פורום ייעוץ פיננסי-לקריאה בלבד

בהנהלת: אופיר שלו  |  מסר למנהל/ת הפורום
מנהל הפורום: אופיר שלו, סמנכ"ל כלל מימון אשראי צרכני בע"מ. הפורום ייתן מענה והדרכה בתחום הפיננסי, לסטודנט העתידי ולסטודנט העכשווי: הלוואות ללימודים, מימון שכר דירה, מימון בעזרה למחייה במהלך הלימודים. הכדאיות של הלוואות למימון הלימודים, מהו ליסינג אקדמי?, ריביות, החזרים, הבדל בין הלוואה מהבנק לעומת גוף מימון חוץ בנקאי כל זאת ועוד בפורום לייעוץ פיננסי.
 
אופיר שלו

 
טלי | 00:49  31/03/08
שלום , אני סטודנטית , לומדת כרגע 3 ימים בשבוע , בעוד חודש מספר הימים יגדל ל5 -6 ימים בשבוע . כרגע אני עובדת במשרה מלאה במקביל ללימודים , בהיקף משרה של 40-60 שעות בשבוע , כל זה כדי לממן בעצמי את שכר הלימוד , לממן את צורכי המחייה שלי ולעזור להורי שזקוקים לכל עזרה כלכלית שאני יכולה לספק להם . בקיצור אני קורסת ואני לא מצליחה למצוא את עצמי מסיימת את החודש בלי מינוס . המשכורת שלי מסתכמת כל חודש בכ3500 ש"ח עם ממוצע של 5 משמרות בשבוע . ואני לא יודעת מה יקרה כשאתחיל ללמוד יותר ובעקבות כך יהיה לי פחות זמן למשמרות בעבודה ... יש עצה? מה עושים ?
אופיר שלו | 12:41  31/03/08
טלי שלום, בעייתך היא המצב המעסיק את מרבית הסטודנטים בישראל. כנראה אין מה לעשות, פשוט "להתגלגל" כמו יתר הסטודנטים. לעבוד כמה שאת יכולה, תוך השקעה מקסימלית בלימודים ובתקופות החופש לנסות ולהשלים שעות עבודה נוספות. כמו כן, אופציית המימון ( הלוואה מהבנק ) תוכל לסייע לך לפחות עד תום הלימודים. בהצלחה.
יועץ לי גוץ לי | 14:01  14/05/08
טלי שלום, תקבלי הרבה עצות חכמות מהרבה אנשים חכמים אבל עשית פעם חישוב מהו ההחזר על ההשקעה שלך בתחום הלימודים שבחרת? אם כן, אז כנראה נכנסת לתסבוכת פיננסית במודע אבל סביר שכמו רוב הסטודנטים בטרם הפכו לכאלה, לא עשית חישוב כי אז הייתי מתפלצת לדעת שברוב המקרים, החזר על השקעה בלימודים בישראל תמשך עשור שנים אחרי סיום הלימודים שלך. עשור שלם! החשבון פשוט: עלויות הלימודים הישירות, עלויות נלוות (תחבורה,צילומים,כלכלה,בילויים,שכ"ד ועוד ועוד) ולבסוף - אבדן הכנסה פוטנציאלית במהלך הלימודים וכמובן שכר הרעב במקרה שאת מתמחה (רופא/עו"ד/רו"ח וכיו"ב). כל הפסדי ההכנסות וההכנסות בפועל עד לשלמת התואר מאד מתסכלים ובסוף את גם מגלה לתדהמתך שעם או בלי תואר ראשון תהיה מינימום מזכירה וללא תואר שני אין לך ממש סיכוי להגיע לאן שהוא. לא כתבתי לך תגובה כדי לדכא את היצרים שלך אלא לרומם רוחך, נמוך מזה לא תרדי הרי ומפה את הולכת להיות ברשות עצמך, נפשית ופיננסית. מוכנה לתרגיל? הרי הלימודים שלך נועדו בסופו של יום להצדיק את אזכור "בעלת תואר I" בקורות חייך ולקשט אולי איזה קיר גבס במשרד של מעסיקך. אם תחשבי לרגע מה יכולת להשיג באמצעות האישה היזמית שבך, היית מאמינה שאת גם יכולה להיות מליונרית ואת יכולה... נסי במשך שבוע שלם להחליט שנשבר לך ואת רוצה לפרוץ גבולות, נסי לדמיין ולשרטט איך יראה עסק שאת הבעלים שלו ושאת זו שמרויחה מעובדים שעובדים עבורך. טוב בטח תשאלי, מי היועץ החכם שמנסה לשכנע אותי שאני הקטנה יכולה להפוך לגדולה, למעסיקה של אחרים כשבקושי מעסיקים אותי ועוד בשכר כ"כ נמוך? אז רמז תקבלי אם תמשיכי לקרוא... אם מוסכם כי המעסיק שלך בהכרח מרויח יותר ממך שאחרת היה סוגר את העסק שלו מזמן, אז למה שלא להפוך לבעל עסק? ואם כבר בעל עסק, למה שזה לא יעשה ע"י אחרים שמקבלים שכר ממני ואני נהנית מפעילותם באופן הדדי? כיוון לפעילות אפשרית: נסי להקים פעילות אינטרנטית באמצעות הקמת בלוג,אתר מסחר אלקטרוני,יצירת שיתופי פעולה. להיות שכירה בלבד לא יביא אותך לתוצאות להן את מקוה וירחיק ממך חלומות ורצונות באופן כמעט וודאי מה שלבסוף יביא לאכזבות מהציפיות שיש לך בחייך. את יכולה לשלוח מייל ולקבל יותר תשובות לשאלות שלך: diablue66@gmail.com
סגור