פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שלום רב ! הנני התקבלתי לתכנית שער פתוח במשפטים במסלול האקדמאי המכללה למנהל , קיימות בי חששות רבות מאופן ההצלחה במסלול , רציתי לדעת בבקשה האם לדעתך כבוגר ואיש סגל המכללה רמת הלימודים קשה יותר מפקולטות אחרות ? והאם אתה יודע מה אחוזי ההצלחה בתכנית ? תודה רבה
שלום רב. ראשית בהצלחה! הנך נדרש לעמוד בממוצע מסוים כך שבאופן טבעי יהיה עליך לחץ גדול יותר להצליח. זה יכול לפגוע בחוויית הלמידה אבל גם יכול לדרבן אותך להשקיע מאמץ גדול יותר משאר החברים. בית ספר למשפטים של המכללה למנהל מתאפיין בתחרותיות, חתירה למצוינות ובכך שהוא מציע תוכניות רבות ומגוונות מאוד שיוכלו לתרום לך כעו"ד לעתיד וגם כסטודנט (תוכניות מצויינות, תוכניות של תחרויות בינ"ל, לימודים בחו"ל, קליניקות שונות ועוד). כדי להתקבל אליהם יש להצליח בלימודים וגם להפגין רצינות בהכנת חומרי קריאה, השתתפות בשיעורים וכד'. כלומר ממילא יש לחץ רב על הסטודנט הממוצע. עליך מתווסף גם הלחץ של עמידה בממוצע. זה לא נעים אבל אתה חייב לדעת לקראת מה אתה הולך ולהיערך לכך. בעיקר נפשית. החודש הראשון ולפעמיים החודשיים הראשונים מתאפיינים בבלבול רב. לא תספיק להתרגל לקצב יתחילו הבחינות ועמם הלחץ. בסמסטר ב' כבר יהיה קל יותר. לפחות ההתחלה מאוד מלחיצה וכדאי מאוד לא להחמיר עם עצמך למרות הלחץ של הציונים כיוון שזה עלול לפגוע בך יותר ממה שאתה מסוגל לראות כיום. ההמלצות שלי מעבר לחובת השקעה רבה היא לא להתבייש. לבקש עזרה מחברים לכיתה. למצוא חברים שיתמכו בך, ללמוד בקבוצות קטנות ולא לוותר לעצמך לטובת פינוקים או בילויים. השקעה רבה לא רק תשאיר אותך במכללה אלא תעזור לך גם אח"כ למצוא התמחות טובה יותר. בסה"כ רבים מהמסלול של שער פתוח הם סטודנטים מצוינים שעומדים ביעד ואין סיבה שלא תצליח. לחץ יכול להזיק אבל גם מאוד לדרבן וכדאי להכניס לראש כבר מההתחלה שאתה במכללה כדי להצליח ותעשה כל שדרוש. בהצלחה רבה. אשמח לעוד שאלות, חיזוקים וכד'.
ראשית תודה רבה ! יש לי שאלה נוספת ברשתוך , הבחירה שלי בלימודי מישפטים נובעת בעיקר מזה שאני מגלה עיניין רב בתחום המשפט , התחום הזה נורא מעניין אותי ולכן בחרתי ללמוד תחום זה . אל מול טענה זאת אני רוצה להוסיף שאין בי חלום גדול להיות עורך דין או פרקליט כזה או אחר , אני מודע לכן שהכיוון המקצועי והפרקטי לבוגר התואר הנ״ל הוא מקצוע העורך דין ( באופן טבעי ) לשאלתי , האם לדעתך כבוגר ואיש מקצוע קיימים כיוונים פרקטים אחרים מלבד מקצוע העורך דין ? והאם לדעתך ההנחה שאין לי שאיפות גדולת למקצוע הנ״ל יכולת לפגוע בהצלחתי בלימודים ( מהסיבה הברורה שרוב הסובבים שלי במסגרת הלימודים שואפים למקצוע הנ״ל) והאם בכלל יש טעם ללמוד משפטים אם אין בי רצון עז למקצוע עריכת הדין ?
אחדד את שאלתי , האם ישנם כיוונים מקצועים אחרים מלבד מקצוע עריכת דין לבוגרי תואר ראשון במשפטים ? והאם ישנם עוד אפיקים שונים להתפתח בהם לבוגרי תואר במשפטים ? אבקש להוסיף שאין בי כלל התנגדות למקצוע זה פשוט אני חושב שאין בי את המוטיבציה והשאיפה למקצוע זה , להבדיל התחושות והשאיפות למקצוע הנ״ל הקיימות בקרב רוב הסטודנטים והמועמדים ללימודי משפטים . אבקש את התייחסותך , תודה רבה !
השאלות מצוינות. ראשית, אני מזמין אותך ליצור עמי קשר דרך המייל כדי שנוכל לשוחח, אם תרצה כמובן, באריכות על כל השאלות הללו. באופן כללי ניתן לומר שישנה מגמה מסוימת ואני לא יודע עד כמה היא רווחת, שעו"ד עוברים ממקצוע עריכת הדין למקצועות אחרים תוך שהם ממלאים את הדרישה לתואר ראשון בתואר משפטים. זה יכול להיות בהקשר תפקידים מגוונים בשירות המדינה, משרות ניהול בבנקים, קרנות הון, ביטוחים, וגם בתחומים של משרות ניהול בחברות מגוונות. לכן רבים מסיימים 2 תארים או ממשיכים ללימודים אחרים כגון תואר שני במנהל עסקים, או עושים הסבות לתחומים של משאבי אנוש. הכל אפשרי כיוון שתואר במשפטים הוא תואר כללי ויכול להוות גם פלטפורמה לעריכת דין אך גם לכיווני התפתחות שונים. בנוסף, יש לא מעט סטודנטים שלי שחשו שהלכו ללמוד משפטים כתואר ברירת מחדל אולם בהמשך הלימודים הם מגלים לפתע עניין רב ודווקא משנים את תפיסתם. לעיתים ישנם סטודנטים שרק בתקופת ההתמחות מבינים שדווקא הכיוון מאוד מתאים להם או התחום וכד' ומוצאים סיפוק רק בעשייה. ישנם כל כך הרבה כיוונים שעורך דין יכול לעבוד בהם ולהתמחות בהם: החל בקניין רוחני על כל גווניו ורבדים, משפט ורפואה, משפט ואינטרנט, מקרקעין, משפחה, חוזים, עתירות נגד רשויות, ייצוג רשויות, מכרזים שהפך לתחום מאוד פופולרי, נזיקין, פלילי, ביטוחים, וייצוג שוטף של חברות שונות וכו'. אין סיבה שלא תמצא עניין באחד התחומים הללו ויותר ותחליט שזה הכיוון המקצועי. בכל מקרה, גם אם תחליט שלא לעבוד כעו"ד בהתחלה, תוכל תמיד לאחר כמה שנים כן לחזור לתחום. בדומה, תוכל לעבוד מס' שנים כעו"ד ואז לעשות הסבה לתחום אחר קרוב. חשוב מכול, לימודי משפטים הם מרתקים, מפתחים מאוד יכולות אנליטיות, משפרים מאוד את הכתיבה, קריאה וכד' ומפתחים מאוד את הכישורים האינטלקטואלים של הלומד, הכל כמובן בהנחה שהסטודנט אכן משקיע את כל זמנו ומרצו כדי ללמוד. בהצלחה רבה
ברצוני להדגיש שכדאי מאוד אם אתה מתלבט לגבי עתידך לשקול אפשרות של 2 תארים. למשל (וזו רק דוגמא) המכללה למנהל מציעה למשל תואר במשפטים וראיית חשבון, כלכלה, מנהל עסקים, תקשורת ואפילו פסיכולוגיה לדעתי. גם למכללות אחרות יש תוכניות דומות בכיוונים שונים וזה יכול להיות פיתרון לא רע. כך כל תואר יכול לתמוך בכיוון מקצועי שונה. רק חשוב לזכור שרצוי מאוד שלא יהיו פערים בין התארים. מי שחושב שזה שהוא לומד 2 תארים אבל משקיע רק במשפטים ומסיים בציון 90 אבל בכלכלה יסיים בציון 75 (או להיפך) וינסה לתרץ זאת במסגרת ריאיון כעומס וכד' - זה עלול מאוד להיתפס באופן שלילי למדי בעיני מעסיק פוטנציאלי. נקודה למחשבה.
ירון | 22:24  18/08/13
תודה רבה לך על המענה, יש לי עוד כמה שאלות אשמח להפנות אליך במייל בהמשך , תודה !
מנהל פורום לימודי משפטים
RE: לימודים בצפת מנהל פורום לימודי משפטים
מנהל פורום לימודי משפטים
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור