פורום ייעוץ פיננסי-לקריאה בלבד

בהנהלת: אופיר שלו  |  מסר למנהל/ת הפורום
מנהל הפורום: אופיר שלו, סמנכ"ל כלל מימון אשראי צרכני בע"מ. הפורום ייתן מענה והדרכה בתחום הפיננסי, לסטודנט העתידי ולסטודנט העכשווי: הלוואות ללימודים, מימון שכר דירה, מימון בעזרה למחייה במהלך הלימודים. הכדאיות של הלוואות למימון הלימודים, מהו ליסינג אקדמי?, ריביות, החזרים, הבדל בין הלוואה מהבנק לעומת גוף מימון חוץ בנקאי כל זאת ועוד בפורום לייעוץ פיננסי.
 
אופיר שלו

 
מור | 11:13  11/03/07
רציתי לשאול מה עדיף? האם כלכלי לקנות דירה ולקחת משכנתא למטרת השקעה כלומר להשכיר את הנכס ובמשך השנים להשאר עם הנכס אולי אפילו כמקור הכנסה לעת זיקנה? האם עדיף על השקעה במניות שעלולות לאבד ערכן ?
אופיר שלו | 15:48  12/03/07
שאלה יפה. על פניו, לאורך השנים האחרונות השקעה בשוק ההון תמיד הניבה תשואה גבוהה יותר מנדלן. למעט מקרים חריגים, של עלייה בשווי נכסים נדלנייםהבורסה מובילה. כששוקלים לרכוש נדלן כהשקעה יש לקחת בחשבון את עלויות התחזוקה, שיפור מצב הנכס והיעדר שוכרים ברציפות. עם זאת, במדינתנו נכסים נדלניים מהווים מקור בטחון ( גם אם זה רק ברמה הרגשית, כפי שציינת - לעת זקנה). לסיכום, התשובה תלויה באופי המשקיע - אוהב סיכון ( שוק ההון ) או מעדיף האלטרנטיבה ( נכס). יש לציין כי, קיימות חלופות להשקעה סולידית בטוחה לאורך זמן בשוק ההון והם שוות להילקח בחשבון.
סגור