פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
סיון | 19:21  19/09/09
היי שי, אני בת 28 ובעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ומדעי המדינה. אני רוצה לעשות הסבת מקצוע על מנת להיות מורה בעתיד, כרגע הכיוון הוא לגיל היסודי. רציתי לדעת מה עלי לעשות על מנת שאוכל בפועל לעבוד כמורה? האם מספיקה תעודת הוראה או שצריך תואר בשביל זה? במידה ומספיקה תעודת הוראה- כמה זמן לוקחים לימודים לתעודה כזו? בנוסף רציתי לדעת מהם התחומים בהם יש ביקוש למורים. תודה רבה ושנה טובה
שני צור | 11:43  21/09/09
א. עליך לעשות תעודת הוראה לגילאי היסודי במקצוע מסוים. ב. הלימודים לוקחים בערך שנתיים. ג. ביסודי כל מקצוע שתבחרי הוא מקצוע נדרש ויש ביקוש רב בשוק העבודה.
ק"ק | 11:21  23/09/09
היי... על מנת שתוכלי לעבוד כמורה את צריכה רק להוציא תעודת הוראה, אין צורך בתואר נוסף. משך זמן הלימודים ממש משתנה האמת... אין תשובה אחת לזה. משך זמן הלימודים תלוי בכמה דברים- מה למדת לתואר ראשון ואיזו תעודת הוראה את רוצה לקבל. אם זה למשל יש לך תואר בביולוגיה ואת רוצה להוציא תעודת הוראה בביולוגיה סביר להניח שמשך זמן הלימודים יהיה קצת מעל שנה. אם מדובר בתעודת הוראה במקצוע שלא קרוב למה שלמדת אז תצטרכי לעשות יותר השלמות, ומשך זמן הלימודים יתארך. משך זמן הלימודים תלוי גם במוסד הלימודים וכמה פטורים נותנים לך שם.. אני למשל סיימתי בשנה פלוס מינוס, במכללת בית ברל- מיותר לציין שקיבלתי המון המון הקלות והתחשבו בי המון! אחלה מקום בסה"כ ונהנה ממוניטין מצוין בתחום החינוך. יש יתרון בלימודי תעודת הוראה במקום כמו בית ברל (מכללה להוראה) כיוון שמקבלים בו יותר ניסיון בשטח מאשר באוניברסיטאות. התחומים שבהם יש הכי הרבה ביקוש למורים הם אנגלית ומתמטיקה. כמובן שיש עבודה גם במקצועות אחרים אבל אם את שואלת מה הכי מבוקש אז לכי על אחד מהמקצועות האלו. יש בהם יתרון נוסף של שיעורים פרטיים. אני מציע לך לקבוע פגישות ייעוץ וכך גם לראות מוסדות לימוד וגם לבדוק כמה זמן יקח לך לעבור את ההסבה להוראה.
סגור