פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
צליל | 15:30  20/01/11
אני מעוניינת בלימודי תואר ראשון במדעי ההתנהגות.. אלה הן האופציות מכללת רמת גן,מכללת כנרת,מכללת רופין או אוניברסיטת בן גוריון באילת אינני יודעת במה לבחור הפחד שלי ללמוד לתואר ובסופו לגלות שהתעודה אינה מספיק טובה בשוק העבודה
גבי | 17:35  22/01/11
אם מטרידה אותך שאלת התעסוקה העתידית, אז העדיפות היא ללא ספק לשלוחה של אוניברסיטת בן-גוריון באילת. שאר המכללות שציינת כבודן במקומן מונח, אבל בשורה התחתונה רוב המעסיקים מעדיפים בוגרי אוניברסיטאות על פני בוגרי מכללות. באוניברסיטה אפשרויות הלימוד שלך רחבות יותר ותוכלי לשלב בין מספר תחומים ותהני משכר לימוד מופחת. ועוד משהו לגבי מדעי ההתנהגות - התואר הראשון במדעי ההתנהגות הוא די כללי, בניגוד נניח לתואר בהנדסה שהוא יותר ממוקד לשוק העבודה. מי שרוצה לעסוק בתחום הזה ברצינות בדרך כלל מגלה ש"התעודה הזאת לא מספיקה" וממשיך לתואר שני. אני יודע שחלק מהמכללות מנסות להקסים את המועמדים בכך שהם מוסיפים לשם של התואר הזה כל מיני ביטויים מפוצצים ומודרניים, אבל זאת רק האריזה ובפנים מסתתר אותו הדבר בדיוק. את צריכה להסתכל על התואר הזה כאל תואר כללי שיפתח לך את אפיקי המחשבה, לא בתור התואר שימצא לך עבודה בשוק.
צליל | 19:51  22/01/11
התענינות במדעי ההתנהגות הגיע רק בעקבות זה שבדקתי על לימודי פסיכולוגיה... שהבנתי שגם פה בלי התואר השני שגם אליו קשה מאוד להתקבל אין לי כל כך מה לעשות עם התואר.. אולי יש עוד תחומים דומים שהינך יכול להציע לי לבדוק ולהתעניין,תחומים בהם אני כן יעסוק בלעזור לאנשים באמצעות הכלים הנדרשים אותם אלמד... ככל שאני יותר בודקת אני מוצאת עצמי מבולבלת יותר ויותר, אני אובדת עצות.. אודה לך מאוד .. תודה =)
קמפוס אקדמי | 13:29  23/01/11
שלום, תואר ראשון במדעי ההתנהגות אכן מהווה נקודת פתיחה למגוון תחומים ומסלולים. ניתן כבר עם תואר ראשון לפנות למגוון תפקידים בתחום כח אדם והשמה הדורשים תואר במדעי החברה וניתן להמשיך לתואר שני בייעוץ ארגוני, פסיכולוגיה בשלל התמחויות וכו'. במכללת אחוה ישנם מגוון מסלולים במדעי ההתנהגות, פרט למסלול אחד, כל המסלולים הם של אוניברסיטת בן גוריון ובשנה השלישית עוברים לאוניברסיטה עצמה לסיים את התואר. לפרטים נוספים וקביעת פגישת ייעוץ *3622
גבי | 21:05  23/01/11
אכן, מי שרוצה לעסוק באופן מקצועי בתחום מדעי ההתנהגות לרוב ממשיך לתואר שני והלאה. אבל זה לא שאין עבודה לבוגרי תואר ראשון במדעי ההתנהגות וזה לא שהם מוצאים את עצמם כנציגי תמיכה טכנית בחברת אינטרנט. רובם מצליחים להתברג יפה מאוד בשוק העבודה, גם אם העבודה שלהם לא קשורה ישירות לניתוח ההתנהגות הקולקטיב. אני לא מבין מה ההתלבטות הגדולה. אם את רוצה לעזור לאנשים אז מה החשש הגדול מהתואר השני? מדובר במסלול שאורך פחות או יותר חמש שנים, לא הרבה יותר מתואר בהנדסה. אם יש לך ראש ורצון להצליח זה לא מה שיעצור אותך. ואם את חושבת על תואר שני, כדאי שתלכי למקור ולא למכללות שאפילו לא מנסות להתהדר ברמה האקדמית שלהן אלא מתקשטות בנוצות זרים.
מלי | 21:50  05/02/11
היי, אני סטודנטית לפסיכולוגיה במכללת אשקלון, חייבת לציין בעקבות כל הנאמר - המרצים אצלי פשוט מהשורה הראשונה, המכללה עושה את כל המאמצים כדי להעלות את הסיכוי של הסטודנט להתקבל לתואר השני (שהוא הכרחי למימוש המקצוע). מעבר לזה שרובם פרופסורים, היחס הוא מאוד אישי ולא מוותרים על אף סטודנט, כנראה בגלל ההרכב המצומצם של הסטודנטים , שאני רואה בו רק יתרון. בהצלחה :)
סגור