פורום ייעוץ פיננסי-לקריאה בלבד

בהנהלת: אופיר שלו  |  מסר למנהל/ת הפורום
מנהל הפורום: אופיר שלו, סמנכ"ל כלל מימון אשראי צרכני בע"מ. הפורום ייתן מענה והדרכה בתחום הפיננסי, לסטודנט העתידי ולסטודנט העכשווי: הלוואות ללימודים, מימון שכר דירה, מימון בעזרה למחייה במהלך הלימודים. הכדאיות של הלוואות למימון הלימודים, מהו ליסינג אקדמי?, ריביות, החזרים, הבדל בין הלוואה מהבנק לעומת גוף מימון חוץ בנקאי כל זאת ועוד בפורום לייעוץ פיננסי.
 
אופיר שלו

 
סלבדור | 18:49  12/03/07
הי. האם בעלי אזרחות אירופאית יכולים ללמוד חינם בחלק מהמדינות? תודה.
אופיר שלו | 14:06  22/03/07
בחלק ממדינות אירופה שכר הלימוד באוניברסיטאות הציבוריות נמוך למקומיים ולבעלי אזרחות זרה( אם כי המחייה יקרה) כדוגמת: צרפת, איטליה, גרמניה. את שכר הלימוד בגובה של כ- 1000 יורו משלמים גם המקומיים. באוניברסיטאות בהן לומדים באנגלית במזרח אירופה גם המקומיים משלמים שכר לימוד, כך שהאזרחות אינה מסייעת בהוזלת העלויות. לסיכום, ממליץ לבדוק עם שגרירויות אותן מדינות.
בחלק ממדינות אירופה כדוגמת אנגליה המוסד הלימודי ממשיך לחייב כל סטודנט בשכר הלימוד (לרוב כ3000 ליש"ט). אם יש לך אזרחות אבל אינך תושב לא תקבל כל סיוע מהמדינה אך אתה יכול להגיש בקשת סיוע למלגות מקומיות. אם יש לך אזרחות ואתה תושב המדינה (כלומר אתה רשום כתושב במוסדות המדינה שלוש שנים לפחות) תקבל החזר מהמדינה בגובה שכר הלימוד. כמו כן יש אפשרות למצוא מלגות מימון לימודים וןמחייה דרך המוסדות היהודיים המדינות הנ"ל. יום טוב אורי
סגור