פורום לימודים בהונגריה

בהנהלת: University  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום לתת מידע על לימודי הרפואה בהונגריה בשפה האנגלית. מה תנאי הקבלה,קורסי הכנה, עלויות, חיי חברה ועוד ככל העולה על דעתכם.
 
University

יוניברסיטי פועלת בישראל משנת 1993 ועוסקת בהכוונת סטודנטים ישראלים ללימודים אקדמיים בהונגריה

 
אריאל | 11:17  09/03/10
שלום כולם אני בן 21 (עוד מעט משתחרר) וניסיתי לברר לגבי אופציות ללימוד רפואה בחו"ל (בעיקר אוסטרליה והונגריה) ממה שאני מצליח להבין,ברוב מוחלט של האוניברסיטאות,מדובר במסלול של 4-4.5 שנים של לימודי רפואה (medicine school) שלפניהם אמור לבוא שלב של pre-med. השאלה שלי היא איך ניתן להתחיל שם לימודי רפואה? האם צריך ללכת קודם לעשות שם pre-med ואז להתחיל את המסלול ה4 שנתי לרפואה,או שאפשר להתחיל את המסלול לרפואה ישר? או שבכלל צריך לעשות פה בארץ תואר ראשון במשהו שמקביל לpre-med כמו מדעי הרפואה או ביולוגיה,ורק אז ניתן להתקבל שם?
אלה וולפמן | 14:58  09/03/10
שלום אריאל, אני מצטערת, אבל אני לא אוכל לענות לך לגבי אוסטרליה, אני ממליצה שתחפש פורום רלוונטי... התוכנית בהונגריה קצת שונה. היא מזכירה יותר את הלימודים בארץ. לכל אוניברסיטה יש מבחן קבלה שבו יש שאלות בביולוגיה, כימיה, פיזיקה, אנגלית רפואית וכד'. ניתן לעשות שנת פרה-מד כמעט בכל אוניברסיטה, הקורסים באנגלית ומטרתם להכין אותך למבחן הכניסה ולשנה הראשונכה באוניברסיטה. אבל השנה הזו אינה חובה, ואם אתה חושב שתצליח לעבור את המבחנים לבד - אתה יותר ממוזמן לנסות, ואתה בטוח לא תהיה הראשון. לאחר מכן יש 6 שנות לימוד שמתחלקות כך: 2 שנות לימודי בסיס בהם לומדים 2 סמס' של כימיה, 2 סמס' של פיזיקה, 2 סמס' של ביולוגיה, 4 סמס' אנטומיה, 2 סמס' פיזיולוגיה, 2 סמס' ביוכימיה ושאר מקצועות בחירה. שנה אחת של לימודים פרה-קלינים - לומדים פתופיזיולוגיה, מיקרוביולוגיה ופתולוגיה. ואז שלוש שנים של לימודים קליניים, בהם עוברים במחלקות ולומדים פרמקולוגיה. הפירוט הזה הוא נכון לאוניברסיטת סגד אבל בין האוניברסיטאות בהונגריה אין המון הבדלים. את השנה השישית ניתן לעשות בארץ, כשחוזרים מדי פעם בשביל להיבחן. לאחר מכן, אם אתה רוצה לעסוק ברפואה בארץ - אתה צריך לעשות מבחני רשיון ושנה סטאז'. אתה תצטרך לעשות מבחני רישיון גם בהונגריה - מה שאומר שיהיה לך רשיון לעסוק ברפואה באיחוד האירופי. מבחינת לימודים בארץ - יש אפשרות, אם יש לך תואר ראשון רלוונטי, להתחיל ללמוד בסגד החל מהשנה השנייה. אבל ככל שעובר הזמן הם יותר בעייתיים עם לקבל אנשים למסלול הזה. ומבחינת חיסכון בשנים - הייתי ממליצה לך להתחיל מהשנה הראשונה. יש עוד המון פרטים שכדאי לך לדעת ולכן תרשה לי להמליץ לך לפנות לנציג של האוניברסיטאות בבודפשט, סגד ופץ' - רוני פריד: 09-8858226 אתה יכול לקבוע איתו פגישה לא מחייבת ולשאול אותו כל מה שאתה רוצה. אם יש לך עוד שאלות, אתה יותר ממוזמן גם לשאול פה.
שגיא | 15:27  10/03/10
יש מישהו כאן שלומד וטרינריה? האם ממומלץ ללמוד וטרינריה דווקא בהונגריה ?
אלה וולפמן | 01:10  11/03/10
שלום שגיא... אני מצטערת אבל אני לא יכולה לתת לך הרבה מידע על וטרינריה בבודפשט, אני מצרפת לך את התגובה של רוני פריד על וטרינריה, אני יכולה להמליץ לך ליצור איתו קשר (הפגישה ממש לא מחייבת) והוא יכול לתת לך שמות של אנשים שלומדים כרגע וטרינריה בבודפשט (או למדו בעבר) ובכך ליצור עמם קשר. המספר של המשרד שלו: 09-8858226 לימודי וטרינריה לומדים באוניברסיטת סנט אישטבן בבודפשט, האוניברסיטה בין האוניברסיטאות המובילות באירופה ואחת הותיקות ביותר. תוכנית הלימודים חמש וחצי שנים המחולקים ל- שנים 1-2 השנים הפרא קליניות שנים בהם לומדים את המבואות כגון ביולוגיה כימיה וכו'. שנים 3-5 שנים קליניות בהם הסטודנטים משולבים בעבודה מעשית בבית החולים לחיות קטנות בקמפוס המרכזי במרכז העיר וכן עבודה מול חיות המשק בחווה הנמצאת כ- 20 דקות נסיעה ממרכז בודפשט. וחצי שנה עבודת פרקטיס בביתי החולים. עלויות 10,980 אירו לשנה וכן מחייה ממוצעת של כ- 1000 $ לחודש. לגבי תנאי קבלה : יש מבחן כניסה המתקיים ב-17 למאי 2010 בת"א המבחן כולל 4 נושאים : ביולוגיה, כימיה, אנגלית רפואית ואנגלית כללית. מבנה המבחן כתוב + בע"פ. חומר ממוקד למבחן וכן ספרים מומלצים ניתן לקבל במשרדינו במהלך הפגישה ייעוץ שאינה מחייבת ואינה כרוחה בתשלום. בקישור המצורף תוכלי להוריד את הידיעון של האוניברסיטה וכן קישור לאתר האוניברסיטה בהצלחה רבה. רוני
סגור