פורום לימודים בהונגריה

בהנהלת: University  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום לתת מידע על לימודי הרפואה בהונגריה בשפה האנגלית. מה תנאי הקבלה,קורסי הכנה, עלויות, חיי חברה ועוד ככל העולה על דעתכם.
 
University

יוניברסיטי פועלת בישראל משנת 1993 ועוסקת בהכוונת סטודנטים ישראלים ללימודים אקדמיים בהונגריה

 
נירית | 11:55  16/03/10
כבר שנה אני משתדלת להתכונן ללימודי וטרינריה (בחו"ל ורוצה להתמקד ברפואת סוסים), תכננתי להתחיל בשנה הקרובה או זאת שאחריה (בינתיים חוסכת ומבררת אפשרויות וצוברת מידע מקדים) נתונים התחלתיים... אין (אין כסף, אין מלגות, ציוני בגרות טובים אבל לא מעולים) אחרי שביררתי מול כל העולם ואישתו הצטצמו הברירות שלי לשתיים: להצטרף-לכל-העולם-ואישתו-במזרח-אירופה גרמניה מבחינת סכומים בשני המקומות האלה מדובר על (בערך) אותו סכום לשנה ככה שההבדלים לא משמעותיים) היתרונות של מזרח אירופה: שים כסף, יעברו כמה שנים, תקבל תעודה (אין דרישות קבלה, אין הימור) מאכילים אותך הכל בכפית, הלימודים קלים (סטודנטים מדווחים על כיף חיים שנות שינה מרובות והרבה בירה) מלא ישראלים (לומדים למדו באיזור וכ') מנגנוני תמיכה עצומים בישראלים (ליווי מהארץ, עזרה בהרשמה, לא צריך לעשות שום דבר לבד למעשה יש להם נציגים בארץ וכ') המתקנים (לא כמדד לרמה עצמה אבל המתקנים) ברמה גבוהה- מעונות יפים, מעבדות מצויידות וכ' לימודים באנגלית כמובן (כמעט מיותר לציין אומנם אבל זה משמעותי שבגרמניה צריך לעבור מבחן שפה ואז ללמוד בשפה זרה ולא מוכרת) היתרונות של גרמניה: רמת לימודים גבוהה מאוד (בעיקר בתחום הסוסים) רפואת סוסים היא ברמה בין לאומית בגרמניה אפשרות לעבוד בשטח עם וטרינרים ולמעשה להתערבב בפקולטה תואר "אמיתי" עם רמת ידע גבוהה גם אצלם המתקנים מסודרים ומושקעים בדרך כלל- הממשלה משקיעה הרבה כסף בהשכלה גבוהה ובסביבתה ובעקרון גם בסטודנטים זרים (למרות שבזה עוד לא נוכחתי עדיין אבל אשרי המאמין) על פניו הכי קל להוציא פנקס צ'קים לעשות אנ-דנ-דינו בין (צ'כיה-הונגריה-סלובקיה-רומניה) ולמצוא את עצמי על הטיסה הבאה... באותו עניין בינתיים בגרמניה מתברר שהחיים אינם פשוטים למחפש המידע... וגם דרישות הקבלה, הטופסולוגיה, התנאים עצמם וכל הנקודות הקטנות נראה שקיימים רק כדי להקשות עלי, שום דבר לא קל להשיג, שום דבר לא פשוט למצוא, לא קל להתארגן ולא ברור כמה צריך להשקיע מראש או איך בדיוק כדי להגיע (אין להם חתכי קבלה מסודרים עם ציונים למשל ככה שאני לא יכולה לדעת אם הבגרות שלי עומדת ברף בכלל, לא ברור בדיוק לאיזה רמת גרמנית אני צריכה להגיע לפני שאני בכלל מגישה מועמדות וכמה זמן זה יקח לי או בדיוק במה אני צריכה לעמוד והאם אני יכולה להשלים חלק אחרי שהתקבלתי, לא ברור איך בכלל למלא את הטפסים שלהם ומה בדיוק לכתוב בהם)- וזה רק הקבלה אני נחרדת מחוסר ההענות הבסיסי של האתרים ושל הגרמנים עצמם אליהם ניסיתי לפנות בנושא, כשאני חושבת על שאר הדרך (איך אחרי זה מוצאים דירה מתארגנים על קורסים מתחילים להתאקלם במקום זר וכ' וכ') אני מבועתת לחלוטין, וזה בהנחה שבכלל התקבלתי ולא השקעתי סתם שנה בלימודי שפה מיותרים לחלוטין... אז מה עושים? איך בוחרים? (חוץ מלפחד ולהרגיש חוסר בטחון כי את זה אני כבר עושה יופי...)
אלה וולפמן | 17:59  16/03/10
טוב נירית, אני לא ממש יודעת איך להגיב לך. מכוון שהדבר האחרון שאני רוצה לעשות זה לבחור בשבילך. זה העתיד שלך, ובסופו של דבר, גם בלי להכיר אותך, אינ בטוחה שתצליחי לבחור את מה שהכי מתאים לך. אבל תרשי לי לעשות שני דברים: הראשון - אני צריכה לתקן אותך, הונגריה לא תאכיל אותך בכפית. הגישה הזו מאוד מסוכנת, מכוון שמי שמגיע לכאן בגישה הזו אוכל דברים אחרים... אם אני יכולה להיות קצת גסה. זה לא קל. במיוחד אם את רצינית לגבי הלימודים שלך. אבל מצד שני זה אפשרי, זה באנגלית ובאמת מה שאמרת לגבי תמיכה מהארץ וסביבה תומכת ישראלית (בעיקר סטודנטים לרפואה) הוא נכון. ולכן, לפחות לגבי הונגריה תוציאי את ה"קל" מהמשוואה. כמו כן, התואר הוא רציני ומאוד יסודי. אל תתני לדעות קדומות להפריע לך. הדבר השני - אני רוצה לשתף אותך בתהליך ההחלטה שלי, מכוון שגם אני עברתי הרבה לבטים עד שהחלטתי ללמוד בהונגריה. אני מאוד חששתי מההחלטה, ואפילו דחיתי אותה בשנתיים (בעיקר בגלל הפחד). בגלל זה אמא שלי וחברה טובה שלי "עבדו" עליי ותחת אמתלה של טיול לגרמניה - קפצתי עם חברה להונגריה, סתם בשביל לראות. הייתי בארבעת הערים שמלמדים בהן רפואה וחוץ מזה שהחלטתי שסגד היא בשבילי, הדבר הכי חשוב שקרה בטיול הזה - החששות נרגעו. היה לי הרבה יותר קל להתחיל את התהליך כשיש פרצופים מאוחרי הקולות בטלפון, ואני רואה איך נראית האוניברסיטה. בבודפשט אפילו נכנסתי לשיעור (פתולוגיה, היה מזעזע, נהניתי מכל רגע!). אז מה שיש לי להציע לך זה לצמצם אופציות. להגיע למצב בו יש לך מקסימום שלוש או ארבע אוניברסיטאות פוטנציאליות ולקפוץ לביקור. מומלץ לעשות את זה עם מישהו שאת סומכת על הדעה שלו. אני מאמינה שזה יעזור להשקיט את רוב החששות. את לפני החלטה שתשפיע על השנים הבאות שלך, ואני יודעת כמה שהיא קשה. אז הלבטים הם ממש מובנים (ומוכרים). אני מאחלת לך המון הצלחה - לא משנה איזו אוניברסיטה תבחרי.
סוס | 14:45  17/03/10
לפי מה שכתבת פה אינפורמציה קיבלת לא מהמקומות הנכונים -את בבעיה ממשית כי הבסיס להחלטות שלך יתבסס על מידע שגוי שיוביל אותך קנוסה - לא יהיה לך קל בשום מקום -יהיה לך קשה מאוד בכול מקום -פשוט דברי אם אנשים שלומדים פה בהונגריה -תרדי לשטח חמודה וטוב שעה אחת קודם -בהצלחה
נירית שלום, לאור השורות שכתבת ברצוני לתקן ולחדד מספר דברים תוכנית הלימודים במזרח אירופה אינה נופלת ברמת הלימוד מהאוניברסיטאות במערב אירופה כיום רוב מדינות מזרח אירופה הם חלק בלתי נפרד מהשוק האירופאי המשותף זה אומר כי ההשכלה האקדמית באותם מדינות חייבות ללמד לפי סטנדרטים אירופאים ונקודת זכות אקדמאיות (Bologna Process) כמו כן תקציב גדול הושקע למחקר ולשיפור המערך האקדמי במדינות מזרח אירופה. חשבו לזכור כי מדינות מערב אירופאיות אינם קולטות סטודנטים זרים בכמויות גדולות או לתוכניות מיוחדות ועל כן כל מערך התמיכה והעזרה אינו קיים. נקודת המוצע כי הממשלה המקומית מסבסדת את לימודיך ואת צריכה להסתדר כמו כל סטודנט מקומי הן בקבלת מידע, רישום ובהמשך בלימודים. מדינות מזרח אירופה ואני כותב בשם האוניברסיטאות ההונגריות בפרט אותם אני מייצג! הסטודנט משלם עבור הכשרה שלו, ולכן כמי שמשלם עבור מוצר מסוים (והרבה כסף) מקבל שירות. אך חשוב לי לציין דבר חשוב מאד כי העובדה שאת משלמת כסף לא אומר שמקבלים כל אחד ולא אומר שהלימודים קלים הפך הגמור נכון. תנאי הקבלה קשים! יש מבחן מסנן רק כ- 80 סטודנטים מתקבלים מכל העולם לווטרינריה כל שנה בתוכנית האנגלית והתחרות גדולה. במהלך הלימודים הרמה האקדמית גבוהה כלומר הסטודנט עובד המון ולומד ולומד ולומד ולפעמים חש, חושב ושואל איך דופקים אותו פעמיים? פעם אחת שהוא משלם כלכך הרבה ופעם שניה שהוא צריך ללמוד כלכך הרבה ולא מאכילים אותו בכפית. התשובה פשוטה דבר ראשון הכשרת סטודנטים בתחומי הרפואה יקרים (שכר מרצה, מתרגלים, מעבדות, ציוד וכו') והדבר השני היקף החומר שצריך ללמוד למקצועות הרפואה אדיר בנפח (המון שינון ולימדה של הסטודנט). לסיכום אני מציע לבקר באוניברסיטאות ולדבר עם סטודנטים שלומדים בכל מוסד אקדמי בו את שוקלת ללמוד. נשמח לתת לך יעוץ במשרדינו ומיילים של סטודנטים ללימודי וטרינריה: 09-8858226 בהצלחה רוני
סגור