במהלך התואר, תצבור חוויות, תטוס לחו"ל, ותנוח. אין למה למהר אחי... מבחינת מוסדות הלימוד, אין שאלה בכלל. תואר במשפטים בת"א או בעברית שווה זהב. הביקוש בהתאם, ותנאי הקבלה הם בהתאם. נכון, אתה תצטרך 700+ בפסיכומטרי, אבל יש לך 4 מועדים בשנה. זה הכל עניין של תרגול. עזוב אותך לרגע איך מעסיקים בעתיד רואים זאת, או אם יקבלו אותך ללימודי המשך בחו"ל או לא. אתה גם ככה "מבזבז" את ארבעת השנים האלו, נכון? למה לא לעשות זאת במוסד הלימודים הכי טוב לאותו המקצוע? תחשוב רגע על היום בעוד ארבע שנים. נניח, רק נניח שאתה לא רוצה להיות עו"ד (קורה המון). אם בחרת באחת המכללות, שלמת 30K+ שקל , כפול 4, ויצאת עם תעודה שלא שווה שקל. אתה לא משתמש בה, היא לא מראה על יתרון מיוחד, פרט לכך שיש לך המון כסף מיותר. אם סיימת בעברית, סביר להניח שתשלב מקצוע נוסף (האוניברסיטה מעודדת שילובים עם תחומים נוספים, אני למשל משלב כלכלה) מה שנותן לך עוד אופציות תעסוקה, ואתה מסיים עם מסמך, שגם אם אתה לא משתמש בו באופן ישיר, מראה שאתה חריף ביותר. לא משנה מה תבחר לעשות, זה פשוט שווה יותר. שלא לדבר על זה שהתואר עצמו עולה לך הרבה הרבה פחות כסף, חיים סטודנטיאליים שווים יותר (לרוב) ותחושה פנימית הרבה יותר טובה (אתה פה כי השקעת את החיים כדי להגיע לפה, ולא בגלל שיש לך כסף). המלצה שלי, אל תמהר. המכללות יחכו.
יש לי חבר שהתעקש ובסוף התקבל גם ללא פסיכומטרי למכללה למנהל. תנסה להגיע לפגישה איתם ואני בטוח שיאשרו לך. בהצלחה!
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור