פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
שלום . רציתי לדעת אחת ולתמיד מה ההבדל בין תואר חד חוגי לתואר דו חוגי ? כלומר מה היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם? חלק מהאנשים אומרים שעדיף תואר דו חוגי כי אתה מתמקצע במגוון נושאים רחב הרבה יותר ובעצם יש לך סוג של "2 תארים בתואר אחד", וכך אפשרויות התעסוקה שלך גדלות וככל שאתה יודע יותר נושאים אתה נחשב בשוק העבודה ליותר טוב. מצד שני אנשים אומרים שזה שטויות, שעדיף תואר אחד מלא, ככה אתה מתמקצע אך ורק בו ואפשרויות התעסוקה בעצם יהיו אולי קצת יותר מצומצמות, אך בדרך כלל עם משכורת יותר גבוהה ויתיחסו אליך יותר בכובד ראש. אני חייב לדעת באמת מה היתרונות ומה החסרונות של זה ושל זה ? מה עדיף לעשות? האם תואר דו-חוגי הוא בהכרח יותר קשה מתואר חד חוגי(יותר קורסים יותר מבחנים וכו'...)? תודה רבה :)
בוקר טוב, ההבדל בין תואר חד חוגי לתואר דו חוגי הינו בכך: שתואר דו חוגי הינו תואר ראשון הכולל שני תחומים, למשל: תואר ראשון בניהול ובתקשורת- במהלך הלימודים תלמד גם קורסים מניהול (מנהל עסקים) וגם קורסים בתקשורת. התואר שיתקבל בסופו של דבר יהיה תואר אחד שמפרט שני תחומים. בפקולטות מסויימות למשל במרבית הפקולטות של האוניברסיטה העברית קיימת חובה להתחיל את השנה הראשונה ללימודים בתואר דו חוגי- הסטודנטים צריכים לבחור חוג נוסף, לצד החוג ניהול למשל. תואר חד חוגי: הינו תואר שמתמקד אך ורק במקצוע אחד למשל- הנדסת אלקטרוניקה. ההתמחות שנלמדת בלימודים מתקשרת נטו למקצוע הנ"ל. לעיתים קיימות מס' התמחויות המתקשרות למקצוע הנ"ל (למשל תקשורת או VLSI) אך הדבר מתבטא במס' נ"ז בתוך התואר עצמו. התואר שמתקבל הינו תואר ראשון המפרט תחום אחד. תואר דו חוגי לא בהכרח קשה יותר מתואר חד חוגי, זה מאוד תלוי באיזה תחום לימודי אתה בוחר- הנדסה הינו תחום הכולל המון מתמטיקה ויכול להיות קשה ללימודים לאנשים מסויימים יותר מניהול ותקשורת. חשוב לי להדגיש- כי שני התארים מכובדים וקשים לביצוע, הלימודים בשני המקרים ידרשו ממך השקעה רבה ויפתחו בפניך אפשרויות תעסוקה- הכל תלוי בתחומים שתבחר ללמוד. אני מקווה שהצלחתי להסביר את ההבדל בהצלחה רלי.
הבנתי בערך... אז יש לי שאלה כזאת אני מעוניין בלימודי הנדסת תעשייה וניהול. עם איזה מקצוע אני אוכל לשלב את זה בתואר דו חוגי? יש כאלו מסלולים בכלל(באונ', מכללות, לא משנה לי..)? זה כן יפתח לי יותר דלתות בעתיד ? שאמרתי קושי התכוונתי בעצם לעומס הלימודים והקורסים. האם בתואר דו חוגי יש עומס גדול יותר? או שזה לא נכון ? אה ותודה על התשובה המדויקת והמהירה :)
בנוגע למחלקה להנדסת תעשייה וניהול- אני יכולה לענות לך מנסיוני במכללה: תחום זה מאוד עמוס- אצלנו לומדים 5 ימים בשבוע בין השעות 08:00- 17:00 שלעיתים יש ימים גם יותר ארוכים. נושאי הליבה בתחום הנ"ל הם: מתמטיקה, פיסקה וכד'. ולכן גם אם ממש תרצה לא תהיה לך האפשרות לשלב חוג נוסף יחד עם הלימודים הללו. הלימודים בתעשייה וניהול מאפשרים ללמוד בשתי התמחויות: ניהול התפעול או מערכות מידע- כל התמחות מאפשרת לך להתמקצע יותר בנושא שתבחר. התואר שתקבל בסיום הלימודים בהחלט יפתח לך דלתות רחבות בעתיד בין אם תלמד במכללה או באוניברסיטה. חשוב לי להדגיש, כי תואר דו חוגי לא בהכרח יותר עמוס מתואר חד חוגי- תואר דו חוגי אומנם מכיל חומר לימודי משני חוגים שונים אך הוא לא כולל את כל החומר הנלמד בכל חוג וחוג. כלומר, אם נחזור לניהול ותקשורת: היית לומד שילוב של שני החוגים יחד- כאשר חלק מהקורסים שנלמדים אך ורק בניהול לא ילמדו בתואר המשולב. אשמח לענות על שאלות נוספות גם במייל reli@jce.ac.il בהצלחה רלי
סגור