פורום ייעוץ פיננסי-לקריאה בלבד

בהנהלת: אופיר שלו  |  מסר למנהל/ת הפורום
מנהל הפורום: אופיר שלו, סמנכ"ל כלל מימון אשראי צרכני בע"מ. הפורום ייתן מענה והדרכה בתחום הפיננסי, לסטודנט העתידי ולסטודנט העכשווי: הלוואות ללימודים, מימון שכר דירה, מימון בעזרה למחייה במהלך הלימודים. הכדאיות של הלוואות למימון הלימודים, מהו ליסינג אקדמי?, ריביות, החזרים, הבדל בין הלוואה מהבנק לעומת גוף מימון חוץ בנקאי כל זאת ועוד בפורום לייעוץ פיננסי.
 
אופיר שלו

 
לאופיר שלו שלום רב, הנני לקראת סיום לימודיי בתואר של מנע"ס וחשבונאות. הייתי מעוניין לדעת מה הדרישות לשם הפקת תעודה של יועץ פיננסי? כמו כן לאחר ביקורת באתר של הרשות לני"ע ניתן לראות כי לשם קבלת תעודה של יועץ השקעות עליי לעבור מבחן מקצועית א' והתמחות בלבד וזאת מאחר ואני אהיה זכאי לפטורים בעקבות התואר שאני מסיים, אך לשם יועץ פיננסי אין מוזכר דבר, אשמח לפרטים נוספים בתודה מראש
שלום רב, ככל הידוע לי יועץ פיננסי היא הגדרה שאינה מחייבת תואר, דיפלומה או ניסיון מוכח כלשהו. אמנם יש יועצים פיננסים מקצועיים ביותר, אך בניגוד ליועצי השקעות, יועצי פנסיוניים ואחרים, היועץ הפיננסי אינו נדרש להסמכה. תחום הפיננסי הוא רחב ומקיף את נושאי המימון עיסקי וצרכני,בנקאות, השקעות ועוד. עלייך לבחור הכיוון הספציפי שמושך אותך ובו להתעמק.
אופיר רוב תודות על תשובתך, רק על מנת יפול לי האסימון, כרגע כסטודנט למנע"ס + חשבונאות אני יכול להכריז על עצמי כיועץ פיננסי ? כמובן שבצד לזה יש לקחת את הסיכונמים התלוים ועומדים ברמת המיומנות אך בעיקרון אני יכול לספק יעוץ פיננסי במידה ויש לי הכרה נרחת בתחום .?
לא ידוע לי על דיפלומה של יועצים פיננסים / יועצים עיסקיים. לאחר התנסות בארגון בתחום קל יהיה לך יותר לשווק עצמך עם הניסיון שצברת.
יועץ פיננסי זה בעצם מסלול לימודים משולב של מנהל תיקי השקעות וסוכן ביטוח פנסיוני יחדיו. אתה צריך לעשות שתי בחינות יסוד: יסודות הביטוח ואתיקה מקצועית. ולאחר מכן בחינות גמר: מקצועית א'+ב' וגמר פנסיוני. וסטאז' של תשעה חודשים. אני יודע שפתח תקווה, נדמה לי במכללת מגמות מגישים לבחינות הללו של הרשות לניירות ערך ואגף שוק ההון. מקווה שעזרתי אחי!
סגור