פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
שלום רב, אני כרגע במכינה להנדסה בשביל תעשיה וניהול. אך אני די מתקשה בפיסיקה. לכן, חשבתי על האפשרות ללמוד הנדסאי תעשיה וניהול וכך להיכנס לתחום. רציתי לשאול איך בכלל מעסיקים מתייסים להנדסאי תעשיה וניהול ומה בכלל הולך בשוק? מה ניתן לעשות אם אני כן רוצה לעבוד בתחום של "ייעול המערכת" כמו שעושים בתעשיה וניהול אך מתקשה עם לימודי הפיסיקה למשל? תודה רבה!
לימודי הנדסאי במגוון התחומים מהווים לימודי תעודה. מדובר על לימודים של שנתיים שבסופם מקבלים תעודת דיפלומה. הנדסאים רבים משולבים בשוק העבודה אך מרביתם בסופו של דבר מוצאים כי בכדי להתקדם בסולם הדרגות הם נדרשים להשלים את לימודיהם לתואר ראשון . תואר ראשון בהנדסה של מהנדס יכול לפתוח בפנייך מגוון רחב יותר של אפשרויות תעסוקה ובתפקידים בכירים יותר. אין ספק כי רמת הלימודים האקדמית גבוהה יותר ולכן רמת הקושי שלהם בהתאם. אולם מניסיוני המאמץ משתלם. שים לב, כי גם בלימודי הנדסאי תידרש ללמוד פיסיקה במידה זו או אחרת ובנוסף אם תבחר להשלים את לימודיך ללימודי מהנדס תידרש לעבור את אותו פרק הזמן של לימודי תואר ראשון – 4 שנים לפחות. הייתי ממליצה לך לשוחח עם בוגרים בתחום ההנדסאי והמהנדס של תעשייה וניהול ולהתרשם מהם מה מידת העיסוק הסופי בפיסיקה. מאחר ותעשייה וניהול הינו תחום שמאפשר השתלבות במגוון רחב של אפשרויות עבודה (ניהול, כלכלה, משאבי אנוש וכד') ניתן להשתלב בתפקידים שאינם דורשים התמחות בנושאי הפיסיקה. במידה ותרצה מידע נוסף הינך מוזמן לפנות למייל: reli@jce.ac.il
סגור