פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
אני חייל משוחרר בן 22, מתלבט איזה תואר ללמוד. אני אוהב את תחום הטכנלוגיה - גאדג'טים, חומרת המחשב, סלולר. מתחבר לתחום הטכני. יש לי אמביציה ואפילו בחרתי מכללה שעוד איכשהו קרובה לבית שלי וייתכן שגם ההורים יעזרו לי כלכלית בכל תקופת הלימודים כדי שלא אצטרך לעבוד במקביל. הבעיה? אף פעם לא למדתי פיזיקה או אלקטרוניקה, והמתמטיקה שלי ממוצעת. הנתונים שלי: מתמטיקה 4 יח' ציון 82 (ממוצע בגרות 94), בפסיכומטרי ציון 121 בחלק הכמותי, במבחנים המספריים של אדם מילא (ייעוץ קריירה) המאבחנת קבעה 'ממוצע'. אני חושש שאני מכוון למקום שהוא גדול עליי ופשוט לא אצליח בזה ואצא מתוסכל. מה אתם חושבים שכדאי לי לעשות? האם ללכת להנדסה? האם ללכת להנדסאי למרות שזה לא נחשב תואר אקדמי? האם לשקול את התארים האחרים שאני חושב עליהם? (כלכלה / חשבונאות) תודה רבה!
בוקר טוב, כדי לפיג את החששות שלך, אני ממליצה לך לפנות למכללה בה בחרת ללמוד ולבדוק איתם מהם דרישות הקבלה, האם פיסיקה הוא תנאי הכרחי להמשך הלימודים במכללה. אני יכולה להגיד לך שמנסיוני במכללה- אנו לא דורשים פיסיקה בבגרות כתנאי קבלה, אלא דורשים מעבר קורס הכנה בקיץ, המעניק בסיס ללימודים האקדמיים. בנוסף, מכיוון שיש עוד זמן עד לתחילת השנה, הייתי ממליצה לך לבדוק עם המכללה, מהם הנושאים בהם כדאי לך להתחזק לפני הלימודים: בין אם במתמטיקה ובין אם בפיסיקה- בעצם לעשות מעין הסרת חלודה לפני פתיחת השנה. המון הצלחה רלי
סגור