פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
לא בטוחה | 08:30  01/03/11
שלום, אני רוצה ללמוד הנדסת חומרים/כימית ואני לא בטוחה מה לבחור(אגב, אני רוצה ללמוד בבן גוריון).. אני יודעת שהדגש בהנדסה כימית זה יותר על הפן הכימי מה שנראה לי שיהיה לי יותר מעניין מהצד הפיסיקאלי שעליו שמים דגש בחומרים, כך לפחות הבנתי. כמו כן, אני יודעת שהיה המון פיסיקה בחומרים ויהיה לי קשה עם זה. האם זה שיקול נכון לבחור בין ההנדסות? הבעיה היא שהבנתי שהיום המצב של הנדסה כימית לא מזהיר בשוק.... ומצד שני אני רואה ב- alljobs ביקוש למהנדסים כימיים פי 3 יותר ממהנדסי חומרים.. זה לא מובן לי. אשמח לשמוע את דעתכם ולקבל הסבר על סוגיית העבודה אחרי התואר. תודה.
שלום, הלימודים בהנדסת חומרים או הנדסה כימית מאוד דומים בתחומים שנלמדים בהם בעיקר בשנתיים הראשונות ללימודים. ולכן גם בהנדסת חומרים וגם בהנדסת כימיה תלמדי המון פיסיקה והמון כימיה. מבחינת ביקוש למקומות עבודה- בשנים האחרונות חלה עליה של ממש בביקוש למהנדסי חומרים בשוק העבודה. הפרסום לרוב מציג דרישה למהנדסי כימיה (כפי שציינת) אך מהנדס חומרים בהחלט יכול להציע עצמו לעבודה זו ויש לו אף סיכוי טוב להתקבל. אני חושבת שכדי לבחור את תחום הלימודים חשוב שתדעי באיזה סוג עבודה תרצי לעבוד עם סיום הלימודים. ההכשרה של מהנדס כימיה מכוונת לעבודה במפעלים טכנולוגים ואילו ההכשרה של מהנדס חומרים מכוונת לתעשיית ההיי טק. המון בהצלחה בבחירה רלי
סגור