פורום לימודי רפואה משלימה

בהנהלת: גיל וינבאום  |  מסר למנהל/ת הפורום
בחירת מקום הלימוד והתאמת תחום הלימוד הספציפי ליכולת ולאישיות שלך הם קריטיים ליכולתך להפוך למטפל מצטיין. פורום זה נועד לעזור לכם המתעניינים בלימודי הרפואה המשלימה לקחת החלטה שקולה ומושכלת.
 
גיל וינבאום

הפורום בהנהלתו של ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) - מנהל הקולג' לרפואה משלימה בסמינר אפעל, רמת אפעל, בטכניון בחיפה,ובמכללת אורנים בטבעון ,מומחה ברפואה סינית, נטורופתיה והומיאופתיה קלאסית מעל 14 שנה.

 
אביה | 14:53  01/10/09
שמעתי על מישהו שלמד נטורופתיה ומזה 4 שנים הוא מחפש עבודה,האם זה נכון שקשה למצוא עבודה בתחום הזה?כי זה די מרגיז שלומדים כמה שנים ואז אין תעסוקה. תודה
וכולם קונים את השטות הזו ואז מוצאים את עצמם שולחים קורות יים לאורטל או מנפאור בתקווה למצוא עבודה שתכסה את החובות מהלימודים. הגיע הזמן שמשהו יפקח על ההבטחות האלה ועד אז בהצלחה שיהיה.
אביה | 11:54  02/10/09
תודה רבה, אך ארצה גם לשמוע את תגובה ממנהל הפורום,האם באמת המכללות לרפואה משלימה מבטיחות סתם דברים?
גיל וינבאום | 13:20  04/10/09
שלום אביה, במסגרת תפקידי אני מראיין אנשים רבים שמתעניינים בלימודי רפואה משלימה. חלק ניכר מאותם אני הם כאלה שלמדו ועסקו במקצוע מסוים (מהנדסים, רואי חשבון, עורכי-דין, אנשי היי-טק, מורים ועוד...). אין הדבר אומר כי זה לא נכון לכולם ללמוד ולעסוק במקצועות הללו- אלא הדבר מצביע על כך שלהם התחומים שלמדו לא התאימו. כנראה הדבר נכון גם לגבי המכר שלך שלמד נטורופתיה וייתכן שאינו מתאים לתחום. לגבי מציאת עבודה בתחום: לפני שנה פורסם סקר BDI שרבע מהתושבים במדינת ישראל צורכים טיפולי רפואה משלימה, ונתון זה רק מתחזק משנה לשנה.... רוב הטיפולים ברפואה משלימה נעשים בקליניקות פרטיות. למעשה כ- 65% מהטיפולים ברפואה משלימה נעשים בקליניקות פרטיות ובנטורופתיה הנתון הנ"ל עולה ל 74%. מלבד פתיחת קליניקה פרטית, ניתן להשתלב בקליניקות מולטי-דציפליניות: קליניקות המשלבות מטפלים בתחומים שונים (רפואה סינית, נטורופתיה, הומיאופתיה, צמחי מרפא, שיאצו ועוד...). אפשרות נוספת היא לעבוד בקופות החולים במסגרת המרפאות לרפואה משלימה. אפשרות אחרת היא לעבוד בבתי מרקחת/ פארמים כיועצת בתחום הטבע. עוד אפשרות , לעבוד עם חברות הביטוח השונות במסגרת סל הטיפולים המשלימים. השכר ההתחלתי באופן פרטי הוא 150 ש"ח לטיפול ובמסגרת ציבורית 75 ש"ח לטיפול. ככל שאת טובה וותיקה יותר - השכר עולה בהתאם. בנוסף, את צריכה לזכור כי הסיפוק ותחושת השליחות הם "תופעות לוואי" מבורכות שמתווספות לשכר. לגבי דבריו של מיכאל: למכללות המובילות יש מחלקות השמה שכל ייעודן הוא לעזור לסטודנטים ולבוגרים למצוא עבודה בתחום. בתוכניות הלימוד של השנים האחרונות נוספו קורסים של הקמת קליניקה, שיווק, בניית תוכנית עסקית ועוד- במטרה לאפשר נחיתה רכה של הסטודנט בשוק העבודה. לכן, אם את מרגישה שזהו ייעודך בחיים: לגעת בחייהם של מאות אנשים ולהפוך אותם לטובים יותר, אסור לך להקשיב ל"רעשי רקע". הם תמיד יהיו. אסיים בדבריו החכמים של מרק טווין: ""תתרחק מאנשים שמזלזלים באמביציות שלך, אנשים קטנים נוהגים לעשות כך. אנשים גדולים באמת גורמים לך לחשוב שאין סיבה שלא תהיה כמוהם". מקווה שעזרתי רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום www.mashlima.co.il
אבל אי אפשר להתעלם מזה שמדובר בתמונת מצב קיימת. בתי ספר ומוסדות לימוד רבים מבטיחים יישום בשטח ואיכשהו לא תמיד קורה. מתנצל אם זה נשמע מזלזל:)
סגור