פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אור | 01:18  25/02/11
שלום רב, אני בן 25 מאיזור המרכז,בעל תעודת בגרות חלקית(חסר לי 3 יח' במתמטיקה)+12 שנות לימוד.כרגע אני עובד בשירות לקוחות בחברה ציבורית גדולה במשך שנה ושלושה חודשים(זאת עבודתי הראשונה בחיי!) ומעולם לא למדתי מקצוע כלשהו.מאסתי כבר בעבודתי הנוכחית כי אני לא רואה את עצמי מתאם שליחים ללקוחות דרך הטלפון במשך כל שארית חיי. לאחר שיחרורי התחלתי לקחת כמה קורסים בתקשורת באוניברסיטה הפתוחה.בקורס המבוא הצלחתי אך בשני הקורסים האחרים נכשלתי כי לא התאמצתי במהלך לימודיי וגם בתחילה הנושא לא דיבר עליי כלל.את שני הקורסים האחרים שנכשלתי בהם אני שוקל אם להמשיך,אני כבר חצי שנה לא במסגרת מסודרת. אחרי הפרישה מלימודיי החלטתי ללכת למכון להכוון תעסוקתי באיזור המרכז בעל שם ידוע ועל פי תוצאות המבחנים והשיחות עם הפסיכולוגית התעסוקתית הגיעו המסקנות הבאות: א.על פי השיחות עם הפסיכולוגית התכונות החזקות אצלי הן שאני בעל סקרנות גדולה מאוד,בעל זיקה לנושא החקר,בעל יכולת טובה בשפה האנגלית(זאת על פי תוצאות המבחן באנגלית שהיו הכי גבוהות אצלי מכל המבחנים),מוסר עבודה גבוהה,מנומס.ובעל כושר אבחנה לפרטי פרטים. ב.התכונות הפחות טובות שלי על פי השיחות שלי איתה והניתוח שלה מן המבחנים שעשיתי הן שאני רגיש,לא מסתגל למצבי עמימות,נתפס כמוזר בעיניי הסביבה,מוותר בקלות,בעל ביטחון עצמי נמוך. ג.המקצועות שנמצאתי מתאים אליהם על פי הניתוח שלה הם מקצועות החקר בעלי האופי שלא מתמטי,או להמשיך את התואר בתקשורת וללמוד קופיריינטינג(אני מודה שיש לי יכולת התנסחות דיי טובה),או ללמוד מידענות,בלשנות או מקצועות התרגום. מרוב סקרנות קניתי ספרים על בלשנות אך מעולם לא קראתי אותם.אני קורא כמעט כל שישי את הטור של רוביק רונזטל במוספשבת,וזה מתוך סקרנות.נושא הבלשנות כנראה כבר לא נוגע לליבי עוד.אני מודה שנדדתי בין חלומותיי ההזויים כמו להיות פסיכולוג ולעזור לאנשים בעת צרה,או להיות עיתונאי(ווייתרתי כי אני ביישן מדי) או להיות מורה להיסטוריה(יש לי זיקה להיסטוריה וזה נושא מאוד נחמד בעיניי).החדר שלי מלא בספרים הקשורים ברובם להיסטוריה וקצת לפוליטיקה.אני מכיר את עצמי כאדם,אני אדם מאוד מאוד סקרן,שאם הוא הולך באמצע הרחוב אז הוא לא יכול שלא לשים לב לסביבה שלו או לדברים היסטוריים וזה ירתק אותי זה בטוח!מצאתי כי מוזיאונים הם מקום מעניין בשבילי:),יש לי כושר התנסחות דיי טוב,אני בנאדם יחסית פילפלי,אוהב לחשוב ולנבור בדברים,אני אוהב ספורט ונושאים קצת בעלי אופי חברתי(גזרתי כתבה על חופש העיתונות בהונגריה ועל מלחמת יום כיפור) ואני בעל כושר אבחנה דיי טוב.אני גם פדנט כזה ואני אוהב לנתח כל דבר ודבר. אני מחפש מקצוע או תחום לימודים בעל אופי תיאורטי,היסטורי,שבו אוכל להביע את עצמי ולהרגיש שאני ממצא את עצמי בו לחלוטין ומרגיש סיפוק. אני מקווה שמכל מה שאמרתי כאן ימצא איזה כיוון מסויים בשבילי!כי אני כבר מיואש עם אולי כיוון אחד בראש. בברכה אור המבולבל
סגור