פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
שלום חברים, אני במצב קשה, לא מזמן השתחררתי מהצבא ולמען האמת אני די מצטער שלא עשיתי בגרויות בתיכון, הייתי כמו הרוב נער מתבגר שלא אהב ללמוד. אז מה שיצא לי סך הכל זה תעודה של 12 שנות לימוד, וגליון ציונים שכמעט אין בו כלום, ביא' ניגשתי לכמה בגרויות ובכיתה יב' פשוט לא ניגשתי לשום בגרות. האמת לא הכל באשמתי, זאת היתה שנה ממש קשה גם מבחינה בריאותית, הייתי המון זמן סגור בבית וגם ההורים התגרשו ולא יכולתי לחשוב בכיוון של ללמוד. עכשיו הגיע הזמן ללמוד - אז פסיכומטרי אני יודע, צריך לעשות, אבל הבעיה זה הבגרויות אני לא מוצא ידיים ורגליים... אני לא רוצה לעשות מכינה, כי זה די חוסם אותך מבחינת אפשרויות, כי אתה משועבד לאותו מוסד בו בחרת לעשות את המכינה וגם מכינה לכשעצמה היא הוצאה כספית די נכבדה. עכשיו להבדיל ממכינה קדם אקדמית, הבנתי שיש מכינה להשלמת בגרויות, פשוטו כמשמעו, מכללות שפתחו מסלול אינטסיבי בן סימסטר אחד ומהיר... שאני יכול להשלים לא מעט יחידות לימוד השאלה אם זה יספיק בשבילי, http://www.wgalil.ac.il/?catid={287DBA38-9129-41C4-AF9B-2C7966FC233C} מסלול בגליל מערבי מטרה : השלמת בגרות או שיפור בגרות במקצועות חסרים או שיפור ציונים בפרק זמן קצר. תכנית הלימודים : מקצועות החובה, מתמטיקה – 3,4 יח"ל, אנגלית – 4,5 יח"ל, גאוגרפיה – 5 יח"ל (רק במועד ינואר). משך הלימודים : 5 חודשים (סמסטר אחד) השאיפה שלי היא להגיע למוסד אקדמי נחשב ולהתחיל ללמוד תואר ראשון במדעי המחשב\הנדסת מחשבים פסיכומטרי עליי... לגבי בגרות, לא תפסתי עדיין כל כך איך זה עובד,אשמח אם תעזרו לי, כמה יחידות אני צריך לצבור, וכמה מהן צרכים להיות 4-5 יחידות והאם המסלול שהצעתי למעלה בגליל מערבי יכול בהחלט להוות פיתרון לבעיה. הנה הגליון הציונים שלי... http://up415.siz.co.il/up1/wztcginnz0j2.jpg מה הדרך הטובה והכי קצרה יחסית שאפשר לעשות ע''מ לקבל תעודת בגרות מלאה (הממוצע עליי)
אביב -המכללה | 09:35  22/06/15
שלום שי, ע"מ שתהיה לך בגרות מלאה אתה צריך להגיע ל21 יח"ל. אם תגיע ליותר - עדיף, ואם כמה שיותר מהיח"ל יהיו למקצועות של 5 יח"ל גם כן עדיף. הסיבה לכך היא שזה ישפר לך את הממוצע ויעזור לך להשיג בונוסים במקצועות שתקבל בהם ציונים טובים. אם אתה מתעניין במכינות באזור הצפון אני יכולה להמליץ גם על המכינה של המכללה האקדמית כנרת, http://www.kinneret.ac.il/Web/StudyTopics/PreAcademicPreparatory/MatriculationExam/Default.aspx בנוסף, ישנם עוד מכונים רבים שמסייעים בהשלמת בגרויות בדרך אקסטרנית. ממליצה לך בחום להיכנס לאתר של היחידה להכוונת חיילים משוחררים, תחת הלשונית השלמת לימודים ולבדוק מה הן הזכויות וההטבות שמגיעות לך כחייל משוחרר שמשלים בגרויות (יש הרבה). http://www.hachvana.mod.gov.il/hacvana/PreAcademic/Pages/hashlamaveshipur.aspx ברוב המקומות תידרש בהנדסת תוכנה\מחשבים או מגעי המחשב לציון של 5יח"ל מת' ו5 יח"ל פיזיקה, אך בהרבה מהמוסדות ישנה גם מכינה קדם הנדסה שמשלימה לך את התנאים הנדרשים במידה והם חסרים בזמן קצר של 3 חודשים, שניתן לשלב גם במקביל לתחיל התואר. הרבה בהצלחה, אביב
סגור