אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב - מידע כללי

היתרון שלך מתחיל בבחירה מצוינת

השאירו פרטים ויועץ יחזור אליכם
שם מלא:
טלפון נייד:
דוא"ל:
עיר:
ת.ז:
המחלקה לספרויות זרות ובלשנות לתואר ראשון - ספרויות זרות
תיאור התעודה:
תואר ראשון B.A ספרויות זרות


משך הלימודים:
3 שנים

תחומי לימוד:

לימודי הספרות במחלקה בוחנים טקסטים, ז'אנרים, מסורות ותיאוריות ספרותיות בהקשרים תרבותיים מגוונים. הלימודים מתנהלים בשפה האנגלית ועוסקים בעיקר בספרות אנגלית ואמריקאית, בנוסף לטקסטים ממסורות לאומיות אחרות, הנלמדים בתרגום לאנגלית. הן הקורסים והן תחומי המחקר של חברי הסגל עומדים בסימן דיאלוג בין-תחומי פורה הקושר בין חקר הספרות לבין תחומי ידע אחרים - היסטוריה, פסיכולוגיה, פילוסופיה, אנתרופולוגיה, לימודי מגדר, לימודים קוגניטיביים, ולימודי תרבות.


במהלך הלימודים, סטודנטים מבססים את היכרותם עם טקסטים מכוננים של התרבות המערבית, עם גישות ביקורתיות לחקר ספרות ותרבות, ועם תהליך גיבושן של המסורות הטקסטואליות באנגלית. לימודי הספרות לא רק עוסקים ביצירתם של מיטב הסופרים-משייקספיר ועד מארק טוויין, מג'יין אוסטן ועד טוני מוריסון - אלא גם מעניקים לסטודנטים כלים לפיתוח חשיבה ביקורתית, לניתוח טקסטים, ולהבעה ופיתוח של רעיונותיהם בכתב.

הלימודים כוללים: סדנת כתיבה באנגלית הנערכת בשנה הראשונה, סמינרים המוצעים בשנה השלישית,

הלימודים במחלקה משפרים ומשכללים את היכולת לחשוב ולהתבטא בבהירות בשפה האנגלית


סטודנטים שישלבו את לימודי התואר הראשון בספרות עם תחומים אחרים יגלו כי כישורים אלה משרתים אותם גם בשאר תחומי הלימוד: היכולת לנתח ולפרש טקסטים עומדת בלב החשיבה האקדמית במדעי הרוח ובלימודי התרבות.


מצויידים במיומנויות חשיבה, ניתוח, וביטוי באנגלית, בוגרי התואר משתלבים במגוון עבודות הדורשות כישורים אלה. סטודנטים שבוחרים להמשיך ללימודי תואר שני, בספרות או בתחום אחר, מגיעים להמשך דרכם האקדמית כשהם מוכנים לאתגר. בוגרי המחלקה עובדים כמתרגמים וכעורכים, כאנשי מנהלה באקדמיה ובתעשיית ההיי-טק, וכמורים במכללות ובבתי ספר. סטודנטים מצטיינים ממשיכים ללימודי דוקטורט בארץ ובעולם, ומשתלבים באקדמיה כחוקרים וכמרצים לספרות.

הערות:
למעבר לתוכניות הלימוד בתוך במחלקה -
המחלקה לספרויות זרות ובלשנות לתואר ראשון - בלשנות לחץ כאן
המחלקה לספרויות זרות ובלשנות לתואר ראשון - אנגלית לחץ כאן


*התכנים בעמוד זה מתעדכנים אחת לכמה חודשים
סגור