פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
זואי | 17:28  09/01/15
היי אני מעוניינת להתחיל ללמוד בשנה הבאה ואחרי המון התלבטויות החלטתי ללכת על הנדסה כימית, אבל משום מה אני עדיין לא סגורה על זה... רציתי קצת לדעת על מצב השוק , האם יש ביקוש למהנדסים כימיים(או שעדיף ללכת על הנדסת חומרים). גם מבחינת מקום הלימודים האם באמת כדאי ללכת על הטכניון? אשמח לקבל קצת תשובות בנושא ואם יש פה בוגרים שיכולים לעזור זה יהיה מעולה!!
שרון | 08:57  13/01/15
שלום, הנדסה כימית עוסקת בעיקר בתחום של כימיה רטובה, תכנון תהליכים בממדים תעשייתיים בדוודים גדולים, תגובות כימיות של נוזלים במכלים, בצינורות, באמבטים ובתהליכי ייצור שונים. מהנדסים אלה מוכשרים בלימודי הנדסה המשלבים בעיקר את התחומים: כימיה, מתמטיקה ומקצועות כללים בהנדסה. התעסוקה בארץ למהנדסי כימיה היא במפעלים בהם מתקיימים תהליכים אלה שפורטו מעלה. הנדסת חומרים היא תחום בו ניתן דגש גם על מצב מוצק של החומר ועל תכונות שונות (תרמיות, מגנטיות, מכאניות וכו׳..) של קבוצות החומרים השונות: מתכות, פולימרים, חומרים קרמיים, חומרים מרוכבים וחומרים חכמים. לימודי הנדסת חומרים משלבים את התחומים: כימיה, פיזיקה מתקדמת, מתמטיקה ומקצועות כללים בהנדסה. בעזריאלי מכללה אקדמית להנדסה, מתמחים הסטודנטים להנדסת חומרים מתקדמים בלימוד אודות חומרים ותהליכים הקיימים בתעשיית המיקרואלקטרוניקה, כלומר, תהליכי פיתוח וייצור בתעשיית המוליכים למחצה (כדוגמת אינטל, טאוור סמיקודנקטורס, אי ווי אקס עוד..) תחום מרתק זה כולל הבנה של הקשר בין המיקרו מבנה בחומר לבין תכונותיו השונות ומנגיש את הסטודנטים לכלי המחקר המתקדמים ביותר. מי שלמד להבין להשתמש בכלים אלה ויודע לבנות מעבד מחשב המכיל כמיליארד טרנזיסטורים על סנטימטר בודד ויוכל בקלות לעבוד בתחומים אחרים ולהבין תחומים נוספים בהם כלי המחקר פשוטים יותר כגון: תרופות, מזון, מלט, בטחון ועוד, השייכים יותר לתחומי הנדסת חומרים קלאסית. באשר ללימוד במוסד כמו הטכניון או במוסדות אחרים: לטכניון ניסיון ויוקרה אקדמית של למעלה ממאה שנה וישנם מעט מאוד מוסדות שיכולים להתחרות עם מוניטין שכזה, מצד שני, ישנו יתרון גם ללימוד במוסד צעיר יותר בן 15 שנה, שבו יש רוח צעירה המחבקת את הסטודנט ותומכת בו - אקדמיה בוטיק. במכללה האקדמית להנדסה ירושלים שמנו לעצמנו למטרה לראות כל סטודנט כאינדיבידואל ולהתייחס אליו לא כאל מספר בתוך כיתה של מאות תלמידים אלה כאל ישות חושבת שתהפוך לקולגה בעוד כ 4 שנים. מקווים שעזרנו. להתייעצות נוספת נשמח לעמוד לרשותך בטלפון 026588087. בהצלחה.
סגור