פורום לימודים באיטליה

מטרת הפורום לתת מידע למתעניינים בלימודים באיטליה - לימודי איטלקית, לימודים אקדמאים ולימודי תעודה .
 
 
שירן | 02:47  22/08/10
הייי אני מעוניינת בפרטים לגבי "לימודי תקשורת בתחום האופנה" או "לימודי שיווק אופנה" בעיקרון אני יודעת שזה מוצע בIED אבל לא מצאתי יותר מדיי פרטים על המקצועות הנ"ל ובכלל הבנתי מגורמים שונים בארץ שאני לא יכולה לגשת ישר לתואר הזה אלא קודם ללמוד 3 שנים תקשורת או משהו בסגנון.. אשמח לשמוע דברים נוספים או מידע רחב יותר אם מישהו יודע.. תודה רבה!
ראשית כל עלינו לערוך קצת סדר. בנוגע לתאר ותעודת סיום תואר מוכר ניתן בדרך כלל על ידי מוסדות ציבוריים (אוניברסיטאות, אקדמיות) או מוסדות פרטיים מוכרים (מספר נמוך יחסית). בתי ספר פרטיים רבים אינם מעניקים תואר אך קוראים לבית הספר "אקדמיה" ולתעודה הניתנת בסוף הלימודים "תואר". יש לשים לב לכך. אין זה אומר שלימוד בבית ספר פרטי הוא פחות ערך לעומת לימוד במוסד ציבורי, אך עלינו לדעת ולהכיר את המסלול בו אנו בוחרים ואיכות תאריו. בנוגע לשיווק אפנה. המקצוע של שיווק אפנה הוא הכלאה בין עיצוב האפנה עצמו (עולם האמנות והמלאכה) לבין שיווק וניהול (עולם העסקים והמנהל וכו'). כהמלצה אישית אני חושב שבמקרה הזה עדיפים לימודים לעיצוב אפנה ולאחר מכן לימודי מנהל בפקולטה לכלכלה באוניברסיטה (או ההיפך), אך זהו מסלול ארוך ויקר ובכלל, התעניינת במשהו אחר, אז אני חוזר לנושא: בנוגע לבתי ספר פרטיים קיימים מספר בתי ספר פרטיים גדולים באיטליה המלמדים את נושאי האפנה והמקצועות המשיקים לה. (מרנגוני, IED, פולימודה הם שלושת המרכזיים). מניסיוני אני נוטה להמליץ בראש ובראשונה על ביקור בכולם לפני שאת מחליטה. למה ביקור? 1. כי סכום הכסף שאת אמורה להוציא על כל הלימודים הוא גדול, וביקור הכנה ובדיקה שווה את המאמץ 2. כי כך תוכלי להתרשם באופן אישי מכל מוסד ומוסד (בכל בית ספר יתאמצו מאוד על מנת להקסימך ולמצוא חן בעיניך כי הם רוצים נרשמים) 3. כי בסופו של דבר רק את תוכלי להחליט מה הכי טוב בעבורך. עצה קטנה אחרונה חשוב שבבית הספר בו תלמדי את מקצוע השיווק והניהול של האפנה תהיה פעילות אינטנסיבית הקשורה לעולם האפנה ובעיקר תתאפשר לך גם היכרות פרקטית ותיאורטית עם המקצוע עצמו (מעצבת אפנה). טוב. מקווה שלא "חפרתי" יותר מדי. תרגישי חופשי לפנות אליי במייל עם כל שאלה נוספת, או כאן כמובן. איתן
שירן | 11:46  22/08/10
דבר ראשון איתן תודה רבה, אני שמחה לקבל כל מידע וחוות דעת. ורציתי לדעת אם אתה יודע אולי אם אני יכולה להירשם ללימודים האלה בלי תואר כלשהו בתקשורת כמו שאמרו לי בארץ.. כי עד עכשיו אני הייתי בטוחה שאני נרשמת ללימודי תקשורת באיטליה באוניברסיטה ואז עושה איזושהי התמחות באופנה באחת המכללות המקצועיות- אבל לאחר תואר של 3 שנים באיטלקית. אני פשוט התחלתי לברר שוב ולפתע מצאתי באתר של IED את הלימודים שהזכרתי קודם, ואני מן הסתם מעדיפה לגשת ישר לנושאי לימוד שמעניינים אותי ולא ללימודי תקשורת ו"לבזבז" 3 שנים. וכן אני אשמח אם הלימודים יהיו באנגלית, מה שלא קורה באוניברסטאות שם. ותגיד לי אם הבנתי טוב- לפי מה שכתבת הלימודים שאני רוצה משלבים גם עיצוב אופנה? ופשוט יהיו לי עוד שיעורים נגיד שקשורים בתקשורת?
מעט מאוד בתי ספר פרטיים דורשים תואר אקדמי (ו/או בגרות וכו') מספר המלצות מתומצתות 1. לנסוע לאיטליה וללמוד באנגלית זו שגיאה לדעתי. בעיקר אם את רוצה להשתלב בשוק העבודה בעתיד. תכנית מסודרת של לימודי איטלקית ולאחר מכן לימודים היא דרך נכונה לבנות מסלול שיפתח יותר דלתות בעתיד. 2. לימוד השפה אינו בעייתי, הוא פשוט מצריך עוד כמה חודשים בבית ספר לשפות. - מומלץ 3. אני קצת משוחד בנושאי בתי ספר ונוטה להמליץ לך על ביקור בפולימודה (כמובן גם בשאר בתי הספר). הם פשוט בעלי ניסיון ומתוקשרים מאוד בתוך עולם האפנה הבינלאומי (הנשיא של בית הספר הוא ורסצ'ה והנשיא השני הוא פרגמו!!) 4. בקיצור, תתחילי לאסוף מידע על כל בתי הספר שמציעים את התכנית הזו, ותלכי יותר בכיוון של שיווק אפנה (מכיל בתוכו את אלמנט התקשורת כמובן). 5. במסלול שאני מכיר בפולימודה משולבת גם פרקטיקה ואתם נמצאים ביחד עם מאות תלמידים לעיצוב אפנה וזה יוצר סביבה פוריה בהחלט. כאמור, אני לא הכי אובייקטיבי שיש, אבל ניסיתי. איתן
שירן | 01:45  23/08/10
תודה רבה! ת'אמת שבאמת עזרת לי קצת להרגיע את המחשבות האינסופויות שלי בנושא.. אני בהחלט אשקול לטוס לאיזה סיור קטן בבתי ספר ולבחון את הכל מקרוב יותר.. רק רציתי לדעת אם אתה יודע על מסלול כזה ללימודי שנה א'? אפילו בפולימודה.. אני פשוט סוף סוף מצאתי את המסלול לימודים שאני רוצה ואני רוצה להיות בטוחה שזה לימודי שנה א' ולא כמו שאנשים אמרו לי - שזה רק תואר שני וכאלה.. אני אשמח אפילו לאיזה קישור של פולימודה למסלול הזה אם יש לך בהישג יד :) ושוב תודה על כל העזרה!!
איתן לרר | 01:31  24/08/10
לצורך כך תצטרכי לפנות אלי במייל. אני לא נוהג לפרסם קישורים לבתי ספר מסויימים בפורום. איתן
סגור