פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
היי אני רוצה להתחיל ללמוד שנה הבאה, והמקצוע נראה לי מענין מאוד. כמה דברים שמדאיגים אותי בנושא: 1. תנאי הקבלה מאוד פשוטים יחסית לרפואה. זאת אומרת אחות מוסמכת מה היא בעצם?.. מה הטופ שהיא יכולה להגיע בקריירה שלה.. (יש מקום להתקדמות?) 2. הלימודים נמשכים 4 שנים והבנתי שלימודים אינטנסיבים, כלומר נלמד המון חומר.. אבל המשכורות נמוכות.. (בדקתי באינטרנט וזה נע בין 6,000- ל 8,000, חשבתי אולי שזה אחיות בלי תואר ראשון, ומה ההבדל בעצם ביני אחרי הלימודים לבינן?.. התואר מה הוא מקנה לי, משכורת יותר גבוה (כמה זה ממוצע?.) או תפקידים יותר מעניינים?.. אני מבינה וכבר אמרו לי "אל תלכי בגלל הכסף" אבל זה נושא שכן צריך להדאיג, המקצוע מעניין אותי אבל עד כמה זה באמת איך שזה נשמע, ולא מאכזב גם מבחינת העבודה וגם המשכורת. חשוב לי שיהיה לאן לגדול גם מבחינת הכסף וגם התפקידים. תודה רבה.
אז ככה.. סיעוד ורפואה אלו שני מקצועות שונים, הדבר המשותף היא העבודה בצוות במוסדות הרפואיים. תנאי הקבלה הגבוהים לרפואה הם לא בגלל שהלימודים כל כך קשים, אלא כי יש דרישה מאוד גדולה יחסית להיצע. דבר שני בוודאי שאחות יכולה להתקדם ואם כבר דיברת על רופאים אז האחיות מתקדמות בתפקידים שלהן מהר יותר מאשר רופאים. ההתקדמות יכולה לבוא לידי ביטוי מבחינה מקצועית, לעשות קורסים על בסיסיים בנושאים מגוונים שבמקביל גם מעלים את השכר. מצד שני ההתקדמות יכולה להיות אקדמית, אפשר לעשות תואר שני ואף דוקטורט ולהרצות בפני סטודנטים לסיעוד. הלימודים מאוד אינטנסיביים ולא כל כך פשוטים. היתרון של המקצוע הוא שתמיד תמצאי עבודה. תמיד יהיה מחסור באחיות. בניגוד למקצועות אחרים שאולי מעטים מרוויחים שכר גבוה מאוד, אבל הרוב לפעמים לא מצליחים למצוא עבודה, לדוגמא פסיכולוגים. המשכורת תלויה בהרבה מאוד גורמים, כמובן ככל שיש יותר ניסיון וותק, קורסים, תארים, אם עושים לילות, שבתות וחגים... אז המשכורת תעלה בהתאם. יש הסדר שבכל שנה השכר עולה ויש גם תוספות בבי"ח ממשלתיים. עם תואר את מתחילה מקרש קפיצה גבוה יותר מאשר אחות ללא תואר. בקרוב לדעתי גם לא יישארו אחיות ללא תואר. כמובן אם את רוצה להתחיל ללמוד סיעוד רק בגלל הכסף, כמו שאמרו לך, אז אין טעם. זה מקצוע שדורש הרבה מאוד מיומניות של תקשורת בין אישית, אכפתיות ומסירות כלפי הזולת. בעבודה תוכלי להתקל בדברים לא בהכרח נעימים כמו החלפת טיטולים לחולים בעלי מוגבלויות, רחצה וכו'. לכן חשוב שתחשבי טוב לפני שאת מתחילה עם זה...
ליליאנה ליליאנה | 15:20  10/04/11
אחיות מוסמכות כבר לא כל כך מטפלות טיפול אישי כגון רחצות וכד', אלה תפקידים של כוחות עזר...
סגור