המנטורים כובשים את שוק הלימודים

המנטורים כובשים את שוק הלימודים

קמפיין "סטודנטים פותחים את הפה" של המסלול האקדמי המכללה למינהל הוכתר כקמפיין ייחודי ומצליח מאוד

קמפיין "סטודנטים פותחים את הפה"  של המסלול האקדמי המכללה למנהל שעלה לאחרונה  לאוויר, הוא קמפיין ייחודי שלא ראינו עדיין כמותו, כאשר הוא מתבסס על קשר בלתי אמצעי שיכולים המועמדים ליצור עם סטודנטים במכללה, במגוון של אמצעי תקשורת.

הממצאים לאחר שבוע הראו כי:
· מעל 150,000 כניסות לאתר 
· מעל 800 שאלות שהופנו למנטורים במגוון נושאים החל מחיי הסטודנטים בקמפוס ועד לשאלות על מרצים ספציפיים
· המנטורים נותנים טיפול לא רק למועמדים החדשים (המטרה העיקרית של הפעילות) אלא גם למתעניינים שכבר נרשמו ובטוחים שהולכים ללמוד בשנה הקרובה ועדיין שמחים להתייעץ ולשמוע חוות דעת מחזקת להחלטה כה משמעותית.
· הפניות מתבצעות לרוב דרך פייסבוק ומסנג'ר, אחריהם אי מייל, אחרי זה טלפון ואחרון הוא סקייפ.

 בפרויקט משתתפים עשרות סטודנטים, תלמידי שנים ב' ו-ג' מכל שבעת בתי הספר של המסלול,  שנבחרו מבין למעלה מ-1,000 סטודנטים שהגישו את מועמדותם. הפרופילים החברתיים של סטודנטים אלו עלו באתר מיוחד בכתובת http://media.colman.ac.il/mentors  אליו ניתן להגיע הן באמצעות אתר האינטרנט של המכללה והן דרך באנרים באתרים המובילים: WALLA, MSN, MAKO, ואתרי הלימודים וכן דרך קבוצה מיוחדת שנפתחה לצורך הפרויקט בfacebook. 

 הרעיון לפרויקט עלה בשל הידיעה כי שוק ההשכלה הגבוהה נעשה תחרותי ורווי משנה לשנה. הסטודנטים לעתיד הינם לקוחות אינטליגנטיים ומחקרים שנערכו ע"י המכללה מוכיחים כי הם נוטים לקבל את החלטת הרישום לאחר בדיקה מקיפה, המתבססת במידה רבה על התייעצות עם מי שהם כבר סטודנטים.

הסטודנטים המשתתפים בפרויקט "פותחים את הפה" יעמדו לרשות המתעניינים במשך חודש שלם, בכל שעה, במגוון של אמצעי תקשורת: פניות באתר הפרוייקט, פניות בפייסבוק, פניות בטלפון הנייד, פניות באמצעות ICQ, מסנג'ר, סקייפ ועוד.

 בימיה הראשונים של הפעילות נראה איזשהו קושי בצד הגולשים להפנות שאלות, הגולשים לא ממש הבינו שמדובר בסטודנטים אמיתיים, חשבו שמדובר בבדיחה וכד'. אבל כעבור יום - יומיים נראה שגולשים התחילו לקחת שליטה לידיים, התחילו להעביר שאלות רציניות.

 רועי כהן, סטודנט לראיית חשבון ומשפטים, שנה שנייה אחד מראשי צוות המנטורים, מספר כי מנטור הוא בעצם מדריך. התפקיד של המנטור הוא לשקף את מה שאנחנו מרגישים לגבי כל מיני דברים שקורים בקמפוס באופן סובייקטיבי. ההנחיה ממנהלי השיווק של הקמפיין הייתה להיות מאד סוביקטיבים ואמינים ולתת מענה מהשטח כאשר אנחנו מהווים שטח טוב יותר מיועצי לימודים למשל".

 רועי מספר עוד כי, "כל 30 המנטורים שנבחרו עברו מבחנים קפדניים וראיונות רבים כאשר המטרה הייתה למצוא סטודנטים בעלי תודעת שירות , חייכניים, נעימים, יכולת הקשבה ובעלי יכולת לתת הסבר מספק". בימים הראשונים קיבלנו פניות מכל מיני אנשים שרצו להכיר אנשים אחרים רק אחרי כמה ימים החלו להתקשר המתלבטים האותנטיים שלצד שאלות על האם כדאי לשפר פסיכומטרי שאלו שאלון כגון, האם יש בנות יפות, האם קיימת דינמיקה טובה או האם אפשר להכיר חברים. כמובן גם שהיו את אלו שניסו להטריד את המנטוריות המקסימות אבל הצלחנו להתגבר גם על זה".

סגור