פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
הי, אני היום תלמידת שנה א' בחוג לביולוגיה. אני לא מרוצה באופן כללי ובשנה הבאה אני מתכוונת לעבור לחוג/אוניברסיטה אחרת. ההתלבטות שלי היא כזאת: 1. ללכת ללמוד שילוב הומני - סוציולוגיה/לשון/היסטוריה/פסיכולוגיה. מאוד קל לי במקצועות ההומניים, לקחתי כמה קורסי בחירה הומניים השנה - וכמעט כל דבר ריתק אותי. הלמידה פתאום נהייתה כייפית ומעניינת ונעימה. אני ממש מרגישה שהמח שלי נהיה מקום שמח (: אני טובה עם מילים/טקסטים, אני תמיד מקבלת פידבקים חיוביים בתחום הזה. 2. ללכת ללמוד הנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון - כבר נרשמתי והתקבלתי, אני אלך ללימודים האלו בעיקר כי מבחינת תעסוקה, מדובר בעתיד יותר קל ובטוח. ברור לי שהלימודים לא יהיו לי קלים. מה שרציתי לשאול: 1. במידה ואני הולכת ללמוד שילוב הומני, כמו סוציולוגיה+לשון לדוגמא, האם סביר יהיה להניח שאני אתקשה במציאת עבודה? האם התעסוקה היחידה שקשורה ישירות לתחומי הלימוד היא בעצם באקדמיה? 2. מבחינת השתלבות באקדמיה - עד כמה זה קשה? עד כמה מדובר בקריירה תובענית ותחרותית? 3. עריכה לשונית - איזה תואר צריך בשביל לעסוק בתחום? האם יש ביקוש לעורכים לשוניים? או שזה תחום לא בטוח מהבחינה הזאת? 4. זאת שאלה שאני צריכה לשאול את עצמי אבל בכל זאת (: האם כדאי לי ללכת ללמוד משהו שאין לי עניין מאוד גדול בו (הנדסת ביוטכנולוגיה)? או שאני פשוט אמצא את עצמי בלימודים נורא קשים בלי אנרגיות ובסוף אני גם לא אמצא עבודה טובה בתחום כי לא תהיה לי את האנרגיות שצריך והעניין הבסיסי שמניע אותך להצליח בתחום? תודה!!
בקי חיימוב | 14:12  09/04/12
שקד שלום, יש לך שאלות רבות שמתמקדות בשני תחומים שהם שונים מאד. לא רק מבחינת הלימודים, אלא גם מבחינה פרקטית ותעסוקתית. נתחיל מכך שרוב התארים במדעי החברה אינם מספיקים כדי להתפתח בתחום, אלא חשוב להמשיך ללימודי התואר השני בעיקר בתחומים אותם ציינת: סוציולוגיה שעיקרה בחקר הקבוצות ובלשנות- חקר השפה. לכן רוב המשרות הרלוונטיות הנן במחקר באקדמיה. כמובן שאפשר לעסוק גם כעצמאים וגם במו"לים השונים- אבל התחרות והצורך התמידי להוכיח את עצמך נעים בין האתגר לקושי, בהתאם לאדם עצמו. השאלה האחרונה ששאלת מאד מהותית- עם זאת היית מציעה לך להרחיב את הטווח ולחשוב על ההנאה והאהבה שלך לתחום שלא רק במסגרת הלימודים אלא במסגרת התפקיד עצמו- ללמוד 3 או 4 שנים ביחס למשך הזמן שבו תעסקי בתחום זה- לכן צריך להסתכל על התמונה השלמה ולא לבודד קריטריונים. בהצלחה
סגור