פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
מ | 01:08  26/03/09
שלום רפי, אני בת 26, סיימתי לימודי לוגיסטיקה וכלכלה לפני שנה ולאחר נסיון קצר בתחום אני שוקלת לעשות תואר ראשון נוסף במדעי המחשב. האם לדעתך מועמד חסר רקע בתחום יהיה מועמד מתאים ללימודי מדעי המחשב? האם גילי יהווה מכשול במציאת עבודה לכשאני אסיים את הלימודים? ואולי מהסיבה הזאת כדאי לי לחשוב על קורס תכנות ולא על לימודים לתואר? מה דעתך? תודה
רפי בר-כאן | 20:37  26/03/09
שלום לך, מניסיוני, היו לי לא מעט סטודנטים חסרי רקע בגיל 30+ שהרצינות, המוטיבציה וההשקעה שלהם הביאו אותם לסיים את התואר בהצטיינות. כולם מצאו את דרכם לתעשיה במשרות די טובות. אולי זה גם המקום לקעקע מעט את המיתוס שעולם ההייטק שייך רק לצעירים - בגדול אכן חברות רבות "נמשכות" לצעירים, אך לאחרונה יותר ויותר חברות מגלות את היתרונות בהעסקת אנשים מבוגרים יותר - יציבות, שיקול דעת, נאמנות, בגרות נפשית. אני גם אחזור על משהו שבטח כבר שמעת (נדוש) - הכל תלוי בך. אם את לא נרתעת ואפילו נהנית מחשיבה לוגית/מתמטית, ולוא הבסיסית ביותר, אם מסקרן אותך כיצד בעצם תוכניות מחשב עובדות ומה עומד מאחוריהן, אם אין לך פוביה קיצונית ממתמטיקה (גם אם רחמנא ליצלן עשית רק 3 י"ל בגרות במתמטיקה) והכי חשוב - אם זה מעניין אותך, לכי על תואר במדעי המחשב. קורס תכנות כזה או אחר ילמד אותך היטב אולי שפת תכנות כזו או אחרת, ימקצע אותך אולי בנישה כזו או אחרת, אבל עלול לקבע אותך גם לאותה נישה. תואר אקדמי פותח את הראש ואת הדלתות בעתיד. פשוט כך. בכל מקרה, בהצלחה!
מ | 01:20  30/03/09
סגור