פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
שלום שמי מיכל ויש לי כמה שאלות: א. מה כדאי מדעי המחשב או הנדסת תוכנה מבחינת משכורת שמקבלים? קראתי בהודעות שזה תלוי אישיות של בן אדם אז מה למעשה ההבדל בין התארים- רק במשך הזמן? האם למעשה בכ מודעה כמעט יידרשו בוגר מהנדס תוכנה ומדעי המחשב כשלא תהיה אפליה ביניהם? אבל בתואר במהנדס תוכנה לומדים יותר קורסים.. ב. מה מבין התארים יותר קל? הבנתי שתואר במדעי המחשב הוא 140 נק"ז לעומת מהנדס תוכנה שהוא 160 נק"ז...איפה נדרשת פחות פיזיקה ומעט פחות מתמטיקה ברמה פחות גבוה? ג. רציתי לשאול- למעשה זה לא משנה היכן אני אלמד הנדסה- מכללה או אוניברסיטה או שיש הבדל במשכורות בפועל? הבנתי שלאורט בראודה יש את תנאי הקבלה הכי נמוכים אז שווה ללכת לשם, אולי הלימודים גם הרבה יותר קלים ומקצוע הנדסה הוא מטבעו קשה ואני מכירה אנשים שעובדים שסיימו באורט בראודה בכרמיאל... ד. לגבי לימודי מדעי המחשב- מה המוסד מבין השלושה שנתפס הכי טוב: מכללת הדסה בירושליים, מרכז דן בפתח תקווה מכללת נתניה ומכללת גליל המערבי בעכו שהבנתי שגם נותנת תואר מבר אילן? איך הם מבחינת יוקרה, רמת המרצים, קושי למצוא עבודה אחר כך, רמת הלימודים ותפיסתם בשדוק העבודה. 4. אם למשל אני מתחילה ללמוד הנדסת תוכנה, יש לי אפשרות אם התחום פחות מעניין אותי בהמשך לעבור להנסת תעשייה וניהול? 5. עצם זה שקיבלתי בבגרות ב-4 יח"ל 78 ובחלק הכמותי בפסיכומטרי שעשיתי רק פעם אחת 108 זה אומר שזה שווה לי להשקיע את עצמי להנדסה או למדעי המחשב? דרך אגב יש לי גם תואר בפסיכולוגיה בממוצע 85 אז בכל מקרה אצטרך לעשות קןרסים במתמטיקה ופיסיקה בהתחלה כחלק מכניסה ללימודים? תודה.
היי מיכל, התואר בלימודי מדעי המחשב הוא תיאורטי ומטרתו להכשיר אנשים למחקר. לעומת זאת תואר מהנדס תוכנה הוא יישומי ומטרתו להכשיר מהנדסים בעלי ידע מעשי. במדעי המחשב מתרכזים בתיאוריה ובפיתוח תוכנה על-ידי אדם יחיד, כאשר בהנדסת תוכנה יש דגש על פיתוח תוכנה במערכת גדולה המצריכה שיתוף פעולה בין הרבה אנשים, בהתאם למצב המצב הנפוץ בתעשייה. ישנה חפיפה בין שני התחומים בכ-75% מהקורסים, אך בהנדסת תוכנה ישנם יותר קורסים מעשיים (בשנים ג'-ד'). הקורסים הבאים הם חובה בהנדסת תוכנה אך הם בדרך-כלל רשות במדעי המחשב: הנדסת תוכנה, תכנון מונחה עצמים, מסדי נתונים. בהנדסת תוכנה יש דגש על פרויקט סיום בתעשייה, במדעי המחשב זה לא בהכרח כך. תואר מהנדס מבוקש יותר בשוק מבחינה מקצועית. מי שלומד מדעי המחשב אינו מוכר כמהנדס. הוא יוכל להיות מהנדס תוכנה אך הסיכוי שלו להשתלב בשוק העבודה מבחינת התאמה נמוך יותר מתלמיד שרכש תואר מהנדס תוכנה. חשוב לדעת שאין אפשרות "להשלים" למהנדס בהמשך, לכן כדאי מראש ללכת לכיוון של הנדסה תוכנה. מוזמנת לקרוא עוד: http://www.jce.ac.il/category/tochna שיהיה לך בהצלחה, מיכל, המכללה האקדמית להנדסה ירושלים.
סגור