פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
שני יקרה שלום רב! קודם כל רציתי להחמיא ולשבח את הפורום הנהדר שענה כבר על כמה משאלותיי, אז תודה רבה! אני מתלבט בין עבודה סוציאלית לחינוך מיוחד. כל חיי נמשכתי למקצועות הטיפוליים, והתכנית המקורית של הזמן האחרון הייתה להירשם לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית, אח"כ לעשות תואר שני או בפסיכולוגיה קלינית או בעבודה סוציאלית קלינית, ולפי מה שהבנתי, חייבים גם להוציא תעודת מטפל וללמוד פסיכותרפיה (?). אבל לאור מצבי הכלכלי הלא מי יודע מה בכלל תוכניותיי השתנו... חקרתי קצת את השוק והמקצוע והבנתי שעובד סוציאלי שיש בידיו רק תואר ראשון מרוויח 4000 ₪ בחודש, שזה מאוד לא ריאלי במצבי, וגם לא מתאים להקמת משפחה כשאתה המפרנס העיקרי... והבנתי שעד שאוכל להשלים לתואר שני ולתעודת מטפל, זה עוד 3-4 שנים, כלומר בסה"כ כ-7 שנים, ולצערי, עד כמה שאני רוצה להיות עובד סוציאלי ולטפל,( במיוחד בתחום הפסיכיאטרי כי יש לי ניסיון אישי עם התחום בעבר), המשכורת והחיים ככה לא ריאליים בכלל. עצם הרצון לעזור ולשנות, ללמד ולטפל, והסבלנות הרבה שיש לי עם תלמידים (כרגע אני עובד בבית ספר כמסייע לתלמידים מתקשים ובעלי לקויות למידה) הביא אותי לחשוב גם על חינוך מיוחד. התחום נראה לי מספק מאוד מבחינה אישית, והבנתי שהוא מרוויח יותר מעבודה סוציאלית. אבל אני לא בטוח אם זה מה שארצה לעסוק בו כל החיים, כי באמת רציתי להיות מטפל בתחום הפרעות הנפש...אבל גם לעבוד עם נוער שזקוק לעזרה... האם תוכלי לומר לי איזה מהתארים פותח יותר אופציות מגוונות לתואר שני? האם אפשר ללמוד תואר ראשון בעבודה סוציאלית ואז להשלים תואר שני בחינוך מיוחד? או ההיפך? ומה את ממליצה מבחינה מציאותית ומבחינת הביקוש בשוק העבודה? ושתי שאלות אחרונות וחשובות: האם ידוע לך כמה מרוויח מורה צעיר עם תואר ראשון בלבד בחינוך מיוחד? והאם תעודת ההוראה היא בנפרד, או נלמדת כחלק מהתואר לחינוך מיוחד? תודה רבה רבה רבה!!!! מעריך את עזרתך ועזרת כל המגיבים/ות מאוד מאוד. יום מקסים, קובי
שני צור | 19:47  26/03/09
1. לא ידוע לי שצריך להמשיך גם לתעודת מטפל. 2. מכל סוגי התארים תוכל להגיע לתעודות תרפיה למינהם (חינוך מיוחד, עו"ס, פסיכולוגיה). היתרון של חינוך מיוחד ועו"ס שאפשר לעבוד כבר עם התואר הראשון. 3. ניתן להתחיל מעו"ס ולעשות תעודת הוראה בחנ"מ או להיפך. 4. אני ממליצה יותר על חינוך מיוחד - א. כי יש יותר ביקוש בשטח. ב. כי מרוויחים יותר. ג. בעיקר - כי מתעסקים בפועל עם לימוד וקידום אנשים ולא עם בירוקטיה של טפסים. 5. מורה בחינוך מיוחד מרוויח שכר בסיס של 5300 וגמול נוסף של חינוך מיוחד בהתאם להיקף משרתו. 6. תעודת ההוראה בחינוך מיוחד יכולה להיות חלק מהתואר אם לומדים במכללות להוראה או בנפרד מהתואר אם לומדים באוניברסיטאות.
כדאי לך להיכנס לאתר של אופק חדש. הם גם עונים על שאלות וגם מספקים אינפורמציה.
סגור