פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
אהלן אני סטודנטית שנה א לביולוגיה מורחב באוניברסיטת תל אביב מתוך כוונה לעבור לרפואה בתכנית 4 שנתית. אני מתלבטת לגבי מעבר בתום השנה לסיעוד באוניברסיטת חיפה או לתכנית המשולבת של סיעוד עם לימודי רפואה חירום באסף הרופא בשילוב הדסה ומדא למי ששמע. הכוונה היא גם ללמוד מקצוע מעניין יותר. וגם שיהיה לי תכנית גיבוי למקרה שלא אתקבל לרפואה או למקרה שזה יקח זמן.. השאלות שלי הן- האם מישו מכיר את התכנית החדשה המשולבת הזאת ויודע כמה היא קשה? ממה שקראתי קורס הפרמדיקים נעשה למעשה בחופשות הסמסטר. ורציתי לדעת לגבי הראליות של מעבר מתארים אלה לרפואה. והאם השנה הזזאת של הביולוגיה יתן לי פטורים כלשהם בסיעוד? תודה למסייעים
השאלה מה את רוצה בשורה תחתונה, כי חבל על הזמן והכסף והמאמץ. רפואת חירום, באופן כללי, נותנת המון ידע, אבל לא נותנת עתיד. עם רפואת חירום אפשר להיות פרמדיק. היום פרמדיקים הם שלושת רבעי רופאים, שעוסקים בצד מאד מסוים של הרפואה. אבל, מצד שני, להיות פרמדיק אומר שכר לא טוב,והעבודה היא פיזית קשה. זה משהו שאפשר לעסוק בו בתקופת הלימודים לסיעוד (כנראה לא לרפואה) והוא מחזק את הידע שתרכשי בסיעוד, אבל אם באמת תהיי אחות בסוף, אין שום טעם להיות פרמדיקית, כמקצוע, כי התנאים פחותים ובמילא בתור אחות אם תרצי תוכלי לעבוד ברפואה דחופה בבית החולים עצמו. אם באמת בא לך לעסוק ברפואת חירום בתקופת הלימודים, אז לכי על זה. זה יעשיר אותך וייתן לך פרנסה לתקופת הלימודים שקשורה למקצוע, אבל כמקצוע לחיים, להיות פרמדיקית זה לא הדבר הכי מומלץ. הקבלה עצמה לרפואה, גם במסלול הארבע שנתי, היא קשה. אז אם את באמת רוצה רפואה, לכי לרפואה ותיתני את כל מה שיש לך בשביל להתקבל. ואם זה לא מצליח לך, אז תשקלי ללמוד בחו"ל, כי רפואה זה רפואה, ורפואת חירום זה לא רפואה, וסיעוד זה לא רפואה, אלה מקצועות שונים עם משכורות שונות וחיים אחרים. לגבי פטורים, אם כבר יהיה לך תואר ראשון בביולוגיה את יכולה לעשות הסבת אקדמאים לסיעוד של שנתיים וחצי, במקום ללמוד תואר מלא של ארבע שנים. תצטרכי לברר לגבי פטורים איפה שתלכי ללמוד, כי סיעוד די לא מוותרים בקלות על קורסים.
סגור