פורום לימודים בהונגריה

בהנהלת: University  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום לתת מידע על לימודי הרפואה בהונגריה בשפה האנגלית. מה תנאי הקבלה,קורסי הכנה, עלויות, חיי חברה ועוד ככל העולה על דעתכם.
 
University

יוניברסיטי פועלת בישראל משנת 1993 ועוסקת בהכוונת סטודנטים ישראלים ללימודים אקדמיים בהונגריה

 
אופק | 19:33  04/05/11
שלום לכולם, יש לי כמה שאלות, סיימתי תיכון שנה שעברה עם ממוצע בגרויות של 110.57, בהחלט ממוצע יפה, ויש לי פסיכומטרי 668- גם מכובד אך לא מספיק לרפואה. כרגע אני מתלבט אם להירשם ללימודי רפואה בהונגריה או לנסות את מזלי בארץ ולשפר את הפסיכומטרי. ההתלבטות שלי נובעת מתנאי הקבלה הכמעט בלתי אפשריים בארץ, אני מאמין שאני אצליח להשיג אותם אך אני לא בטוח שזה שווה את השנה-שנתיים של לימודי הפסיכומטרי. האם התואר מהונגריה נחשב לתואר מכובד ונחשק יחסית? ברור שהוא לא ברמה כמו בגרמניה או ארה"ב אך האם בעת הגירה לארה"ב הקבלה לעבודה ולהתמחויות קשה יותר עקב האוניברסיטה בו התקבל התואר? האם ניתן להתמחות בהונגריה באנגלית? רציתי לדעת מה האוניברסיטה בה העלויות יהיו הכי נמוכים (סה"כ, שכ"ל+דיור+מחייה), כמו כן אשמח להערכה גסה. היכולות של הורי הם בסביבות 12 אלף דולר לשנה, כל השאר ינחת על חשבון הלוואה (יש לי גם חסכון קטן של כשמונת אלפים יורו...). בתיכון הייתי תלמיד מצטיין, למדתי מתמטיקה, כימיה וביולוגיה ברמת 5 יח"ל, באנגלית הוצאתי 98 בסופי, האנגלית שלי טובה מאוד, רציתי לדעת אם מבחני הכניסה קשים מאוד? כמה עוברים וכמה לא עוברים? האם כדאי להגיש מועמדות ליותר מאוניברסיטה אחת? האם יהיה לי קשה עקב היעדר הרקע התיאורטי בפיזיקה? האם משתמשים בו הרבה במהלך השנים? כמה זמן עורכת המכינה, מה עלותה? והאם אתם ממליצים לעשות אותה? מתי מתחילה ומסתיימת שנת הלימודים? כמה חופשים יש ומה אורכם? חופשת חג המולד לדוגמא... אני דובר גרמנית, האם הדבר יועיל לי במשהו בהונגריה? יש לי גם דרכון גרמני, האם יש לדבר יתרונות על פני הדרכון הישראלי מבחינת ביטוח בריאות, שכר לימוד וכו? אשמח אם תוכלו להשיב לי על שאלותיי הרבות, תודה רבה :)
אלה וולפמן | 16:00  05/05/11
היי אופק, אני אנסה לענות במידת האפשר, ואם יצוצו לך עוד שאלות, תרגיש חופשי לשאול. ראשית, מה הלחץ? אם סיימת תיכון שנה שעברה, אתה עוד צעיר וכחך במותנך, אם אתה לא רוצה לוותר על הארץ, אתה יכול להשקיע עוד כמה מועדים ולנסות .במיוחד עם פתיחת בית הספר הנוסף - יכול להיות שרמת הקבלה תרד. כמו כן, יש עוד כמה דרכים לנסות להתקבל, כמו להתחיל תואר אחר ולהתקבל עם הציונים שלו... בנוגע ל"יוקרה", אני תוהה מאיפה שמעת שהאוניברסיטה בגרמניה יותר יוקרתית? דווקא אחוזי מעבר בחינות הסטאז' של סטודנטים מהונגריה הם מהגבוהים שיש (הם עוברים את גרמניה...) ואם אתה לא מאמין לי, אתה מוזמן להיכנס לאתר של משרד הבריאות: http://www.health.gov.il/download/pages/16310711__3.pdf ובלי שום קשר ליוקרה של התואר - החל משנה שישית יש לך את האפשרות להשתלב בבתי חולים בארץ, זאת אומרת לעשות בארץ את השנה השישית, את הסטאז' וכמובן את ההתמחות. וברגע שאתה מגיע לשלב של הסטאז', מה שמשנה זה איך אתה מתפקד ולא מעניין אותם מאיזו אוניברסיטה הגעת. כמו כן, כבר שמעתי בכמה מחלקות שהם אוהבים סטודנטים מהונגריה מכוון שהרמה של הידע הפרה-קליני היא מאוד גבוהה כאן. לפי מיטב ידיעתי, לא ניתן להתמחות באנגלית בהונגריה, אבל, אין באמת סיבה להישאר כאן אחרי הלימודים. מבחינת עלויות- כאן הזמן באמת משחק תפקיד מכוון שבכל שנה העלות של שכר הלימוד עולה (כל סטודנט משלם את שכר הלימוד שהוא שילם מהשנה הראשונה שבה התחיל ללמוד). אני לא יכולה לתת עלות מדויקת, אבל אני יכולה להגיד לך שככל שאתה הולך לעיר קטנה יותר, העלות היא נמוכה יותר. זאת אומרת - בודפשט הרבה יותר יקרה משאר האוניברסיטאות. אתה צריך להתכונן לעלוית של סביבות 20-25 אלף דולר בשנה. בנוגע למכינה - אני מכירה הרבה אנשים שעברו את מבחני הקבלה בלי מכינה, צריך טוסיק ולא מזיק להתייעץ עם נציגי האוניברסיטאות. ברור שכדאי לנסות להירשם ליותר מאוניברסיטה אחת. אני ממליצה לך לפנות לרוני פריד, הנציג של סגד, בודפשט ופץ'. דרכו תוכל לנסות להתקבל לשלושת האוניברסיטאות הללו, וכמובן לקבל פרטים יותר מדויקים. כי לפי השאלות זה נראה שהמחקר שעשית עד כה לא היה מדויק במיוחד. אתה יכול לפנות אליו בטלפון הבא: 09-8858226 תקבע איתו פגישה לא מחייבת ותוכל לשאול גם אותו המון שאלות. הפרטים הבאים נכונים רק לסגד, הבנתי שיש שוני בין האוניברסיטאות: שנת לימודים מתחילה בשבוע הראשון של ספטמבר. במהלך סמסטר א' יש חופשה של שבוע בסוף אוקטובר, תקופת בחינות מתחילה בתחילת דצמבר והיא נמשכת עד סוף ינואר. בשבוע הראשון של פברואר מתחיל סמסטר ב'. באמצע אפריל (יוצא בדרך כלל על הפסחא) יש שבוע חופש ותקופת בחינות מתחילה באמצע מאי והיא נמשכת עד סוף יוני. גרמנית תעזור לך רק אם תבחר ללמוד בתוכנית הגרמנית, שהיא יקרה יותר והיא רק לשנתיים - אחריה מי שלא ממשיך לגרמניה משתלב בשנה השלישית של התוכנית האנגלית, אז זה סתם מיותר. אם יש לך דרכון מהאיחוד האירופי זה יעזור לך מבחינת קבלת אשרת שהייה (פחות ניירת), אבל עדיין צריך ביטוח בריאות. זה לא עוזר עם שכר לימוד או שאר דברים.... אם יש משהו שלא עניתי עליו, תשאיר הודעה ואחזור אליך. בכל מקרה, המון בהצלחה!
אופק | 19:14  06/05/11
תודה רבה על כל התשובות, ואני שמח מאוד שצירפת את הקובץ אודות אחוזי המעבר, בהחלט שינה את נקודת המבט שלי אודות הונגריה ורמת הלימודים בה, תמיד ראיתי בהונגריה ארץ עולם שלישית וכעת אני מבין שכנראה שטעיתי. האם יש לך מושג מה אחוז העוברים מבין הסטודנטים שלמדו בארץ? יש לך מושג אם יש מסמך דומה בקשר ךמבחן ה-USMLE, זה בהחלט יעזור לי... בדבר העלויות, לא ברור לי איך הגעת לסכומים אלו, לפי החישוב שלי: שכר לימוד נע בין 8000-14000 דולר לשנה, מעונות 350-400 בחודש, ארוחות ונסיעות+400, בחישוב של 9 חודשים בשנה: 14750-21200 ולזה יש להוסיף עוד כ-600 עבור 2 נסיעות הביתה בשנה, אשמח אם תוכלי לתת לי כיוון בקשר לנקודות בתקציב שפספסתי.... תודה רבה! :) אגב על איזה אוניברסיטה את הכי ממליצה, לאיזה אוניברסיטה יש את הדירוג הכי טוב (דירוג עולמי).
אלה וולפמן | 21:58  07/05/11
מבחינת עוברים בארץ זה לא רלוונטי, מכוון שהבחינה של הסטודנטים הישראלים היא שונה, הם נבחנים בכל מקצוע בניפרד ובזמנים שונים. אבל אני מניחה שהאחוזים הם גבוהים מאוד. מבחינת ה-USMLE, אין לי ממש מידע, אבל בכל מקרה, גם אם תמצא סטטיסטיקות - זה בעייתי, מכוון שרב האנשים נבחנים בארץ שממנה הם באו, זאת אומרת ישראלים בישראל, נורבקים בנורבגיה... וזה לא משנה איפה הם למדו. העלויות לא היו הערכה מדויקת, אבל תחשב שמעבר ללימודים אתה צריך בסביבות 1000 דולר למחיה בחודש (הוצאות + שכ"ד + חשבונות), ובאמת בסביבות השתי טיסות שעולות סביב ה-400 דולר. שנה הבאה הלימודים בסגד יעלו13,720 USD. מבחינת דירוג עולמי, נכון להיום מבין ארבעת האוניברסיטאות שמלמדות רפואה אונ' סגד היא היחידה שנכנסה לדירוג. היא כרגע ממוקמת בין מקום 301 ל-400. http://www.arwu.org/ARWU2010.jsp אני חושבת שבמקום להסתמך על המלצות תקפןץ לביקור באונ' שאתה מתעניין בהם. תדבר עם סטודנטים, תביא מבט על העיר... אני עשיתי את זה ואני מאוד שמחה על כך, זה הרגיע המון חששות שהיו לי.
סגור