פורום לימודים בהונגריה

בהנהלת: University  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום לתת מידע על לימודי הרפואה בהונגריה בשפה האנגלית. מה תנאי הקבלה,קורסי הכנה, עלויות, חיי חברה ועוד ככל העולה על דעתכם.
 
University

יוניברסיטי פועלת בישראל משנת 1993 ועוסקת בהכוונת סטודנטים ישראלים ללימודים אקדמיים בהונגריה

 
אייל | 19:53  10/09/12
שלום רב. אני מעוניין לגשת למבחני הקבלה שיתקיימו בחודש מאי, ומתלבט בנוגע לדרכי ההכנה. הבנתי שניתן להתקבל לאוניברסיטה ב- סגד ללא מבחני קבלה כל עוד יש לי ממוצע של 80 ומעלה באחת מן האוניברסיטאות בארץ. השאלה שלי היא מה עדיף: להתחיל תואר ראשון בביולוגיה, ולנסות לשמור על ממוצע של 80 ומעלה, או ללמוד לבחינות הכניסה שיתקיימו בחודש מאי ? ובנוסף- במידה ועדיף לגשת לבחינות הכניסה- האם עדיף ללמוד במכינה בהונגריה, או ללמוד המכינות שבארץ ? תודה רבה לעונים, ושבוע טוב.
מנהל פורום לימודים בהונגריה | 15:25  18/09/12
היי אייל, אני לא חושבת שאפשר ממש לייעץ לך... השאלה היא במה תצליח להתמיד יותר? אם מה שאתה עושה מרגע זה ואילך הוא במטרה של להתקבל להונגריה, אולי עדיף לחשוב על מכינה. מכינה בהונגריה היא יותר מומלצת, גם בגלל שהיא מתאימה לאוניברסיטה אליה אתה מנסה להתקבל (ואפילו, אם תהיה מספיק מוצלח, תוכל לקבל פטורים מכמהה קורסי בחירה...), וגם בגלל שהיא מכינה בכלל לחיים בהונגריה. כי גם זה משהו שלא קל להתרגל אליו..
אייל | 15:40  18/09/12
הבנתי. תודה. שאלה נוספת: האם המכינות בארץ הן ברמה נמוכה לעומת המכינות בהונגריה ? האם המכינות בארץ מאפשרות לעבור בקלות את מבחני הקבלה ? תודה רבה, וחג שמח.
הסיפור פשוט אייל, המכינות בהונגריה כוללות 700 שעות אקדמיות לעומת 200 בארץ בלבד, הלימודים במכינות בהונגריה כוללות לימודים יום יומיים של בין 6-10 שעות הרצאה או תרגול כיתתי כל יום תלוי באיזה מכינה, המכינות בישראל כוללות לא יותר מ- 15 שעות שבועיות בלבד. הרצאות במכינות של ההונגרים מתקיימים בשפה אנגלית בלבד כאשר כל המרצים אנשי אקדמיה ביולוגים , כימים פיזיקאים במקצועם, המכינות בישראל לעומת זאת מתקיימות בשפה העברית כבסיס והמרצים בדרך כלל סטודנטים לרפואה ולא אנשי אקדמיה על כן איכות ההרצאות לא זהה. בשורה התחתונה 96% מעבר לבוגרי המכינות בהונגריה לעומת 41% מעבר למכינות בישראל. בשורה התחתונה 96% מעבר לבוגרי המכינות בהונגריה לעומת 41% מעבר למכינות בישראל. המלצה שלי איפה שלא תחליט ללמוד רפואה בחו"ל תעשה את המכינות הרשימות של האונ' שבה תלמד כי אין טוב ואיכותי מהם. לגבי הונגריה באופן ספציפי! כל הגופים שמנהלים מכינות בישראל אין להם כל קשר לאונ' ההונגריות הם אינם נציגים שלהם ועל כן המוטיבציה שלהם להכשיר אותך ללימודים בהונגריה באופן ספציפי קטן מאד ולכן גם ההישגים הנמוכים שלהם. רוני פריד: 057-4450445
אייל | 12:21  19/09/12
תודה רבה על התשובה המפורטת.
סגור