פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
שלי | 08:43  31/03/08
שלום רב, ברצוני ללמוד לתואר שני בייעוץ חינוכי. התחלתי להתעניין במקומות הלימוד , וראיתי כי המסלול במכללה לישראל מתאים לי. ברצוני לשאול מס שאלות. ראשית התואר אינו תואר שני מוכר, האם קיימת השפעה על כך בפועל: מבחינת השכר, קבלה למקומות עבודה וככלל הסתכלות חיצונית שונה לעומת תואר שני מוכר באוניברסיטאות. האם רמת הלימודים גבוהה, ומישתווה לאוניברסיטה. אינני מכירה את המכללה ואשמח מאוד לקבל חוות דעת של מי שמכיר ויודע לענות על התלבטותי.
שני צור | 09:23  31/03/08
אני לא כל כך מכירה את המכללה ותוכניותיה, אולם באופן כללי אני מאוד ממליצה להזהר משלוחות של אוניברסיאות זרות בחו"ל. צריך לבדוק האם התואר מוכר לצרכי שכר וניתן לעבוד עימו ולקבל משכורת של בעל תואר שני, וכן האם התואר מוכר לצרכים אקדמאים (וזה בדרך כלל לא קורה). הכרה לצרכים אקדמאים מאפשרת הכרה בתואר כשתרצי להמשיך ללמוד ותרצי שיכירו בך כבעלת תואר שני או לקבל אקרדיטציה על קורסים אלה. מבחינת העבודה בשטח - בשל המחסור עובדים גם אנשים שאין להם תעודות שמשרד החינוך מכיר בהם, אבל אם תהיה אלטרנטיבה אחרת יעדיפו מישהי עם תואר מוכר על פנייך. יועצת גם אמורה להיות בעלת תעודת הוראה. אינני יודעת האם יש לך או לא אבל קחי זאת בחשבון.לגבי רמת הלימודים, אני אשמח אם מישהו שכבר לומד במכללה יוכל לספר. בכל אופן, אני ממליצה לך ללכת על המסלולים הבטוחים, לדוגמא באוניברסיטת חיפה, בר אילן וכדומה.
חן | 12:15  31/03/08
שלום שלי, קוראים לי חן ואני מסיימת תואר שני בייעוץ חינוכי בבית ברל, אני לא יודעת בקשר למכללה לישראל, אבל אני כן יודעת שבבית ברל התואר הוא בהחלט מוכר וזה חשוב כי יש מכללות שמציעות תואר שלא מוכר ע"י המל"ג. המסלול פה הוא גם מיוחד במינו ושווה ללמוד בו, כי הוא מכשיר אותך ברמה אקדמית גבוה, הלימודים מאוד מגוונים וגם צבירת סטאז' זה עניין נורא חשוב ברגע הקבלה לעבודה, יש מקומות שבהם מעדיפים בוגרים של מכללות כי להם כבר יש סוג של ניסיון בעבודה בגלל הסטאז' שהם עוברים.
סגור