פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
שני שלום, הנני בעלתתואר ראשון במנע"ס וכמעט בעלתתואר שני במנע"ס. (תואר שלא סיימתי מלפני 4 שנים) אני מלמדת כבר כמה שנים תלמידים באופן פרטי ומאוד נהנית, רציתי לקבל יותר כלים לאבחון ולטיפול בלקויות של תלמידים. שאלתי היא האם תוכלי להגדיר לי מהו בדיוק ריפוי בעיסוק, והיכן ניתן למצוא עבודה- פורמלי, לא-פורמלי אולי עסק פרטי? דבר שני האם תוכלי להמליץ לי על מוסדות להסבה המלמדים רק בבקרים או אפילו יום מרוכז אחדבשבוע? האם ניתן ל"מרוח" את ההסבה למעלה משנתיים (להורים שבינינו)? דבר אחרון- האם הייתממליצה לי לסיים את התואר השני במידה ואחליט ללמוד הוראה, וזאת כדי שזה יוכר לי בשכר גבוה יותר כמורה או שזה לא רלוונטי? תודה על זמנך וסליחה על האורך ליאת
אני סיימתי לימודי הסבת אקדמאיים במכללת לוינסקי בסמסטר שעבר ורציתי להמליץ לך בחום על הלימודים במכללה. המסלול ברמה מקצועית מאוד גבוהה והלימודים מעשירים. אני יודעת שהם משתדלים להיות גמישים עד כמה שאפשר בעניין השעות והמערכת. כדאי לך לבדוק את מסלול ההסבה בלוינסקי לדעתי..
שני צור | 11:44  06/04/09
ריפוי בעיסוק אינו בהכרח קשור לתחום החינוך, ועוזר יותר בתחום המוטורי ולאו דוקא בתחום הלימודי או לקויות למידה. על מנת לעסוק בלקויות למידה עליך לעשות הסבה לחינוך מיוחד. זה לפחות שנתיים אבל ניתן למרוח על יותר שנים. לגבי כמות הימים - זה בדרך כלל בערך 2.5 ימים, אבל לפי אורך המסלול שתרצי - יכול להיות שתצליחי להוריד את כמות הימים. לגבי תואר שני - הוא מעלה בדרגה, אבל אני ממליצה לך קודם לעשות תעודת הוראה ואחר כך להחליט האם את מעדיפה גמולי השתלמות או תואר שני.
ליאת | 16:04  06/04/09
שני שלום ורב תודות על עזרתך הנדיבה. שתי שאלות נוספות ברשותך: 1. בתור ממלאת מקום קיבלתי שכר בגובה של 48 ש"ח לשעה. בחישוב פשוט של אופק חדש אני אשתכר 36.8 ש"ח לשעה (5,300/36/4). אז מדוע לי להוציא תעודת הוראה אם אני גם מלמדת וגם מקבלת שכר גבוה יותר? או שיש תוספות שלא ידוע לי עליהן? 2. בבירורים נוספים של תחומי העניין שלי חשבתי אולי על תואר ראשון בתל אביב של קלינאי תקשורת או במכללת אריאל (זה יותר בתחום הלימודי, לא?) שאלתי היא האם עדית באריאל או בתל-אביב? האם הן אותן תעודות? אנא עזרי לי לקבל החלטה, הייתי מעוניינת לדעת יתרונות וחסרונות בין הוראה לקלינאי תקשורת כי אני "אוספת" תארים אך לא משתמשת בם :) תודה
שני צור | 10:18  07/04/09
1. מורה קבוע מרויח לעיתים תנאים סוציאליים יותר טובים ממורה מחליף, אבל עיקר התוספות הן בריכוז מקצוע, חינוך כיתה, הכנה לבגרות, גמולי השתלמות וכן עבודה קבועה ויציבה עם כיתה קבועה. ברוב המקרים כאשר מילוי המקום הוא לאורך זמן רב - המנהל עצמו ידרוש אדם בעל תעודת הוראה. אם כרגע נוח לך במצב שלך - אינך חייבת לשנות אותו. 2. למיטב ידיעתי התעודות זהות. היות וזה מקצוע פארארפואי אני ממליצה לך לפנות לפורום העוסק בתחומי בריאות ושם לשאול מה עדיף. 3. אני ממליצה לך לקודם לחשוב מה הכי בא לך לעשות בחיים ואז להחליט מה ללמוד.
שני צור | 10:20  07/04/09
גנול השתלמות ניתן על מספר שעות אקדמיות שעשית והוא מהווה תוספת במשכורת של כמה אחוזים. תואר נוסף מעלה בדרגת המשכורת. את מוזמנת להסתכל באתר משרד החינוך על מנת לראות בכמה אחוזים והפרשי דרגות מדובר.
סגור