פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
רו"ח איל שרבני ושאר משתתפי הפורום שלום רב, אשמח אם תוכלו לייעץ לי בנוגע להמשך לימודיי, (זה יצא מעט ארוך, מצטערת) כרגע אני מסיימת שנה ראשונה בכלכלה וניהול באקדמית ת"א יפו הממוצע שלי די גבוה ואני נהנית מהלימודים, בחרתי באקדמית כי הסכם שלי לא היה גבוה מספיק בשביל ללמוד כלכלה באוניברסיטה, לאחרונה למדתי קורס מבוא בחשבונאות והתאהבתי, החלטתי שאני מעוניינת בלימודי חשבונאות וכמובן לקבל תעודת רואת חשבון ולעבור כל מה שצריך בדרך, מבחני לשכה סטאז' וכו, לצערי אין לימודי חשבונאות באקדמית כך שעלי להחליט ובמהרה מה הלאה, האופציות הן: 1. להמשיך את התואר באקדמית ולעשות השלמה לראיית חשבון תוך כדי השנה ה-3 בתואר, (לימודי תעודה ולא תואר) השאלות הנשאלות הן: א. האם 4 החברות הגדולות מעדיפות סטאז'רים שיש להם גם תואר בחשבונאות וגם תעודת רואה חשבון ואז אולי כדאי לי להפסיק את התואר שלי ולעשות מאמץ כדי להתקבל ללימודי חשבונאות במוסד אחר, ב. איפה כדאי לעשות את מסלול ההשלמה, אני יודעת שקיים מסלול בבר אילן, במכללה למנהל ובפתוחה, אבל אני לא מצליחה למצוא נתונים בפועל: מה אחוז עוברי בחינות הלשכה בכל מוסד?, מה אחוז הסטאז'רים המתקבלים לסטאז' ב-4 החברות הגדולות? איפה כדאי יותר לעשות מסלול שכזה? במידה ובכלל כדאי לעשות מסלול שכזה.. 2. לקטוע את לימודי וללמוד חשבונאות במכללה למנהל (קרוב לבית) אך יקר מאוד, אולי להשקיע שנה בשיפור בגרויות ופסיכומטרי כדי בכל זאת לנסות ללמוד כלכלה וחשבונאות באוניברסיטה, והשאלות הנשאלות הן? א. האם קיים הבדל ניכר בין תואר שכזה באוניברסיטה או במכללה, ב. האם 4 החברות הגדולות מעדיפות בוגרי אוניברסיטאות על מכללות?? ג. האם קיים דוח המציג את התפלגות הסטאז'רים בחברות הגדולות לפי מוסד לימודי? ד. האם קיים דוח המציג את התפלגות עוברי מבחני הלשכה לפי מוסד לימודי? אם כן אז איפה אפשר להשיג דוח שכזה כי באמת שחיפשתי בנרות..(לא מצאתי באתר הלשכה לרו"ח) חשוב לי לציין שאני מודעת לזה שחברה בוחרת סטאז'ר גם לפי ראיון ונתונים נוספים אבל בהנחה שננטרל לרגע את מה שמסביב האם גם המוסד הלימודי משחק תפקיד? כרגע אני נוטה להמשיך את התואר באקדמית (גם כלכלה מאוד מעניין אותי)ולהשלים (תוך כדי השנה ה-3 של התואר) לימודי ראיית חשבון בבר אילן (אשר אינם מקנים תואר בחשבונאות אלא רק מזכים בתעודה חתומה ע"י אונ' בר אילן פטור מ- 13 מבחני לשכה והכנה ל- 2 הנותרים), אך מאוד חוששת שעצם העובדה שאין לי תואר בחשבונאות תפגע בי בעתיד או בשלב בו אחפש חברה טובה לעשות בה סטאז'. חשוב לי מאוד ללמוד במקום טוב, הבעיה שכל אחד אומר שהמוסד שלו הכי טוב לכן אני ממש רוצה לדעת נתונים עובדתיים (מה אחוז הסטאז'רים ב- 4/5 החברות הגדולות שהם בוגרי השלמה בבר אילן/ תואר בבר אילן/ השלמה במכללה למנהל/ תואר במכללה למנהל/ השלמה בפתוחה/ תואר בפתוחה/ בכל מוסד אחר שאולי אפילו שווה לעשות עוד פסיכומטרי ולשפר בגרויות בשביל להתקבל אליו.) הנתון הזה ממש יעזור לי להחליט. אני יודעת פחות או יותר עלויות, תוכניות, איכות מרצים, חיי חברה, ובכלל הנאה מהלימודים בכל מוסד, מה שחסר לי זה באמת רק העובדות בשטח אשמח לשמוע תגובות ממי שיודע איפה אפשר למצוא דוחות רלוונטיים בשבילי, סטאז'רים- אשמח אם תציינו איפה למדתם (אם תואר או תעודה) איפה אתם עושים סטאז' וכמה בערך בוגרים עובדים אתכם לפי המוסדות, מי המוסד הדומיננטי?? ואשמח לדעת את דעתך, איל, והשאלה העיקרית היא- האם ללימודי תעודה בחשבונאות ללא תואר יהיו השלכות שליליות בעתיד? תודה מראש -ענבל-.
סגור